Jak wybrać firmę SEO?
Prowadzisz firmę, promujesz ofertę i masz już nawet swoją witrynę? Twoja działalność w sieci mocno się rozkręca, więc już teraz możesz pomyśleć o optymalizacji strony internetowej pod wyszukiwarki. Nie wiesz, jak skutecznie się pozycjonować? Nic nie szkodzi – od tego są specjaliści. Zanim podpiszesz umowę, sprawdź, czym zajmuje się firma SEO i jak wybrać najlepszą. Przekonaj się, dlaczego warto powierzyć losy swojego biznesu w ręce ekspertów.
Co to jest i czym się zajmuje firma SEO?
Założenie firmowej witryny to pierwszy krok do sukcesu online. Jeśli jednak chcesz, aby potencjalni klienci trafiali pod Twój adres internetowy, to musisz zadbać o widoczność w Google. Postaw więc na profesjonalne pozycjonowanie stron, czyli wszelkie działania, dzięki którym poprawisz pozycję w bezpłatnych wynikach wyszukiwania na określone słowa kluczowe.
Możesz przeprowadzić optymalizację na własną rękę albo skorzystać z wiedzy oraz doświadczenia specjalistów i powierzyć losy swojej witryny odpowiedniej firmie pozycjonującej. Celem pracy profesjonalistów jest zdobycie jak najwyższego miejsca w rankingu Google oraz zwiększenie ruchu organicznego (darmowego) na stronach małych, średnich i dużych przedsiębiorstw.
W skład zespołu firmy SEO wchodzą konsultanci i fachowcy z zakresu optymalizacji, którzy pomagają firmom z wielu różnych branż. Na rynku możesz trafić na podmioty, które oferują mniej lub bardziej efektywne usługi.
Dlatego przed podjęciem ostatecznej decyzji, warto dokonać szczegółowej analizy i zwrócić uwagę na kilka ważnych aspektów – które pokażemy Ci w dalszej części artykułu!
Firma pozycjonująca – zakres działań
Choć możesz nie zdawać sobie z tego sprawy, to w zespołach firm SEO można znaleźć zarówno ekspertów z zakresu poprawy widoczności stron, jak i marketingowców, copywriterów czy programistów. Co więcej, w ramach oferty otrzymujesz nie tylko określony zestaw działań, ale również wiedzę i porady dotyczące pozycjonowania.
Sam pakiet usług firmy pozycjonującej jest niezwykle bogaty, a w jego skład wchodzą zazwyczaj:
- audyt SEO – płatna lub darmowa analiza pozwalająca ocenić możliwości strony w zakresie promocji w wyszukiwarce, dzięki której można wyznaczyć cele pozycjonowania;
- optymalizacja techniczna – szereg różnego rodzaju prac dopasowanych do konkretnej witryny i zgodnych z wytycznymi wyszukiwarki, które wspomogą walkę o wyższy ranking;
- link building – budowanie naturalnego, bezpiecznego i różnorodnego profilu linkowego, aby pozyskać wartościowe wejścia na stronę z zaufanych miejsc w sieci;
- marketing treści – tworzenie przez doświadczonych copywriterów wysokiej jakości, zoptymalizowanych i angażujących tekstów SEO np. wpisów blogowych czy opisów produktów.
Jeśli skorzystasz z oferty firmy SEO i SEM, to możesz nie tylko pozyskać płatny ruch w witrynie, ale również zdecydowanie szybsze efekty. Specjaliści oferują poza pozycjonowaniem również kampanie Google Ads. Kompleksowy pakiet usług zapewniają doradcy internetowi. Sprawdź szczegóły na https://wenet.pl/oferta/pozycjonowanie.
Na co zwrócić uwagę podczas wyboru firmy SEO?
Współpraca z firmą SEO to doskonała opcja dla Ciebie, jeśli chcesz skoncentrować się na rozwoju swojego biznesu. Jak jednak wybrać najlepsze rozwiązanie dla swojego przedsiębiorstwa pośród gąszcza ofert na pozycjonowanie stron internetowych? Podczas przeglądania i analizowania propozycji weź pod uwagę kilka najistotniejszych aspektów.
-
Zakres wykonywanych usług
Znasz już zakres działań wielu firm pozycjonujących i wiesz, że SEO obejmuje praktyki, które decydują o ostatecznych wynikach witryny w wyszukiwarce. Dlatego, zanim podpiszesz umowę, musisz jeszcze sprawdzić, jakie usługi gwarantują dla Twojego biznesu specjaliści. Nie każda oferta ma kompleksowy charakter – często za przeprowadzenie np. audytu strony musisz dodatkowo zapłacić.
-
Planowane efekty współpracy
Pozycja w Top 3 już po 2 miesiącach współpracy – choć hasło brzmi niezwykle atrakcyjnie, to zawarta w nim obietnica jest właściwie nierealna. Nie pozwól się zwieść! Wybierając firmę SEO, zrezygnuj z wygórowanych zapewnień, które wiążą się często z niezwykle promocyjną ceną.
Pamiętaj, że pozycjonowanie to złożony i długotrwały proces, a same cele optymalizacji powinny koncentrować się na pozyskaniu wartościowego ruchu i zwiększaniu konwersji (pożądanych działań ze strony użytkownika).
-
Szczegóły dotyczące umowy
Przewidywane założenia to kluczowy element ustaleń z firmą SEO. Ale to niejedyny aspekt, na który musisz zwrócić uwagę, zanim złożysz swój podpis na umowie. Niezwykle istotne okazują się również zapisy związane z długością okresu współpracy czy zasadami jej ewentualnego rozwiązania w późniejszym czasie.
Musisz pamiętać, że każda firma SEO ma inny sposób działania. Warto więc najpierw zapoznać się ze szczegółami dotyczącymi umowy, a dopiero później zdecydować, czy oferowana przez specjalistów forma współpracy jest odpowiednia dla Twojego biznesu. Co ważne – zapisy powinny stanowić zabezpieczenie dla obu stron.
-
Cena pozycjonowania
W zasadzie w każdej branży prowadzone są dyskusje na temat kosztów konkretnych usług. W przypadku pozycjonowania firmowej strony warto kierować się jedną zasadą – nie sugeruj się wyłącznie ceną.
Choć trudno jednoznacznie określić, ile kosztuje SEO, to warto pamiętać, że skuteczna optymalizacja musi wiązać się z pewnym wydatkiem – wymaga bowiem czasu, wiedzy i pracy wielu specjalistów. Dlatego firmy pozycjonujące, które oferują dużo niższe ceny niż konkurencja na rynku, powinny wzbudzić w Tobie niepewność. Zwróć również uwagę na proponowane modele rozliczeniowe.
-
Doświadczenie
Czy wiesz, co jest najważniejszą kartą przetargową każdego usługodawcy? Z pewnością elementem, który przekona niezdecydowanych do podjęcia współpracy, może okazać się portfolio. Tak jest również w przypadku firm SEO. Specjaliści, którym warto powierzyć losy firmowej witryny, posiadają case study swoich klientów, w którym prezentują zrealizowane efekty i potwierdzają to liczbami.
Na co w tym przypadku warto zwrócić szczególną uwagę? Przed podjęciem decyzji koniecznie sprawdź, z kim współpracowała wybrana przez Ciebie firma pozycjonująca. Niepodważalnym atutem byłoby wcześniejsze prowadzenie działań SEO dla branży, w której się rozwijasz. Doświadczenie w tym zakresie byłoby dowodem, że agencja zna już obszary biznesu podobnego do Twojego.
Zanim wybierzesz firmę SEO, zwróć uwagę na:
- opinie i rekomendacje poprzednich klientów,
- przedstawienie procesów i harmonogram prac,
- formę i cykliczność raportowania wyników,
- wykorzystywane narzędzia i zdobyte certyfikaty,
- jakość strony internetowej firmy pozycjonującej.
Ponadto doceń:
- jasną prezentację kosztów i warunków współpracy,
- elastyczność i transparentność w działaniu,
- sprawny kontakt i wsparcie dedykowanego opiekuna,
- personalizację oferty i zainteresowanie Twoim biznesem,
- dostęp do zróżnicowanego zespołu specjalistów SEO.
Dlaczego warto powierzyć pozycjonowanie firmie SEO?
Z pewnością zdajesz sobie sprawę, że tylko zoptymalizowana zgodnie z wytycznymi strona internetowa może przynieść takie korzyści jak:
- dotarcie prosto do grupy docelowej biznesu,
- zdobycie lepszej widoczności oferty w sieci,
- redukcja kosztów (związana z integracją działań),
- długotrwałe efekty i wymierne rezultaty SEO,
- wzrost użyteczności witryny dla użytkowników,
- przewaga nad konkurencją i większe zyski.
Właśnie dlatego warto postawić na pozycjonowanie. Jeśli nie masz wiedzy, doświadczenia i czasu, aby zająć się wszystkim samodzielnie, to możesz powierzyć losy firmowej witryny firmie SEO. WeNet oferuje bogaty pakiet usług – audyt strony, optymalizację techniczną, marketing treści czy link building.
Ale to jeszcze nie wszystko! Doradcy internetowi zapewniają też wsparcie dla Twojego biznesu w realizacji celów: od pozyskania większego ruchu na stronę, przez wzrost rozpoznawalności marki, po więcej zainteresowanych klientów, zysk i oszczędność.
Specjaliści SEO przygotują indywidualny plan działania dla Twojej firmy. Wystarczy, że zamówisz darmową konsultację i wycenę. Przekonaj się, że profesjonalne pozycjonowanie = długotrwałe efekty.