Pozycjonowanie stron dla firm z Wrocławia
Rosnąca konkurencja wśród wrocławskich firm sprawia, że prowadzenie działań marketingowych staje się koniecznością. Temat dotyczy już w zasadzie każdej branży. Zamiast testować różne rozwiązania, warto od razu przeznaczyć swój budżet na to, co przynosi długofalowe rezultaty. Mowa o pozycjonowaniu (SEO).
SEO – co to takiego?
SEO to skrót od angielskiego Search Engine Optimization, które w Polsce tłumaczone jest, jako pozycjonowanie stron internetowych. Jest to zbiór działań technicznych w obrębie witryny oraz marketingowych (na stronie WWW i poza nią), które prowadzą do zwiększenia widoczności strony internetowej w naturalnych (organicznych) wynikach wyszukiwania.
Na pozycjonowanie składają się elementy związane z pracą nad kodem strony, linkami URL (zarówno wewnętrznymi, jak i zdobywanym z sieci), treściami na stronie (m.in. opisy, meta tagi, ALT itd.), strukturą strony, szybkością ładowania witryny itp.
Komu zlecić wypozycjonowanie strony?
Choć pozycjonowania stron internetowych można się nauczyć samodzielnie, jest to proces długi, żmudny i wymagający nieustającego aktualizowania wiedzy oraz praktykowania. To wszystko sprawia, że o wiele lepszym wyborem niż uczenie się SEO od podstaw – zwłaszcza, gdy jest się czynnym przedsiębiorcą – jest oddelegowanie tej dziedziny specjaliście.
Przy wyborze profesjonalisty do współpracy, warto postawić na osobę, która nie tylko zna się na rzeczy, ale również przestrzega w swojej pracy wytycznych wyszukiwarek i stosuje bezpieczne metody. W innym przypadku możemy narazić swoją witrynę na konsekwencje od Google. Najlepszą decyzją będzie nawiązanie współpracy z freelancerem, np. http://mateuszkozlowski.pl/pozycjonowanie-wroclaw, który może pochwalić się skutecznymi realizacjami.
Zalety SEO
Profesjonalnie prowadzone pozycjonowanie stron internetowych może przynieść każdej firmie z Wrocławia (i nie tylko) długofalowe korzyści, wśród których wymienić warto przede wszystkim:
- zwiększenie widoczności strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania w Google;
- pozytywny wpływ na świadomość i rozpoznawalność marki;
- zwiększenie ruchu organicznego na stronę WWW oraz ruchu już bezpośrednio w witrynie;
- przewaga konkurencyjna w branży;
- większa liczba zapytań ofertowych;
- większa liczba potencjalnych klientów;
- wzrost sprzedaży.
Im wyżej na kluczowe frazy strona internetowa będzie pojawiała się w wynikach wyszukiwania w Google, tym większa szansa na wzmocnienie rezultatów pozycjonowania. Dlatego tak ważne jest, by SEO przekazać w ręce doświadczonego i wykwalifikowanego specjalisty.
Proces pozycjonowania stron internetowych – jak wygląda?
Proces pozycjonowania strony internetowej powinien być przede wszystkim stały Tylko w ten sposób można spodziewać się osiągnięcia naprawdę świetnych rezultatów, które pozwolą czerpać długookresowe korzyści z SEO.
Działania techniczne i marketingowe powinny zostać poprzedzone przeprowadzeniem audytu witryny oraz ustaleniem fraz kluczowych, na które strona WWW będzie pozycjonowana. Na podstawie przeprowadzonej analizy specjalista formułuje zalecenia optymalizacyjne, które następnie wdraża na stronie. Dodatkowo, zajmuje się linkowaniem – z zaplecza oraz z innych źródeł.
Ważne jest również to, by osoba, której zleca się pozycjonowanie strony internetowej na bieżąco raportowała swoją pracę w sposób zrozumiały dla zlecającego oraz proponowała kolejne działania mające na celu optymalizację strony i zwiększanie jej widoczności w wyszukiwarce Google.