Jak aktywność fizyczna wpływa na samopoczucie?

piątek, 9.2.2024 13:17

Nowy rok to nowe postanowienia– to również czas, w którym na siłowni nagle pojawiają się tłumy, a w dyskontach produktami tygodnia zostają maty do ćwiczeń, hantle i sportowe ubrania. Wykorzystaj te sprzyjające okoliczności, by poprawić swoje samopoczucie, nie tylko w wymiarze fizycznym, ale i psychicznym.

Smutno Ci? Pobiegaj!

Bieganie nie jest magicznym lekarstwem na smutki i nastroje depresyjne, ale należy przyznać, że pewna aktywność fizyczna stanowi ogromne wsparcie w leczeniu depresji. Podczas biegania, czy umiarkowanych ćwiczeń w organizmie wydzielają się hormony szczęścia, czyli powszechnie znane endorfiny. Oczywiście sport nie zastąpi prawdziwej terapii (https://poradnia-harmonia.pl/pomoc-on-line/), ale dbając o swoje ciało, dbasz również o duszę – warto włączyć aktywność fizyczną w swój plan leczenia.

Siedzący tryb życia 

Globalna cyfryzacja sprawiła, że współczesne społeczeństwo spędza w pozycji siedzącej zdecydowanie zbyt wiele czasu. Osiem godzin w pracy, później wirtualne zakupy, a na koniec dnia czytanie książki lub ulubiony serial. Błędne koło siedzącego trybu życia, do którego należy dodać stres, napięcia i rosnące oczekiwania społeczeństwa. To gotowy przepis na zły stan zdrowia psychicznego. Nie bez powodu tak wielu pracownik biurowych spotkać można wieczorami na siłowni, czy sportowych zajęciach grupowych. Gra toczy się już nie o wymarzoną sylwetkę, ale o redukcję poziomu kortyzolu, który wydzielany się w sytuacjach stresowych. Coraz szersze grono pracowników może skorzystać z wygodnej pracy z domu, która jednak ma swoje wady. Granice między pracą, a czasem wolnym, rodziną a zespołem projektowym, zacierają się. Godziny spędzone w samotności przed komputerem dla wielu osób o ekstrawertycznym usposobieniu stają się po prostu karą. Z tym poczuciem osamotnienia i utraty sensu swoich działań, Pacjenci często zgłaszają się do psychologa (https://poradnia-harmonia.pl/).

Jak często ćwiczyć?

Aby zadbać o swoje zdrowie psychiczne, wybierz umiarkowaną aktywność fizyczną. W spacerach, jodze, czy wieczornym joggingu łatwiej będzie wytrwać niż w katorżniczych zajęciach siłowych. A to właśnie regularność stanowi klucz do tego, by czerpać długofalowe korzyści z aktywności fizycznej. Gdy tylko zaczniesz odczuwać przyjemność z codziennych spacerów czy joggingu, możesz dodać do nich zbilansowaną dietę stworzoną przez wykwalifikowanego dietetyka (https://poradnia-harmonia.pl/pomoc-on-line/dietetyk-online/). Umiarkowana, ale regularna aktywność fizyczna to rutyna, którą zdecydowanie warto wprowadzić do swojej codzienności, ponieważ korzystnie wpływa na ogólne samopoczucie. Poszukaj zajęć sportowych w swojej okolicy lub znajdź kompana do wieczornych spacerów i odzyskaj sprawczość w swoim życiu!