Filmy reklamowe dla firm, na co warto zwrócić uwagę pod produkcji spotów?

środa, 22.3.2023 21:05 144

Myślisz o promocji swojej firmy na szeroką skalę, ale nie wiesz jak się za to zabrać? Zainwestuj w filmy reklamowe dla firm. Chociaż może się wydawać, że wideo reklamujące usługę lub produkt nie interesuje już odbiorców, to jednak dobry film może stać się nawet wiralem, udostępnianym w sieci przez kolejnych użytkowników. Aby tak było, warto kompleksowo przygotować się do realizacji wideoreklamy, pamiętając o pewnych zasadach podczas jej produkcji. Jakich?

Filmy reklamowe dla firm mogą być nośnikiem wielu informacji. Ułatwiają przekaz produktowy, przedstawienie usług, ale też stanowią silny sposób na zakomunikowanie i utrwalenie brandu w podświadomości użytkowników. Ich rola nie słabnie. Zmieniła się tylko forma dystrybucji – z reklam telewizyjnych, filmy reklamowe trafiły po prostu do sieci.

Pamiętaj o pomyśle na reklamę!

Podstawową kwestią przy produkcji spotów dla firm jest pomysł. Uwzględnij tu głównie charakterystykę swojej grupy docelowej, jej język, preferencje i wiek. To istotny aspekt. Nawet najlepiej wykonane wideo bez oryginalnego i docierającego do odbiorców pomysłu nie będzie miało nawet najmniejszej szansy na sukces.

Pomysł musi uwzględniać też kwestię dalszych prac. Tutaj istotny jest scenariusz, określający czy w reklamie mają wystąpić aktorzy, jaka powinna być pożądana scenografia, a także jak długi ma być film. Długość to istotny aspekt. Nie możesz zanudzić swojego odbiorcy, a jednocześnie powinieneś przedstawić mu najważniejsze informacje, istotne dla Ciebie z punktu widzenia sprzedażowego.

Zastanów się gdzie będziesz pokazywać film reklamowy dla swojej firmy

Wiele zależy od miejsca dystrybucji. YouTube pozwala na emisję długich wideo np. na kanałach dedykowanych. Reklamówka puszczona między innymi filmami (zakupiona przez kampanię reklamową) musi być krótsza (najlepiej około 30 sekund).

Podczas produkcji spotu uwzględnij fakt, żeby można było edytować jego długość i przygotować różne wersje – pełną, okrojoną i minimalistyczną. W ten sposób wyemitujesz jedno wideo w różnych kanałach komunikacyjnych, co pozytywnie przełoży się na koszty.

Filmy reklamowe dla firm powinny być realizowane przez profesjonalistów

Dlaczego właśnie profesjonaliści powinni zabierać się za tworzenie profesjonalnych filmów reklamowych? Przede wszystkim dysponują oni sprzętem, który umożliwia realizację reklamy na najwyższym poziomie. Dźwięk i obraz będą dostosowane do współczesnych wymagań (np. spot może mieć jakość 4K), a postprodukcja odbędzie się dokładnie i kompleksowo.

Profesjonalne studia tworzące filmy reklamowe dla firm zadbają o nagranie odpowiednich materiałów, na podstawie fachowo wykonanego scenariusza. Później kompleksowo obrobią dźwięk i obraz, a także nałożą efekty specjalne, przejścia i filtry. Ostateczny efekt pracy na pewno zachwyci Twoich odbiorców!

Filmy reklamowe dla firm - Krótkie Formy