Projektowanie zorientowane na użytkownika kluczem do sukcesu firmy

czwartek, 10.6.2021 08:54 289

Jak stworzyć aplikację, która będzie łatwa w obsłudze i przyjazna dla użytkownika? Jak poprawić ścieżkę zakupową w sklepie internetowym, aby zminimalizować ryzyko porzucania koszyków tuż przed finalizacją transakcji? Coraz większa konkurencja w sieci wpłynęła na wzrost zainteresowania tematyką UX. W jaki sposób projektowanie zorientowane na użytkownika może wpłynąć na wzrost sprzedaży? Skąd czerpać wiedzę o tematyce user experience? Podpowiadamy!

Co to jest projektowanie zorientowane na użytkownika?

Użytkownicy mają coraz większe wymagania odnośnie stron internetowych i aplikacji mobilnych. Nawet jeśli nie mają pojęcia, czym jest user experience, intuicja im podpowiada, że „coś tu nie gra”. Co najbardziej ich denerwuje? Długi czas ładowania się stron, nieintuicyjna obsługa, zbyt dużo „atakujących” okienek, czyli tzw. pop-upów, długie i mało czytelne bloki tekstowe, brak języka korzyści (klient nie wie, co może zyskać, wybierając dany produkt lub usługę), niedziałające właściwie formularze, błędy 404, problem ze znalezieniem poszukiwanych informacji (np. o cenie produktu lub usługi). Lista jest bardzo długa. Im więcej błędów na stronie, tym mniejsza szansa, że użytkownik na niej pozostanie, sfinalizuje transakcję, zostawi dane w formularzu lub poprosi o kontakt. Projektowanie zorientowane na użytkownika, jak sama nazwa wskazuje, to tworzenie rozwiązań w oparciu o potrzeby użytkownika poprzedzone nie działaniem intuicyjnym, a szczegółowymi badaniami. UX designerzy to osoby, które, korzystając z wiedzy, doświadczenia i odpowiednich narzędzi pomiarowych, są w stanie wyeliminować błędy na stronie lub w aplikacji, czyniąc je bardziej przyjaznymi dla użytkowników.

Jak wygląda i dla kogo jest przeznaczone szkolenie UX?

Kursy UX najczęściej są podzielone na kilka etapów. Pierwszy jest przeznaczony dla osób początkujących, które nie mają doświadczenia w branży UX. Mogą w nich wziąć udział wszyscy, którzy są zainteresowani zagadnieniem projektowania zorientowanego na użytkownika, a w szczególności: właściciele firm, Project Managerowie, Scrum Masterzy, Specjaliści ds. Marketingu Online czy Brand Managerowie. Na kolejnych etapach trenerzy pogłębiają dotychczas poruszane zagadnienia i wprowadzają nowe, przygotowując uczestników do samodzielnej pracy związanej z projektowaniem usług. Dla najzdolniejszych i najwytrwalszych szkolenie UX może być przepustką do zdobycia dobrze płatnej pracy w dynamicznie rozwijającej się branży, jaką jest UX. A dla właścicieli firm i Brand Managerów to sposób na dotarcie do nowych klientów i rozwój produktu bądź usługi.

Szkolenie UX – jakie korzyści może przynieść Twojej firmie?

Biorąc udział w szkoleniu UX, poznasz podstawowe pojęcia i narzędzia, dzięki którym będziesz w stanie samodzielnie przeprowadzić badania zachowania użytkowników w sieci i będziesz w stanie właściwie je zinterpretować. Wprowadzenie zmian w procesie projektowania strony i zadbanie o aspekty techniczne takie jak odpowiednie prezentowanie treści czy linków pozwoli Ci uzyskać zamierzone efekty takie jak wzrost sprzedaży, więcej konwersji czy wzrost zaangażowania użytkowników w proces tworzenia marki.