Jak zostać specjalistą online marketingu?

poniedziałek, 14.12.2020 16:00 11273

Działania marketingowe to sposób na dotarcie do klientów i przekonanie ich, że to właśnie znajdujące się w danej ofercie produkty lub usługi są tymi, których potrzebują. Wraz z rozpowszechnianiem się dostępu do Internetu, coraz więcej firm przenosi swoją działalność właśnie do sieci, co przenosi się bezpośrednio na wzrost znaczenia marketingu internetowego. Jest to szybko rozwijająca się branża, która zapewnia wiele możliwości rozwoju zawodowego - jak jednak zostać specjalistą w tej dziedzinie?

Czym jest marketing online?

Marketing online to, w dużym skrócie, proces promowania danej strony, produktu lub usługi za pośrednictwem kanałów dostępnych w Internecie. Do podejmowanych działań zaliczają się więc m.in. płatne kampanie reklamowe, budowanie obecności marki w mediach społecznościowych, publikowanie artykułów promowanych czy współpraca z influencerami. Bardzo istotnym i niezwykle szybko rozwijającym się aspektem marketingu internetowego jest SEO, czyli optymalizacja stron www pod kątem wyszukiwarek - jest to sposób na zdobycie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania Google, w efekcie czego strona może liczyć na wzrost liczby odwiedzających i zwiększenie współczynnika konwersji.

Jak zostać specjalistą ds. marketingu internetowego?

Dokładna ścieżka kariery będzie oczywiście inna w zależności od wybranej specjalizacji, zawsze korzystne jest jednak posiadanie rozbudowanej wiedzy dotyczącej wszystkich aspektów tworzenia strategii marketingowych. A ponieważ skuteczna strategia online opiera się przede wszystkim na zwiększeniu widoczności i dotarciu do klientów zainteresowanych daną ofertą, wiedza z zakresu pozycjonowania stron i funkcjonowania wyszukiwarki Google jest kluczem do sukcesu.

Dzięki dostępności kursów online pozycjonerem stron można zostać już w kilka miesięcy i to nawet bez wychodzenia z domu. Dobre szkolenie z pozycjonowania powinno być przygotowane z myślą o osobach, które chcą zdobyć umiejętności pozwalające na rozpoczęcie pracy w branży - skupia się więc na przekazywaniu aktualnych informacji i praktycznych umiejętności. Dzięki ofertom jak zgłębiający optymalizację i pozycjonowanie strony kurs - Neadoo Digital, młodszym specjalistą ds. SEO można zostać już w trzy miesiące! Wiedza przekazywana w czasie zajęć na żywo przez specjalistów pracujących w branży to szansa dla przyszłych pozycjonerów na postawienie pierwszych kroków w zawodzie. Kurs SEO to też możliwość dla przedsiębiorców i marketingowców na poznanie możliwości i potencjału pozycjonowania i zwiększania widoczności swojej strony w wyszukiwarce.

Praca w online marketingu - dlaczego warto?

Jest to przede wszystkim zajęcie bardzo przyszłościowe - coraz większa część naszego życia przynajmniej w jakimś stopniu powiązana jest z siecią. Online robimy zakupy, kontaktujemy się z bliskimi, bierzemy udział w kursach i szkoleniach, a coraz częściej załatwiamy również różnego rodzaju formalności od wykupienia ubezpieczenia, po korzystanie z usług bankowych. Wszystko to sprawia, że rywalizacja o klienta staje się coraz bardziej zacięta, a osiąganie i utrzymywanie wysokich pozycji w Google coraz bardziej skomplikowane - specjaliści posiadający wiedzę i umiejętności pozwalające na kompleksową optymalizację strony będą więc coraz bardziej poszukiwani.