Docieraj do klientów skuteczniej dzięki platformom sprzedażowym
Rosnąca konkurencja w branży e commerce oraz nawyki konsumentów, którzy oczekują łatwego dostępu do interesujących ich ofert, sprawiają, że coraz więcej sprzedawców korzysta z marketplace. Dotyczy to zarówno osób prywatnych, które wystawiają używane produkty, jak i przedsiębiorców, którym przy wyborze platformy sprzedażowej przyświeca cel podniesienia jakości obsługi klienta i zwiększenia obrotu. Dowiedz się więcej o zaletach sprzedaży na zewnętrznych platformach zakupowych.
- Czym są platformy sprzedażowe?
- Docieraj do grupy docelowej skuteczniej i szybciej
- Platformy sprzedażowe w Polsce zwiększają zaufanie klientów
- Korzystaj z jednej platformy w kraju i za granicą
- E commerce w Polsce z perspektywami na dalszy rozwój
Internetowa platforma oferuje sprzedawcom możliwość szybszego i efektywniejszego docierania do klientów i otwierania się na rynki zagraniczne. Jednocześnie pomaga w obsłudze płatności, wystawieniu produktów i promowaniu artykułów należących do różnych kategorii, oferując np. darmową dostawę na towary sezonowe i inne akcje, które zachęcają użytkowników do większej aktywności. Sprawdź, dlaczego jeszcze warto wybrać platformę do sprzedaży produktów w Internecie.
Czym są platformy sprzedażowe?
Internetowe platformy sprzedażowe, znane także jako marketplace, to strony, które pozwalają dotrzeć do szerokiego grona klientów, łącząc sprzedających z kupującymi. Na platformach możesz prowadzić sprzedaż online, zarówno gdy jesteś osobą prywatną (np. sprzedajesz używane rzeczy, których już nie potrzebujesz), jak i gdy prowadzisz działalność gospodarczą. Platforma taka jak kaufland marketplace jest zatem internetową wersją bazarku, na którym możesz sprzedawać artykuły gospodarstwa domowego, ubrania, zabawki, rośliny i akcesoria ogrodowe, a także wiele innych rzeczy.
Największe platformy sprzedażowe typu Allegro mają nawet kilkanaście milionów aktywnych użytkowników, co sprawia, że są atrakcyjnym miejscem dla sprzedawców z wielu branż. Szeroki asortyment produktów i możliwość zamówienia ich z wysyłką przyciąga klientów z całego kraju i nie tylko. Platformy handlowe są dzięki temu atrakcyjne zarówno dla mieszkańców miast, którzy chcą kupować szybko i bez kolejek, jak i dla osób, które żyją w małych miejscowościach i mają ograniczoną liczbę sklepów stacjonarnych do robienia zakupów.
Docieraj do grupy docelowej skuteczniej i szybciej
Prowadząc sklep internetowy, z pewnością już nie raz przekonałeś się, jak trudno dotrzeć do klientów, którzy dokonają zakupu i faktycznie są zainteresowani produktem. Internetowa platforma handlowa ułatwia ten proces, gdyż oferuje zaawansowane narzędzia do wyszukiwania ofert i kieruje klientów do produktów i usług, które faktycznie ich interesują. Ponadto użytkownicy w jednym miejscu mogą wybierać spośród szerokiej gamy produktów, tworząc koszyk zakupowy zgodnie ze swoimi potrzebami bez konieczności odwiedzania witryn wielu różnych sklepów. Klienci mogą zamówić np. produkty spożywcze i od razu przejść do zakupów z branży modowej bez zmieniania marketplace.
Dodatkowo platformy do sprzedaży przyspieszają proces zakupowy. Od użytkownika nie wymaga się przechodzenia przez długą i skomplikowaną procedurę rejestracyjną, ani płacenia prowizji za dokonane zakupy. Co więcej, marketplace to platformy handlowe B2B, które mogą łączyć przedsiębiorców z przedsiębiorcami, chcącymi dokonać zakupów firmowych.
Platformy sprzedażowe w Polsce zwiększają zaufanie klientów
Wybór odpowiedniej platformy sprzedażowej sprzyja zwiększeniu zaufania do Twojej marki. Renomowany marketplace gwarantuje bezpieczeństwo transakcji dzięki wielu opcjom płatności i możliwości korzystania z centrum rozwiązywania sporów. Mediacje prowadzone przez serwisy sprzedażowe chronią zarówno kupującego, jak i sprzedawcę. Kupujący ma pewność, że odzyska pieniądze, jeśli nie otrzyma towaru lub będzie to towar niezgodny z opisem, a sprzedawca, który korzysta z platformy handlowej B2B i B2C może wnioskować o usunięcie niesłusznie wystawionej negatywnej opinii.
Korzystaj z jednej platformy w kraju i za granicą
Najpopularniejsze platformy sprzedażowe B2B i B2C umożliwiają handel w Polsce i za granicą. Dzięki nim możesz rozwijać własny sklep internetowy, skupiając się na wielu rynkach i tym samym skalować wartość sprzedaży szybciej. Rozbudowane usługi logistyczne ułatwiają dostawę zamówień poza Polskę, dlatego sprzedaż towarów za granicę nie dostarczy Ci dodatkowych trudności. Praktycznie nie odczujesz żadnej różnicy w wysyłce paczek z zamówieniami na terenie kraju oraz do nowych klientów zamieszkujących w innych państwach. Jedna platforma handlowa pozwoli Ci dotrzeć do milionów użytkowników na całym świecie bez wydawania dużych kwot na reklamę i wystawianie produktów na różnych stronach.
E commerce w Polsce z perspektywami na dalszy rozwój
Platformy sprzedażowe e commerce to dobry wybór zarówno dla początkujących sprzedawców, jak i sprzedawców działających w swojej branży od wielu lat. Rynek handlu internetowego w Polsce ma perspektywy na dalszy rozwój, a szerokie grono użytkowników z zagranicy sprzyja pozyskiwaniu odbiorców w innych krajach. Dzięki temu możesz podbijać zagraniczne rynki i docierać do polskich konsumentów z różnych zakątków kraju bez przenoszenia wysokich kosztów na reklamę, zakładanie nowych stron www i poszukiwanie dostawców.