Nadal uważasz, że nie potrzebujesz responsywnej www? Zrób test!

wtorek, 15.2.2022 13:21 208

Responsywna strona internetowa to dziś absolutny standard. Wszyscy korzystamy z urządzeń mobilnych, a ponad połowa transakcji w Internecie odbywa się właśnie za pośrednictwem smartfonu. Wkrótce dojdzie do sytuacji, w której większość konsumentów będzie odwiedzać strony www firm z poziomu urządzenia mobilnego. Jeśli Twoja witryna nie wyświetla się poprawnie na małym ekranie i wciąż uparcie twierdzisz, że wcale nie musi, to proponujemy Ci przeprowadzenie krótkiego eksperymentu. Zaczynajmy.

Spróbuj w ciągu kilku sekund znaleźć potrzebną zakładkę

Wejdź na swoją firmową stronę www za poziomu smartfonu, a następnie od razu zlokalizuj menu w poszukiwaniu odpowiedniej zakładki. Potencjalny klient prawdopodobnie będzie chciał zapoznać się z ofertą oraz cennikiem. Przekonaj się, czy jesteś w stanie wejść na te podstrony w ciągu kilku sekund – bo tylko tyle czasu masz, aby przykuć uwagę odwiedzającego. Jeśli nie, to Twoja strona nie ma żadnej wartości sprzedażowej i informacyjnej dla użytkowników mobilnych.

Wyślij zapytanie przez formularz kontaktowy

O ile w ogóle masz taki formularz na stronie. Zakładamy, że tak – spróbuj więc odnaleźć go na małym ekranie, a następnie wypełnić wszystkie pola i wysłać próbne zapytanie na swoją skrzynkę. Trudne, prawda? Musisz powiększać tekst, masz problem z trafieniem w poszczególne pola, nie możesz zaznaczyć zgody na przetwarzanie danych itd. Twój potencjalny klient nawet nie podejmie takiej próby.

Zapoznaj się z ofertą

Będąc już na nieresponsywnej stronie internetowej Twojej firmy spróbuj przeczytać opublikowane na niej teksty – chociażby te przybliżające ofertę przedsiębiorstwa. Szczypanie ekranu jest strasznie irytujące, prawda? Do tego tekst cały czas się zlewa, gubisz wątek przesuwając ekran do początku następnego zdania, nie jesteś w stanie skupić się na treści i niczego z tej lektury nie zapamiętujesz. Standard. Twoi potencjalni klienci na pewno nie będą na to tracić czasu i po prostu zajrzą na strony konkurencji, które poprawnie wyświetlają się na małym ekranie.

Spróbuj coś kupić/zamówić

Jeśli na Twojej firmowej stronie internetowej można składać bezpośrednie zamówienia (np. masz uruchomiony sklep online), to wciel się w postać klienta i spróbuj dokonać zakupu – wrzucając produkt/usługę do koszyka oraz opłacając zamówienie lub wysyłając zapytanie ofertowe. Szybko zaczniesz się irytować i dasz sobie z tym spokój – dokładnie tak samo, jak klienci, których regularnie tracisz przez brak responsywnej strony internetowej.

I jak? Nadal twierdzisz, że responsywna www nie jest Ci do niczego potrzebna?

Jeśli oprócz strony www, potrzebujesz ulepszyć swój biznes także w innych aspektach, to dołącz do grupy biznesowej.