Otwarcie nowego sklepu z przytupem – poradnik dla początkujących
ARTYKUŁ SPONSOROWANY
Właśnie rozpoczynasz działalność handlową? A może powstaje kolejna placówka w Twojej sieci sklepów? W każdym przypadku odpowiednia promocja już od pierwszego dnia to klucz do sukcesu. W końcu musisz przyciągnąć uwagę przyszłych klientów i zaznaczyć swoją obecność na mapie okolicy. Aby sobie pomóc, postaw na nowoczesne gadżety i nośniki reklamowe, które zainteresują przechodniów. Sprawdź, co masz do wyboru.
Uroczyste otwarcie sklepu – jak skutecznie wyeksponować markę?
Lokal jest gotowy na przyjęcie klientów, a półki uginają się od atrakcyjnych towarów? Przyszedł czas na zorganizowanie eventu inicjującego start Twojej działalności. Z tej okazji warto specjalnie ozdobić lokal. Jak? Wybierz dekoracje, które podkreślą charakter wydarzenia, a przede wszystkim wpiszą się w charakter marki. Do dyspozycji są rozmaite elementy, które ozdobią lokal zarówno w środku, jak i na zewnątrz.
Tuż przy wejściu do sklepu dobrze sprawdza się balonowa brama. Zwróci ona uwagę potencjalnych klientów, a ponadto jeśli wybierzesz balony z logo swojej marki, to od razu zwiększysz jej świadomość. Poza tym balony to gadżety reklamowe, które są relatywnie tanie, a odznaczają się dużą skutecznością przekazu.
Wśród popularnych zewnętrznych nośników reklamowych popularne są także flagi reklamowe, na których można umieścić dowolny nadruk. Może to być logo firmy albo hasło reklamowe lub informacja o akcji promocyjnej.
Nie zostawiaj klientów z pustymi rękami!
Gadżety reklamowe to forma promocji marki znana od lat. Klienci doceniają zwłaszcza te przedmioty, które mogą im służyć na co dzień. Na ich rozdaniu skorzysta również przedsiębiorca. Im częściej jego logo czy nazwa będzie pojawiała się publicznie, tym większe prawdopodobieństwo, że wzrośnie jej popularność.
Podczas otwarcia sklepu pierwszym klientom możesz wręczyć:
- parasole reklamowe,
- torby reklamowe,
- długopisy i notesy z logo firmy.
Tego typu gadżety mogą być uniwersalne albo ściśle nawiązywać do charakteru Twojej działalności. Jeśli np. otwierasz sklep z akcesoriami domowymi, uzasadnionym upominkiem będą ręczniki reklamowe. Z kolei właściciel sklepu z elektroniką może rozdać małe powerbanki czy pendrive’y z firmowym nadrukiem. W tej kwestii ogranicza Cię niemal wyłącznie wyobraźnia, a im bardziej pomysłowy będzie gadżet, tym lepiej. Do torby reklamowej warto przy okazji wrzucić katalog produktowy i kupony rabatowe na następne zakupy.
Jak ugościć klientów na miejscu?
Zanim rozdasz upominki na pożegnanie, zadbaj o to, aby zainteresowani goście mogli nie tylko zapoznać się z Twoją ofertą, ale także wziąć udział w loterii lub konkursie, w którym będą mogli wygrać atrakcyjne nagrody.
Podczas tego typu eventu klienci chętnie korzystają również z poczęstunku. Nie musi to być pełnowymiarowy catering – w zupełności wystarczą słodycze i napoje. Możesz pokusić się o wyroby cukiernicze z Twoim logo.
W tym, aby nowy lokal zrobił dobre wrażenie na przyszłych klientach, pomoże także muzyka.
Jeśli Twoją grupą docelową są osoby robiące przemyślane, kosztowne zakupy, daj im możliwość wyboru w skupieniu. W tym celu wybierz spokojne, łagodne melodie sączące się w tle. Jeżeli natomiast możesz sobie na to pozwolić, to na uroczyste otwarcie sklepu zaproś znaną i lubianą gwiazdę, która stanie się swoistym ambasadorem marki.
Pamiętaj, że otwarcie sklepu stacjonarnego wymaga rozpoczęcia przygotowań znacznie wcześniej. Klientów należy poinformować na kilka tygodni, a nawet miesięcy przed datą eventu. Do komunikacji możesz wykorzystać kanały social mediów oraz tradycyjne formaty reklamy, w tym:
- billboardy,
- ulotki reklamowe,
- komunikaty w radiu i telewizji.
Dobrym pomysłem jest wynajęcie hostess, które na kilka dni przed otwarciem punktu będą rozdawały w jego okolicy balony czy inne gadżety z logo.
Jeśli potraktujesz promocję nowego sklepu kompleksowo, nie będziesz się martwić o grono klientów, którzy z ciekawością zajrzą do Twojego lokalu, a co więcej – będą do niego chętnie wracać.