Lejek sprzedażowy - czym jest i czy się opłaca

wtorek, 24.8.2021 13:19 419

Lejek sprzedażowy określany jest także jako zakupowy, ponieważ w rzeczy samej odnosi się właśnie do ścieżki zakupowej przez którą ma przejść potencjalny klient. Są różne rodzaje lejków, dzielone na etapy i kroki, które są uzależnione od tego, na jaki model sprzedażowy postawi dana firma. Samo tworzenie lejka jest bardzo opłacalne. Dlaczego? Podpowiadamy.

Rodzaje lejków sprzedażowych

Kiedy firma decyduje się na stworzenie lejka sprzedażowego, wybiera bardzo dobrą ścieżkę do zwrócenia uwagi klienta na dany produkt czy też nakłonienia go do skorzystania z usługi tudzież np. wypełnienia formularza. Są różne rodzaje lejków z których można skorzystać w zależności od motywacji ich zastosowania.

Wśród rodzajów lejków należy wymienić lejek marketingowy. Na ten rodzaj strategii składa się działań marketingowych uzależnionych od tego, w jakim stopniu dany klient jest już zaznajomiony z marką. Kolejny rodzaj, to lejek konwersji. W praktyce skupia się on na tym, aby w możliwie jak największym stopniu spersonalizować ścieżkę zakupową i maksymalnie dopasować ją do potrzeb potencjalnego klienta. Bardzo dobrym sposobem na usprawnienie i uatrakcyjnienie tego procesu jest między innymi zapoznawanie się z opiniami oraz potrzebami innych klientów.

Lejek sprzedażowy można scharakteryzować z powodzeniem jako rozszerzenie działań prowadzonych w ramach lejka marketingowego. Tutaj jesteśmy nastawieni już na osiąganie jak największych zysków. Dobrze przygotowane lejki sprzedażowe w znacznym stopniu zwiększają skuteczność podejmowanych działań przez potencjalnego klienta, a tym samym - prowadzą do podjęcia przez niego decyzji o zakupie.

Jakie są zalety lejków sprzedażowych?

Wśród zalet jakie niesie ze sobą tworzenie lejków sprzedażowych należy wymienić między innymi wpływ na wzrost sprzedaży. Jeśli użytkownik sieci przejdzie przez lejek sprzedażowy, istnieje duża szansa na to, że dokona zakupu. Dlaczego? Jego ścieżka zakupowa pokazuje, że jest zainteresowany danym produktem tudzież skorzystaniem z usługi etc. Nie bez znaczenia pozostaje odegranie roli lejka w postaci możliwości szybkiego lokalizowania ewentualnych problemów. Dzieje się tak poprzez analizowanie efektywności danego lejka. Kolejny ważny atut, który przemawia za tworzeniem lejków jest automatyzacja procesu sprzedaży. Jeśli dobrze zautomatyzujemy dane lejki w znaczny sposób przyczyniamy się do oszczędzania czasu, który możemy poświęcić na inne działania. Więcej na ten temat można przeczytać na: https://landingi.com/pl/konwersja/lejki/.