Świat kodowania w bibliotece w Ołdrzychowicach Kłodzkich [FOTO]
W Bibliotece Publicznej Gminy Kłodzko w Ołdrzychowicach Kłodzkich miała miejsce trzecia lekcja o programowaniu. Zajęcia prowadził Michał Fiedukiewicz z Firmy Technokracja w Kłodzku.
Tym razem uczniowie klasy ósmej miejscowej Szkoły Podstawowej wkręcili się w zajęcia z podstaw programowania w języku Scratch. Był to świetny sposób na wprowadzenie młodzieży w świat kodowania. Biblioteki to idealne miejsca, aby promować naukę i rozwijać umiejętności.
Pierwsze wydanie Scratcha pojawiło się na rynku języków programowania w 2003 roku. Jego głównym projektantem jest Mitchel Resnick, amerykański współtwórca serii zabawek Lego Mindstorms i twórca języka StarLogo.
Scratch, jako edukacyjny język obiektowy, stworzony został do nauczania dzieci i młodzieży podstaw programowania oraz środowisko programistyczne służące do tworzenia i uruchamiania programów w tym języku. Umożliwia łatwe tworzenie interaktywnych historyjek, animacji, gier, muzyki.
Podczas wykładu uczestnicy poznali podstawowe koncepcje programowania, takie jak pętle, warunki i zmienne, a także jak używać bloków programowania w Scratchu, aby stworzyć proste projekty. Scratch to bardzo proste i intuicyjne narzędzie, które nie sprawi trudności nawet pierwszoklasistom. Tym bardziej naszym ósmoklasistom.
Prowadzący zwrócił uwagę na bloki, które służą do tworzenia własnych funkcji w skryptach. Funkcje te są wywoływane w skrypcie, dzięki nim cały program jest czytelniejszy i podzielony na mniejsze programy. Jak to zrobić? Wybieramy moje bloki następnie utwórz blok – pojawi się okienko wpisujemy nazwę, wybieramy dodatkowo jedną z opcji.
Jak zrobić żeby duszek w scratchu mówił? Znalezione obrazy dla zapytania bloki w scratchu – naciśnij kilka razy klawisz spacji. Po każdym wciśnięciu klawisza duszek powinien się przesunąć. Skrypt przesuwający duszka o 20 kroków po wciśnięciu klawisza spacji.
W takim środowisku bibliotecznym zajęcia mają sens, co widać w galerii zdjęciowej. [-]
Komentarze (0)