Na czym polega wsparcie przy procesach sprzedażowych?

poniedziałek, 7.9.2020 20:09 3691

Poprawa wyników sprzedaży nie jest łatwa – wie o tym dobrze każdy handlowiec, specjalista ds. sprzedaży albo właściciel sklepu. Na szczęście istnieją skuteczne narzędzia, dzięki którym osiągnięcie zadowalających wyników sprzedażowych jest łatwiejsze i szybsze. Co to za narzędzia? Na czym polega profesjonalne wsparcie sprzedaży? Dowiedz się z poniższego artykułu.

  1. Shopper marketing
  2. Programy konsumenckie
  3. Event marketing

Shopper marketing

Jednym z narzędzi wsparcia sprzedaży oferowanych przez profesjonalną firmę Cursor jest shopper marketing. Usługa ta polega na profesjonalnym doradztwie oraz kompleksowej pomocy dotyczącej produktów sklepowych. Obejmuje ona zagadnienia dotyczące produktu (jego kształtu, rozmiaru, koloru, szaty graficznej, opakowania czy tekstów na opakowaniu), ceny (m.in. kuponów promocyjnych, obniżek cen itd.), promocji (m.in. promocji opakowań, sklepów, naklejek reklamowych na podłodze, specjalnych prezentacji i in.) oraz miejsca dostępności produktów (tj. właściwego rozmieszczenia miejsc specjalnych prezentacji w sklepie, konceptu punktu sprzedaży itp.). Profesjonalne opracowanie i zrealizowanie działań z zakresu shopper marketingu pozwala lepiej dotrzeć do klientów. Wprowadzenie owych działań to większa szansa na zauważenie produktów w sklepie przez potencjalnych kupujących, a w efekcie większa szansa na zakup towarów.

Programy konsumenckie

Wsparcie przy procesach sprzedażowych realizowane przez wspomnianą doświadczoną firmę obejmuje również programy konsumenckie. Starannie opracowany i zrealizowany program lojalnościowy, konkurs albo loteria dla klientów stanowi bardzo korzystny element budowania wizerunku marki. Służy zachęceniu klientów do skorzystania z asortymentu firmy, buduje pozytywny image przedsiębiorstwa oraz lojalność klienta. Należy jednak mieć na uwadze, że organizacja konkursów wiąże się z wieloma obostrzeniami prawnymi, dlatego też przeprowadzenie tego rodzaju wydarzenia najlepiej powierzyć wyspecjalizowanym w tym zakresie profesjonalistom.

Event marketing

Imprezy, koncerty, ciekawe spotkania i inne działania z zakresu event marketingu bazują na doświadczaniu bezpośredniego kontaktu z produktem albo marką. Budują pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa zarówno na zewnątrz (czyli wśród klientów), jak i wewnątrz (wśród pracowników) firmy, a także długofalowe dobre relacje z konsumentami. Pomagają wzmocnić rozpoznawalność marki oraz zwiększyć sprzedaż. Realizacja eventu to jednak trudne i czasochłonne zadanie pod względem organizacyjnym, dlatego dobrze powierzyć je doświadczonej w tej kwestii firmie.