Reklama w wyszukiwarce Google – dlaczego jest tak ważna?
Promocja w wyszukiwarkach koncentruje się na działaniach, których cel stanowi pozyskanie użytkowników na stronę internetową. Dziś szczególną popularnością cieszą się strategie oparte na pozycjonowaniu stron WWW oraz kampaniach Google Ads. Nierzadko są one ze sobą łączone, tworząc swoistą synergię działań darmowych oraz płatnych, opisywanych jako SEM. Zadaniem specjalistów jest doprowadzenie strony klienta do osiągnięcia wysokiej pozycji w wyszukiwarce zarówno za pomocą reklam, jak i organicznych wyników wyszukiwania. Search Engine Marketing stanowi obecnie jedno z najbardziej efektywnych narzędzi marketingowych; dociera do potencjalnych klientów zainteresowanych ofertą związaną ze świadczonymi przez firmę usługami czy dostępnymi produktami. Decydując się na SEM, nie trzeba zbyt długo czekać na rezultaty, stąd większość firm rozpoznaje potencjał wartości jakie daje dana reklama w wyszukiwarce. SEM dzieli się na działania SEO oraz PPC, wokół których zdążyło urosnąć naprawdę wiele mitów. Postanowiliśmy rozwiać te najpopularniejsze, klarując obraz nowoczesnej reklamy w sieci.
5 najpopularniejszych mitów na temat SEO
- SEO przynosi rezultaty od razu. Mimo tego że wdrożenie działań skoncentrowanych na optymalizacji czasami przynosi szybkie efekty, zazwyczaj konieczne jest uzbrojenie się w cierpliwość, by móc osiągnąć zamierzony cel. W tym obszarze nie można zagwarantować błyskawicznego sukcesu czy dokładnie określić, kiedy klient może spodziewać się upragnionych efektów. Jak możemy dowiedzieć się na stronie agencji Afterweb, https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/, na optymalne rezultaty należy trochę poczekać. Zazwyczaj trwa to od 4 miesięcy do nawet roku. SEO stanowi więc długoterminową inwestycję.
- SEO nie ma już sensu w dzisiejszym świecie. Takie słowa krążą w sieci już od kilku lat, a mimo to wciąż szereg firm inwestuje w solidną optymalizację strony – zdecydowanie zaprzeczając wcześniejszemu twierdzeniu. Faktem jest, że sztuczne podbijanie pozycji nie ma żadnego sensu w świecie, w którym Google przez cały czas się uczy oraz coraz lepiej radzi sobie z wykrywaniem prób manipulacji czy nieuczciwego promowania. SEO w rozumieniu fachowej optymalizacji (m.in. w zgodzie z koncepcją E-E-A-T) wciąż ma sens i nic nie wskazuje na to, by w najbliższych latach miałoby ulec to zmianie, a jedynie transformacji wiążącej się z rozwojem nowoczesnych narzędzi, takich jak sztuczna inteligencja.
- Udane SEO to strona w TOP3. Chociaż wysokie pozycje są naprawdę kuszące, faktem jest że nie zawsze wysokie pozycje oznaczają równie wysoki ruch na stronie i konwersje. Jeżeli mimo wysokiej pozycji, ruch na stronie i konwersje pozostają mierne, może to oznaczać brak szczegółowej optymalizacji meta tagów czy dobór złych fraz. Udane SEO to nie wysokie pozycje, lecz przede wszystkim pozycje przynoszące realny ruch oraz konwersje.
- SEO nie wymaga ciągłej uwagi oraz aktualizacji. Mimo tego że dobre treści i optymalizacja mogą przynosić narastający ruch w witrynie przez wiele miesięcy czy nawet lat bez żadnej dodatkowej aktualizacji, nie zawsze to, co przynosiło efekty w zeszłym roku może być tak samo skuteczne kilka miesięcy później. Algorytmy wyszukiwarki ulegają zmianom, podobnie jak prezentacja treści w wynikach wyszukiwania. Poza nielicznymi wyjątkami, SEO wymaga ciągłej pracy; mierzenia, wdrażania nowych rzeczy, dodawania świeżych treści oraz pozyskiwania linków, testowania i dokonywania zmian.
- SEO nie potrzebuje nakładów pieniężnych. Nie należy zapominać o tym, że dobre SEO wymaga wkładu finansowego. To, że ruch organiczny teoretycznie nie kosztuje ani grosza, wcale nie oznacza że optymalizacja jest za darmo. Nierzadko do uzyskania efektów niezbędne jest posłużenie się odpowiednimi, profesjonalnymi narzędziami czy skorzystanie z pomocy profesjonalistów.
5 mitów oraz faktów na temat kampanii Google Ads
- Im więcej pieniędzy wyda się na kampanie Google Ads, tym będą one skuteczniejsze. Tak było kilka lat temu – dziś pozycja reklam w nieorganicznych wynikach wyszukiwania zależy nie tylko od zadeklarowanej maksymalnej stawki za kliknięcie, lecz również jakości reklamy. Mowa tu między innymi o uwzględnianiu w treści promocji słów kluczowych razem z CTA, dbałość o trafność reklamy oraz dopasowanie do niej słów kluczowych czy odpowiednie grupowanie reklam w wąskich kategoriach tematycznych.
- Prowadzenie kampanii Google Ads nie wymaga specjalistycznej wiedzy. Chociaż założenie konta Google, ustawienie kampanii i doładowanie konta wydaje się łatwymi czynnościami, aby efekty były rzeczywiście widoczne konieczne jest posiadanie specjalistycznej wiedzy dotyczącej systemu reklamowego Google. Na stronie https://afterweb.pl/google-ads-adwords/ możemy zapoznać się z eksperckim spojrzeniem specjalistów z branży. Zwracają oni szczególną uwagę na to, że samodzielne decydowanie o losach reklamy może przynieść zdecydowanie odwrotne skutki od tych zamierzonych. Decydując się na samodzielne zarządzanie kampanią, należy wziąć pod uwagę to, że koszty potencjalnych błędów popełnionych po drodze mogą okazać się o wiele wyższe w porównaniu z inwestycją w usługi agencji.
- Google Ads skupia się tylko wokół reklamy w wyszukiwarce. Chociaż jest to najpopularniejsza forma promocji, nie jest ona jedyna. System reklamowy Google Ads jest znacznie bardziej rozbudowany; narzędzie wykorzystuje powierzchnie takie jak na przykład YouTube, by właśnie tam realizować plany marketingowe klientów.
- Im więcej słów kluczowych w kampanii Google Ads, tym lepiej. Pomimo tego że słowa kluczowe stanowią jeden z najistotniejszych elementów kampanii Ads, nie oznacza to, że należy wybierać ich jak najwięcej. W rzeczywistości liczba słów kluczowych nie ma dużego znaczenia; o wiele bardziej istotna jest ich trafność oraz podzielenie na szczegółowe grupy, niżeli nastawienie na jak największą ilość fraz ogólnych.
- Nie warto inwestować w kampanie Google Ads, gdy wydaje się pieniądze na pozycjonowanie. To powszechny mit! W realnym świecie reklamy, fuzja Google Ads razem z pozycjonowaniem jest inwestycją, która może przynieść ogromne korzyści. Poprzez reklamy Google Ads można znacznie szybciej wypromować konkretne produkty w czasie, gdy jest to pożądane (np. przed świętami), zaś długofalowe efekty dobrej optymalizacji pozwolą cieszyć się wysoką pozycją strony w organicznych wynikach wyszukiwania przez długi czas.