Tworzenie treści na stronę internetową – czy warto korzystać z agencji content marketingowych?
Jak często słyszysz o tym, żeby inwestować w content marketing? Blog firmowy, artykuły sponsorowane, infografiki… treść ma niejedno oblicze, a każde z nich może Ci pomóc poprowadzić klienta ku sprzedaży. Możesz przygotowywać teksty i inne materiały samodzielnie, ale czy to dobry pomysł? Może lepiej skorzystać ze wsparcia agencji content marketingowej? Zobacz, co skłania przedsiębiorców do tej drugiej opcji.
Content marketing – teoria a praktyka
W teorii przygotowanie dobrego contentu firmowego wydaje się proste. W końcu doskonale znasz swoje produkty i wiesz, czym różnią się od konkurencji. A zatem jak trudne może być przygotowanie wpisów na bloga czy innych treści, które wspomogą marketing i sprzedaż, zwłaszcza w dobie AI?
Wbrew pozorom to większe wyzwanie niż może Ci się wydawać! A to dlatego, że:
- wszystkie działania contentowe powinny być spójne oraz wpisane w ogólną strategię marketingową – musisz zatem wiedzieć, dla kogo i w jakim celu tworzysz daną treść, na jakie potrzeby odpowiadasz i co chcesz osiągnąć danym komunikatem;
- content należy tworzyć regularnie i często go aktualizować – wrzucenie artykułu na bloga raz na kilka miesięcy nie wystarczy, a znalezienie wśród pracowników ochotników, którzy zajmą się pisaniem, wcale nie jest takie łatwe;
- potrzebny jest dobry plan działania – harmonogram treści wewnętrznych i zewnętrznych, które będą się ze sobą sensownie łączyć i np. zsynchronizują się z bieżącymi promocjami czy z wprowadzeniem nowych produktów;
- powstające treści muszą być napisane zgodnie z zasadami SEO, UX oraz marketingu – umiejętne połączenie języka korzyści z merytoryką oraz sposobem pisania przyjaznym wyszukiwarkom wcale nie jest takie proste!
Pojawia się więc pytanie: czy na pewno jesteś w stanie samodzielnie podołać wyzwaniom, które stawia content marketing? Działania na własną rękę mogą się skończyć stratą czasu, pieniędzy oraz nerwów.
Jak działa agencja content marketingowa?
Agencja content marketingowa jest partnerem, który może odciążyć Cię od przygotowywania treści. To zespół ekspertów, którzy „dowiozą” nie tylko pod kątem ilości treści, ale również jej jakości. – Dobre agencje contentowe patrzą na przygotowywane artykuły i inne materiały w szerokiej perspektywie: od dobrania tematów i słów kluczowych aż po publikację. Przygotowują treści, które „mówią językiem klientów” i odpowiadają na ich potrzeby na różnych etapach gotowości do zakupu – wyjaśnia Content Marketing Specialist z Agencji ECHO. – Specjaliści w tym zakresie wiedzą również, jak połączyć content marketing z pozycjonowaniem oraz innymi obszarami promocji w Internecie, aby spotęgować szanse na sprzedaż – dodaje.
Praca nad content marketingiem wymaga zaangażowania większego zespołu i spojrzenia na treści w szerszej perspektywie – nastawionej na zwiększanie sprzedaży.
Czego więc możesz oczekiwać od takiej firmy? Zazwyczaj model współpracy jest dostosowany do indywidualnych potrzeb biznesowych oraz tego, czego potrzebujesz. Agencja contentowa może np.:
- wspólnie z Tobą określić cel, dla którego mają powstawać treści – tak aby dostosować je pod tym kątem;
- przeanalizować Twoje grupy docelowe i na tej podstawie opracować tematykę tekstów oraz słowa kluczowe, które sprawią, że treści wzbudzą zainteresowanie i reakcję u Twoich klientów idealnych;
- opracować plan treści, a zatem rozpisać (np. na kilka miesięcy do przodu) harmonogram powstających artykułów i innych materiałów – to zagwarantuje regularność publikacji oraz pozwoli utrzymać spójność contentu z innymi działaniami marketingowymi;
- przygotować artykuły i inne materiały zgodnie z ustaleniami;
- zająć się publikacją.
Dłuższa współpraca i ciągle powiększająca się baza treści związanych z Twoją ofertą to krok w stronę osiągnięcia długofalowych korzyści wizerunkowych i sprzedażowych. Warto więc porozmawiać o dostępnych opcjach i przekonać się, że dobry content to ważny element przy pozyskiwaniu klientów.