Czy gadżety reklamowe nadal działają?
Gadżety reklamowe przez długi czas stanowiły podstawę wszelkich działań promocyjnych i nadal nie tracą swojej mocnej pozycji w marketingu. Mogą stanowić ciekawy upominek dla klienta, prezent dla kontrahenta czy niezobowiązujący gratis do zakupu... Możliwości jest wiele. Niektórzy jednak zastanawiają się, czy w dobie cyfryzacji typowe gadżety firmowe mają sens? Sprawdzamy, czy nadal warto inwestować w gadżety promocyjne.
1. Czy gadżety reklamowe są nadal na topie?
2. Kilka powodów, dla których warto korzystać z gadżetów reklamowych
3. Gadżety reklamowe, czyli reklama o przedłużonej żywotności
Omawiając gadżety reklamowe dla firm, mamy na myśli przede wszystkim rzeczy z logo twojej firmy. To właśnie takie artykuły reklamowe pozwalają jednoznacznie zidentyfikować konkretną firmę lub markę.
Czy gadżety reklamowe są nadal na topie?
Jak wspomnieliśmy już na początku tekstu, mogłoby się wydawać, że w dobie marketingu internetowego klasyczna reklama nie ma siły przebicia. To jednak pozory, co zresztą potwierdzają statystyki. Z szacunków wynika, że dla ok. 80% firm produkty reklamowe są przydatnym narzędziem budowania wizerunku i utrwalania świadomości marki. Dodatkowo aż 60% korzysta z gadżetów reklamowych na targach i innych wydarzeniach branżowych, za blisko połowa - przy okazji szkoleń, konferencji czy spotkań okolicznościowych, na przykład świątecznych.
Warto również wspomnieć, że akcesoria reklamowe nie muszą oznaczać popadania w sztampę. Firmy wykonujące tego typu produktu prześcigają się w pomysłach, dzięki czemu każda firma, na każdą okazję jest w stanie znaleźć oryginalne gadżety reklamowe. Nadruki reklamowe można dziś wykonać w zasadzie na każdym elemencie. Warto również dopasowywać upominki reklamowe do okazji. Ciekawym pomysłem są akcesoria podróżne jako gadżety na wakacje.
Kilka powodów, dla których warto korzystać z gadżetów reklamowych
Dlaczego warto wykorzystać w swoim biznesie unikalne gadżety reklamowe? Powodów jest kilka.
- Zasada wzajemności
Przy posługiwaniu się gadżetami reklamowymi działa wzajemności. Takie upominki dają radość, wzbudzają sympatię, a jednocześnie obligują do wzajemności - na przykład skorzystania z usługi czy kupienia produktu.
- Budowanie relacji
Upominki skracają dystans, dzięki czemu ułatwiają nawiązanie kontaktu. Taki prezent może stać się doskonałym pretekstem do rozpoczęcia rozmowy czy umówienia spotkania.
- Budowanie zaufania
Firma inwestująca w różnego rodzaju materiały reklamowe jawi się jako firma solidna, stabilna, mogąca sobie pozwolić na promocję.
Gadżety reklamowe, czyli reklama o przedłużonej żywotności
Czy wiesz, że działanie gadżetu reklamowego jest podwójne? Efekty zobaczysz po raz pierwszy po wręczeniu gadżetów klientowi czy kontrahentowi. Taka osoba, posługując się później oryginalnym kubkiem termicznym, ciekawą torbą czy elegancką teczką, staje się swego rodzaju "nośnikiem reklamy" i nieoficjalnym ambasadorem marki. Właśnie dlatego warto zainwestować w praktyczne gadżety reklamowe – takie, które przydają się w pracy, w podróży, podczas uprawiania sportu.
Chyba już widzisz, dlaczego warto eksponować logo firmy na gadżetach reklamowych.