Jak Polacy kupują online i co motywuje ich do zakupów?

czwartek, 2.6.2022 10:49 460

77% polskich internautów robi zakupy online1. Przeważają wśród nich mieszkańcy dużych miast, osoby z wyższym wykształceniem oraz oceniający średnio lub dobrze sytuację finansową swojego gospodarstwa domowego1. Duża popularność zakupów w sieci wynika między innymi z tego, że są one dobrze postrzegane przez internautów1.

Co Polacy sądzą o zakupach w internecie?

Zakupy online cieszą się pozytywnym wizerunkiem wśród polskich internautów – zarówno tych, którzy kupują w internecie, jak i niekupujących2. Aż 87% badanych uważa je za wygodne, a 83% za nieskomplikowane3.

Co więcej, większość internautów ceni sobie możliwość kupowania w sieci ze względu na:

  • większe możliwości związane z wyborem produktów niż w sklepach stacjonarnych3;
  • oszczędność czasu3;
  • niższe ceny3;
  • bezpieczeństwo3.

O dużej popularności zakupów online w Polsce najlepiej świadczy fakt, że są one drugą najchętniej wykonywaną czynnością w internecie. Nieznacznie popularniejsze jest tylko korzystanie z portali społecznościowych, a e-zakupy wyprzedzają między innymi porównywanie cen, poszukiwanie produktów czy przeglądanie prasy4.

Co motywuje nas do zakupów?

Istnieje wiele czynników, które motywują Polaków do zakupów przez internet5. Tymi najczęściej wymienianymi przez kupujących jest dostępność produktów przez całą dobę oraz brak konieczności jazdy do sklepu stacjonarnego5.

Internauci cenią sobie również brak presji czasowej – mogą przeglądać produkty tak długo, jak chcą i nawet wtedy, gdy tradycyjne sklepy są już zamknięte5. Motywujące do zakupów w internecie są też atrakcyjniejsze ceny, większy asortyment, łatwość porównywania ofert czy wiele sposobów dostarczania produktów (zakupy z dowozem)5.

Visa Mobile, czyli sposób na szybsze zakupy przez internet

I to właśnie z myślą o kupujących przez internet powstają zaawansowane rozwiązania płatnicze, pozwalające na szybkie oraz bezpieczne transakcje, jak Visa Mobile7.

Jest to usługa, dzięki której proces płatności kartą w sklepie internetowym nie wymaga wprowadzania danych karty, przeklikiwania wyskakujących okienek oraz podawania haseł. Wszystko to przyczynia się do tego, że proces płatności za produkt lub usługę jest prosty oraz bepieczny7.

Jak korzystać z Visa Mobile?

Aby skorzystać z Visa Mobile, wystarczy uruchomić odpowiednią funkcję w swojej mobilnej aplikacji bankowej (warto pamiętać, że niektóre banki mogą wymagać aktualizacji aplikacji albo innych dodatkowych czynności. Listę banków, których klienci już teraz skorzystają z Visa Mobile, można znaleźć na stronie https://www.visa.pl/plac-z-visa/polecane-technologie/visa-mobile.html) albo ściągnąć samodzielną aplikację Visa Mobile - jest ona dostępna dla użytkowników różnych systemów operacyjnych.

Po pobraniu aplikacji należy dodać do niej swoją kartę Visa. Następnie, już w trakcie płatności w sklepie internetowym, wystarczy wybrać ikonę z Visa Mobile, podać swój numer telefonu i zaakceptować płatność na smartfonie (w aplikacji). Bez konieczności podawania numeru karty płatniczej czy jakichkolwiek danych8.

Artykuł powstał przy współpracy z Visa.

 

Bibliografia:

  1. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 10.
  2. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 71.
  3. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 72.
  4. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 73.
  5. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 77.
  6. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 121
  7. VISA, Visa Mobile może zmienić to jak płacimy kartami w sieci – wywiad 10.10.2021, online: https://www.visa.pl/visa-everywhere/blog/bdp/2021/09/10/visa-mobile-wywiad-1631263907288.html, dostęp: 22.03.2022.
  8. VISA, Visa Mobile – jak działa i jak skorzystać? 10.09.2021, online: https://www.visa.pl/visa-everywhere/blog/bdp/2021/09/10/visa-mobile-coto-1631263092784.html, dostęp: 22.03.2022.