W zielone zagramy! Kto nam wyremontuje Olszewskiego?
Wrocławskie MPK szuka chętnych do remontu torowiska w ciągu ulicy Olszewskiego na Biskupin. To największa inwestycja miejskiego przewoźnika w 2020 roku. Właśnie rozpisano przetarg. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem w listopadzie będzie gotowe zielone torowisko na Wielkiej Wyspie.
Chodzi o prawie dwa kilometry trasy tramwajowej od byłej zajezdni Dąbie aż do pętli na Biskupinie. Łącznie wymienione zostanie 3600 metrów torów. Wykonawcy mają miesiąc na składanie ofert – do 7 lipca. Jeśli nie będzie odwołań, a oferty zmieszczą się w kryterium cenowym, prace powinny ruszyć dokładnie w połowie wakacji.
- Wyremontowane zostaną dwa tory w pasie zieleni oraz pętla na Biskupinie – opisuje rzecznik MPK Tomasz Sikora. Na razie torowisko ułożone jest na podsypce, na podkładach drewnianych i betonowych. Nie ma odwodnienia, a jak wynika z technicznej ekspertyzy „stan infrastruktury jest zły i nie spełnia wymagań równości w planie i profilu”.
Co trzeba zrobić? Prace mają obejmować wymianę torowiska wraz z konstrukcją. Rozsunięte zostaną też tory dla zachowania skrajni (obecnie rozstaw torów to 3,6-3,65 m, a po remoncie – 3,9 m). Remont będzie kompleksowy. Wymieniona zostanie sieć trakcyjna, kable zasilające i słupy trakcyjne stalowe oraz betonowe. Tylko część wymienianych w ostatnich latach słupów rurowych zostanie odnowiona i wykorzystana ponownie.
Wykonane ma być odwodnienie – zalecany sposób to drenaż francuski stosowany też przy odwadnianiu dróg.
- Wszystko po to by na końcu, i to jest największa gratka, powstało zielone torowisko – opowiada prezes MPK Krzysztof Balawejder. Ma być cicho, równo, a o tym, że tamtędy jeździ tramwaj, mają świadczyć tylko trakcja i cztery niepozorne szyny prowadzone w trawie.
Przebudowane zostaną też perony przystankowe i przejazdy przez torowisko. Zwłaszcza jedno jest istotne: połączenie Olszewskiego z projektowaną Aleją Wielkiej Wyspy. To ostatnie zadanie MPK Wrocław chce zgrać z Wrocławskimi Inwestycjami, tak by dwa remonty odbyły się w tym samym czasie.
Termin składania ofert na torowisko mija 7 lipca. O wyborze zdecydują cena (60%), okres gwarancji (20%), termin realizacji robót budowlanych (20%). Rozpoczęcie robót przewidziano 27 lipca.
Wszystkie prace, za wyjątkiem robót wykończeniowych niewymagających zmian w komunikacji zbiorowej i zamknięcia linii tramwajowej, mają zostać wykonane do 24 października, wtedy powinien zostać puszczony ruch tramwajowy.
Cały remont ma znaleźć swój finał pod koniec listopada, chyba że oferenci – co jest promowane w przetargu – zadeklarują szybsze wykonanie prac.
Komentarze (0)