Performance marketing – dowiedz się więcej

wtorek, 20.9.2022 10:04

Marketing niejedno ma imię. Z biegiem lat coraz więcej nowych metod pozwala nam na to, by zachęcać do zakupu i utrzymać przy sobie klienta, który przyzwyczaja się do marki i staje się z nią związany. Jedną z nich jest performance marketing. O co w nim chodzi?

Czym jest performance marketing?

Performance marketing może skojarzyć Ci się z… występami. Jednak to nie o performance, ale samo działanie chodzi. Działanie ze strony potencjalnego klienta, który – dzięki zastosowaniu konkretnych czynności – może przybliżyć go do zakupu. Performance marketing jest nastawiony na „akcję”, a zatem wszystko to, co robi użytkownik. Reklamująca się marka płaci zatem za wykonanie akcji, nie zaś za samo wyświetlenie reklamy. W performance marketingu istotna jest również mierzalność działań, a zatem wszystko to, co – przy użyciu analityki – może podpowiedzieć nam, jak lepiej wykonywać swoją pracę.

Na jaką akcję możesz się nastawić?

Istnieje wiele akcji, czy raczej celów, które może wybrać reklamująca się marka. Dzięki nim łatwiej jest sprawdzić rzeczywisty efekt kampanii reklamowej. Jedne z najczęściej wybieranych celów to:

  • Dokonanie zakupu,
  • Zapis do newslettera,
  • Wypełnienie ankiety,
  • Pobranie ebooka,
  • Przejście na landing page,
  • Polubienie profilu marki.

Akcje pozwalają na szybkie stwierdzenie, czy kampania była sukcesem, czy też należy coś w niej poprawić. Wystarczy sprawdzić statystyki. Pamiętaj, że mierzalność kampanii performance marketingowych wiąże się również z dużymi oszczędnościami. Precyzyjnie wybierasz odbiorców oraz to, co chcesz osiągnąć. Płacisz wyłącznie za efekt.

Kanały performance marketingu

Chociaż performance marketing kojarzy się głównie z social mediami, tego typu kampanie wykorzystywane są również w innych kanałach komunikacyjnych. Doskonałym przykładem są programy afiliacyjne czy porównywarki cen. E-mail marketing czy retargeting również pozwala na stosowanie performance marketingu. Wybór jest spory, a dobry marketer z pewnością poleci Ci te, które sprawdzą się w przypadku Twojej marki.

Performance marketing to przejrzysty, transparentny i oszczędny sposób na zainwestowanie w dobrą reklamę. Jeśli ciekawi Cię ten rodzaj marketingu, koniecznie zajrzyj na stronę https://adnext.pl/, gdzie dowiesz się więcej.