Rodzaje gadżetów firmowych, które przywiązują klientów

wtorek, 23.1.2024 14:07 117

W czasach ogromnej konkurencji a jednocześnie unifikacji produktów i usług, coraz trudniej przychodzi utrzymanie uwagi klienta. Większość konsumentów deklaruje, że wierność marce nie jest dla nich istotna podczas dokonywania decyzji zakupowych. A tymczasem to stały klient jest najcenniejszym nabywcą – ponieważ nie trzeba zdobywać go od samego początku. Jakie gadżety reklamowe warto podarować, aby przywiązać do siebie klientów?

Przedmioty codziennego użytku

Kolekcjonerzy lubią posiadać przedmioty tylko po to, aby prezentować je w widocznych miejscach. Dotyczy to jednak wyłącznie wybranej kategorii rzeczy i określonego typu ludzi. Większość klientów wcale nie chce, aby w domu piętrzyły się stosy bezużytecznych drobiazgów. To dlatego zamawiając gadżety reklamowe, zadbaj o ich praktyczność. Najlepiej jeśli będą to przedmioty codziennego użytku, stale przydatne i przypominające o firmie, która je podarowała (np. kubek, kalendarz, długopis, ładowarka do telefonu).

Gadżety powiązane z branżą

Jeśli chcesz podejść profesjonalnie do tematu gadżetów, wybierz upominki bezpośrednio powiązane z twoją branżą. Dzięki temu klient będzie myślał właśnie o twojej firmie każdorazowo podczas robienia użytku z danego gratisu. Notesy może podarować każde przedsiębiorstwo bo pasują one do wszystkich branż, ale kufle firmowe dostanie w prezencie tylko klient baru lub browaru. Będą one przypominać o ofercie firmy podczas każdej domówki, zachęcając do ponownych zakupów.

Spersonalizowane drobiazgi

Klienci lubią się czuć traktowani wyjątkowo. Nie chcą mieć poczucia, że firma nie liczy się z ich potrzebami. To dlatego każdy gadżet warto spersonalizować. I niekoniecznie chodzi tutaj o wygrawerowanie imienia obdarowanego na kubku reklamowym – o wiele bardziej praktyczny jest ręcznie podpisany liścik z podziękowaniem za współpracę. Większe personalizowane prezenty są zasadne w przypadku kluczowych klientów, np. na rocznice podpisania kontraktu.

Prezenty na specjalne okazje

Każdemu ważniejszemu klientowi warto podarować specjalny upominek co najmniej raz w roku. Firmy najczęściej decydują się na wysyłkę prezentów świątecznych, ale można wybrać także inną okazję – np. rocznicę działalności firmy, nietypowe święto ważne dla branży czy też urodziny prezesa. Jakość i wartość prezentów trzeba uzależnić od ilości wysyłek i od możliwości finansowych przedsiębiorstwa. Nie warto przesadzać – podarunek nie ma być łapówką, ale przypomnieniem o owocnej współpracy i zachętą do jej kontynuacji.

Pomysły ułatwiające życie

Często w katalogach produktów przeznaczonych do logowania, znajdują się bardzo oryginalne, pomysłowe gadżety, dzięki którym codzienne czynności stają się łatwiejsze. Najczęściej nie są to wcale drogie przedmioty, ale raczej w ciekawy sposób wykonane. Dobrym prezentem na zimę jest skrobaczka do szyb a jeszcze lepszym – skrobaczka ze szczelną, wodoodporną, ciepłą rękawicą. Każdemu od czasu do czasu przydają się karteczki przylepne, ale znacznie wszechstronne będą karteczki elektrostatyczne. Wystarczy ruszyć głową, aby wybrać naprawdę oryginalny gratis.

Upominki dyskretnie logowane

Bardzo często obdarowanemu klientowi podoba się prezent, ale nie ma on ochoty się z nim obnosić ze względu na zbyt nachalne logo. Zwłaszcza w przypadku droższych upominków, warto więc postawić na dyskrecję. Jeśli chcesz, żeby obdarowany ubierał ciepły firmowy polar na spacery po mieście, a nie do pracy w ogródku, to postaw na minimalistyczne logo (np. wyszyte nitką w tym samym kolorze co materiał albo znajdujące się tylko na metce). To o wiele skuteczniejsze, niż ogromny napis na przedmiocie, którego w efekcie nikt nie będzie używał.

Gadżety wpisujące się w trendy

Warto zawsze trzymać rękę na pulsie i regularnie przeglądać nowe katalogi z gadżetami. Trendy się zmieniają i w niemal każdym sezonie króluje coś innego: minimalizm lub krzykliwe kolory, metal lub drewno, produkty uniwersalne lub lokalne. Aby przywiązać klienta do firmy, ofiaruj różne rzeczy albo ten sam przedmiot (np. kubek), ale za każdym razem w innym wariancie. Wzbudzi to żyłkę kolekcjonera i sprawi, że klient będzie z niecierpliwością oczekiwał kolejnej dostawy.

Podczas ofiarowania gadżetów obowiązują podobne zasady, jak w przypadku prezentów dla bliskich. Nie możemy kupić czegokolwiek i liczyć, że solenizant będzie zadowolony. Także w przypadku gadżetu reklamowego trzeba pomyśleć o użyteczności, estetyce i preferencjach klienta. Trafione prezenty to jeden z lepszych sposobów na utrzymanie klientów, dlatego warto gruntownie przemyśleć, co, komu i w jakich okolicznościach będziemy wręczać (np. przy pierwszym zamówieniu, na specjalną okazję, przy co 10. zamówieniu, przy każdym zakupie powyżej określonej kwoty).