Bielawa: Ustawa dekomunizacyjna - os. XXV-lecia PRL - osiedlem Tkaczy Śl.?

poniedziałek, 30.1.2017 07:00 100761 149

We wrześniu 2016 roku weszła w życie tak zwana ustawa dekomunizacyjna, na podstawie której, każda miejscowość w Polsce zobowiązana jest do zmiany nazw ulic upamiętniających osoby, organizacje, wydarzenia i daty symbolizujące komunizm lub inny ustrój totalitarny. Bielawa przygotowuje się do wypełnienia zapisów wspomnianej ustawy. Burmistrz miasta powołał zespół zadaniowy, do którego zaprosił Honorowych Obywateli Miasta Bielawa (mieszkających w Bielawie), tj: księdza prałata Stanisława Chomiaka, Ewę Glurę, Mieczysława Jedonia, Władysława Kroczaka, Emiliana Kupca, Tadeusza Łazowskiego, Krzysztofa Pludro i Władysława Szewczyka.

Z mocy wprowadzonej ustawy dekomunizacyjnej, w Bielawie należy zmienić nazwy następujących ulic: 9 Maja, Marcelego Nowotki, Generała Broni Zygmunta Berlinga, 22 Lipca, Jana Hempla, a także osiedle XXV-lecia PRL. Propozycja nowych nazw dla wyżej wymienionych ulic i osiedla przedstawia się następująco:

1. Obecna nazwa: ulica 9 Maja – proponowana nazwa: ulica Mieszka I
2. Obecna nazwa: ulica Marcelego Nowotki – proponowana nazwa: Władysława Andersa
3. Obecna nazwa: ulica Generała Broni Zygmunta Berlinga – proponowana nazwa: Aleja Najświętszej Maryi Panny (nazwa uzyskała poparcie ponad 1000 mieszkańców)
4. Obecna nazwa: ulica 22 Lipca – proponowana nazwa: Szarych Szeregów
5. Obecna nazwa: osiedle XXV-lecia PRL – proponowane nazwy: osiedle Tkaczy Śląskich lub osiedle Solidarności (rozważano również nazwę Armii Krajowej)
6. Obecna nazwa: ulica Jana Hempla – proponowana nazwa: ulica Fabryczna (rozważano również nazwę: Tkaczy Śląskich lub Gerharta Hauptmanna).

Jednocześnie zespół zaproponował, żeby zmienić nazwy ulic, które co prawda nie podlegają ustawie, ale wprost nawiązują do ustroju komunistycznego. Mowa o ulicach: Karola Marksa
i Przodowników Pracy. Propozycja nowych nazw dla wyżej wspomnianych ulic przedstawia się następująco:

1. Obecna nazwa: ulica Karola Marksa – proponowana nazwa: ulica Władysława Jagiełły
2. Obecna nazwa: ulica Przodowników Pracy – proponowana nazwa: ulica Romualda Traugutta

Są to oczywiście propozycje, do których każdy mieszkaniec może wnieść uwagi lub przedłożyć swoje pomysły. Z tego też względu zachęcamy mieszkańców Bielawy do włączenia się w konsultacje dotyczące zmiany nazewnictwa ulic i osiedla. Propozycje można wysyłać na adres mailowy burmistrza miasta: plyzwa@um.bielawa.pl lub składać do Biura Podawczego Urzędu Miejskiego w Bielawie (Plac Wolności 1) do 15 lutego 2017 roku.

Po zakończonych konsultacjach propozycje nowych nazw zostaną przedłożone Radzie Miejskiej do rozpatrzenia i głosowania.
  
Warto wspomnieć, że zmiana nazw ulic nie wiąże się z koniecznością wymiany takich dokumentów jak dowód osobisty i paszport. Wymianie podlega prawo jazdy oraz dowód rejestracyjny pojazdu. Niemniej mieszkańcy ulic, których nazwy zostaną zmienione z mocy ustawy dekomunizacyjnej, nie poniosą kosztów związanych z wymianą tych dokumentów.

Źródło: UM Bielawa

Przeczytaj komentarze (149)

Komentarze (149)

Odpowiadasz na komentarz:
czwartek, 01.01.1970 01:00
Bzdura. Idź doktorku do lekarza.
wtorek, 07.02.2017 00:51
A dlaczego np. Os-xxv-lecia nie nazwac os-Centralne bo w Centrum i nie ma pomowien!!!
nina poniedziałek, 30.01.2017 10:50
Faktycznie brak jest problemów,że trzeba wymyślać zmianę ulic.Po co????Pytam się.Każdy wie kto to był Marks czy Hempla tyle lat nikomu nie wadziło a teraz przeszkadza????Ludzie weżcie się do roboty i róbcie coś dla ludzi,dzieci,miasta a nie duractwa wymyślacie.!!!!
Soniecza niedziela, 05.02.2017 12:31
Urodziłam się w Bielawie, długo mieszkalam w tym mieście. Wyjechałam (nie za granicę), a kiedy po kilkunastu latach wracam do mojego rodzinnego miasta, nie wiem, gdzie jestem :( Ktoś mi mówi nazwę ulicy, a ja nie wiem, gdzie to jest.
roch kowalski poniedziałek, 30.01.2017 11:20
Coma ul.Przod.Pracy z komunizmem tylko jelop mogl tak pomyslec.ulica honoruje tysiacce ludzi pracy ktorzzy sie przewineli przez Nasze Miasto.P.Emlu i P. MIeczyslawie licze ze nazwa sie ostanie
sobota, 04.02.2017 13:35
Przod pracy jest spoko.niech ta banda powołana przez burmistrza zmieni swoje ulice.ta ustawa niedotyczy przodowników pracy.
mieszkaniec bielawy poniedziałek, 30.01.2017 18:03
ulice komunistyczne zamienić mazwiskami żołnierzy wyklętych to bezdzie dobra zmiana
poniedziałek, 30.01.2017 19:14
Przestań oglądać TV, bo ci całkiem mózg zlasuje. Dzisiaj Łupaszka jest patronem ulic, placów i rond. Jutro zmienią się władze IPN i będzie ktoś inny. Czy nie można tak jak w Dzierżoniowie, bez patosu i neutralnie - os.Złote, Kolorowe, Nowomiejskie, Parkowe, Podsudeckie itp., a ul.Berlinga zamienić np na ul.Podsudecką, Nowomiejską itp.
sobota, 04.02.2017 13:22
Po****niec123
jannnn piątek, 03.02.2017 18:09
moze byc osiedlem tkaczy mnie np nie przeszkadza
przyszly burmistrz piątek, 03.02.2017 17:21
Rzeznicza,Klasztorna,strzelnicza,miernic
za,garncarska,cicha,Jedne z najbrzydszych nazw ulic.Gdzie???????....dzierzzzzzzzzzzzzzz
zzzzzzzoniow.zmienic to.
środa, 01.02.2017 20:53
Powinni zadecydować mieszkańcy a nie grono polityków lokalnych z księdzem na czele. Powinna być ankieta. Ksiądz niby niepartyjny a najwięcej ma do gadania.
piątek, 03.02.2017 15:34
najlepiej nazwę Bielawa nazwać Kaczolandia
czwartek, 02.02.2017 13:32
Święte słowa !!!!!!
Mieszkaniec Hempla. piątek, 03.02.2017 14:05
Fabryczna konczy sie przy bramie bylego BZPB.Niema fabryki ,niema nazwy.Niema Tkaczy ,niema kogo uchonorowac.Za 20 lat nikt nie bedzie wiedzial kto to byl Tkacz????Wlodarze pomyslcie troche do przodu a nie cofacie nas do sredniowiecza.Jest Wiosenna moze byc Jesienna lub taka ktora przetrwa zawirowania glupich politykierow.
Bielawiak piątek, 03.02.2017 08:09
Pozwolę przedstawić człowieka który żył pracował i mieszkał na terenie naszego miasta Bielawy .Nazywał się Michał Łata jego postać jest zapomniana i mało znana .Ale to jest bohater narodowy który wchodził w skład załogi Obrońców Westerplatte bronił naszego kraju w obliczu napaści Niemiec na Polskę 1939 roku . Zapisał się na kartach historii całego naszego kroju .Może ta postać mogła by być również brana pod uwagę . Przy nowych nazwach ulic naszego miasta .
ten zwykły wtorek, 31.01.2017 21:05
zmiana ulic nie zmieni historii to raz...a dwa nazwy tych ulic powinny zostać na swoim miejscu by przyszłe pokolenia miały świadomość tego, jak ich rodzicom i dziadkom było ciężko w czerwone dni.
Tutejszy czwartek, 02.02.2017 22:41
No właśnie, bo mieli pewną pracę, wczasy w zakładowych ośrodkach, dzieci na koloniach, młode małżeństwa po kilku latach mieszkanie, praktycznie darmowe żłobki i przedszkola.Tak ich komuna prześladowała.
czwartek, 02.02.2017 21:51
tto smutne zmiana władzy i znów bedą zmieniać pod siebie a kto nas pyta o zdanie
poniedziałek, 30.01.2017 09:48
Proponuję zmienić na nazwy kwiatów i drzew, to nazwy neutralne i za 100 lat też będą aktualne i nie będą raczej nikomu przeszkadzać i narażać na koszty.
poniedziałek, 30.01.2017 12:36
Moze od nazw zwirzat. Np. Zajecza, niedzwiedzia itp.
czwartek, 02.02.2017 18:22
Kacza
wtorek, 31.01.2017 14:09
Tak. Wówczas nie trzeba by było zmieniać nazw na nowe,niezależnie od historii.
autor poniedziałek, 30.01.2017 10:35
I to jest najlepszy pomysł, dać nazwy neutralne, których nie trzeba będzie zmieniać znowu za jakiś czas. Szkoda, że zespół zadaniowy nie wpadł na takie rozwiązanie.
poniedziałek, 30.01.2017 10:51
moze też coś na słodko np. Karmelkowa,Czekoladowa itp.
mieszkanka czwartek, 02.02.2017 17:47
Ja też bardzo bym się ucieszyła z neutralnej i miłej nazwy. Jest tyle pięknych kwiatów, nazwy zwierząt tez mogą być. Z 22 lipca na Szarych Szeregów? Mała uliczka, a takie górnolotne nazwy. Masakra!!!
Marta poniedziałek, 30.01.2017 14:19
jestem jak najbardziej za, poprosimy jeszcze 1000 osób :-)
Anka wtorek, 31.01.2017 16:22
Jestem jak najbardziej za! :)
Karol Marx poniedziałek, 30.01.2017 16:06
Marksizm kulturowy triumfuje, ludzie nie odróżniają dobra od zła BRAWO!
S środa, 01.02.2017 18:59
Panie Burmistrzu czy wy nie macie innych ważniejszych spraw, które należy załatwić w pierwszej kolejności. Kolejny raz zajmujecie się pierdołami zamiast skupić się na tym co istotne chociażby infrastruktura drogowa, pozyskanie nowych inwestorów.
Może zapytać wypada mieszkańców czy jest to w ogóle im potrzebne.
Widać "dobra zmiana" zawitała do Bielawy już na całego.
Rozmienia się Pan na drobne.
środa, 01.02.2017 22:34
Była pani Zalewska, pogroziła palcem w imieniu prezesa i mamy efekty.
bielawianka1111111111 środa, 01.02.2017 01:42
Traugutta? A może Stefana Banacha świetnego matematyka ?
środa, 01.02.2017 22:24
Świetny to za mało. Musiałby być święty.
środa, 01.02.2017 21:28
No a gdzie ulica im Wiesława Kwietnia?
Dr Zygmunt Trejdosiewicz wtorek, 31.01.2017 02:14
Bielawa, Dzierzoniow, Pieszyce i Gmina Dzierzoniow /w części /
Powinny być administracyjnie połączone w jedno miasto !
Obecnie, blisko 80 000 mieszkańców / więcej o Swidnicy
To unikalna sytuacja dla mieszkańców i miliony oszczędności
Niepowtarzalna szansa dla całego regionu
wtorek, 31.01.2017 19:46
jeden prezydent, jeden urząd! a teraz 3 burmistrzów, 3 urzędy. Komu na tym ma zależeć, skoro stracą fuchę
wtorek, 31.01.2017 11:23
Bzdura. Idź doktorku do lekarza.
Jerzy środa, 01.02.2017 19:10
Masz rację, takie łączenie gmin to wielkie oszczędności. Dodam jeszcze
propozycję włączenie takich miejscowości jak Jodłownik w granice miast. Brzmiało by to tak Jodłownik -część miasta Bielawa.Takie rozwiązania są powszechne w Niemczech
Anka wtorek, 31.01.2017 16:09
Jestem za nadaniem neutralnych nazw (tak jak ktoś powyżej napisał)
Ulice od nazw drzew lub kwiatów, Os. np. Słoneczne (no mnie pół dnia słońce po oknach daje więc jak znalazł ;) ), albo zostawić samo XXV Lecia
Nie chcę mieszkać ani na Tkaczy ani na Solidarności
środa, 01.02.2017 10:48
To sie wyprowadz. Na Kubę, tam cos swojskiego jeszcze znajdziesz :D
środa, 01.02.2017 06:56
słabe te nazwy. potem są takie niewypały jak rondo bieltexu - porażka
środa, 01.02.2017 00:39
panie łyzwa proszę nie pan nie otumaniać społeczeństwa jezeli KOMUNA była zła to to co jest teraz to jest KUREST!!!!!!!!!!!!!!!!! i z dalela od mocherów jestem katolikiem przez nlch nie chodzę do koscioła
AŁTOR wtorek, 31.01.2017 22:08
TYLE JEST POMYSŁUF NA PJENKNE NAZWY
AŁTOR wtorek, 31.01.2017 22:09
1 - JAROSŁAWA POGROMCY KOMÓNY
AŁTOR wtorek, 31.01.2017 22:10
2 - JAROSŁAWA ZWYCIENZCY PJERFSZEJ I DRUGIEJ WOJNY
AŁTOR wtorek, 31.01.2017 22:11
3 - JAROSŁAWA, WYNALAZCY PENICYLINY
AŁTOR wtorek, 31.01.2017 22:13
4 - JAROSŁAWA KTÓRY WSZCZYMAŁ SŁOŃCE I RUSZYŁ ZIEMIE
AŁTOR wtorek, 31.01.2017 22:14
JAROSŁAWA NAJSŁAWNIEJSZEGO AMANTA KINA
OBUZONA wtorek, 31.01.2017 12:53
masakra TKACZY ŚL co to jest za nazwa juz lepiej z ta SOLIDARNOSCIA A NIE MOGA NA JAKOS LADNA NAZWE ZROBIC TYLKO Z JAKAS KOMUNA WALA
AŁTOR wtorek, 31.01.2017 22:06
SŁYSZAŁEM RZE FŚRUT TYH TKACZY DWUH BYŁO KOMÓNISTUF
poniedziałek, 30.01.2017 09:45
xxv lecia - zastąpić Prezesa Jarosława Kaczyńskiego
. wtorek, 31.01.2017 21:13
Błagam cię. Bo jeszcze to na poważnie wezmą
AŁTOR wtorek, 31.01.2017 22:05
KOLEGO, W JAKIM MINISTERSTFJE KCESZ POSADE? ZASŁÓRZYŁEŚ
poniedziałek, 30.01.2017 12:53
WSTYD DLA BIELAWY ! GDYBY NIE USTAWA DALEJ KOLEJNE DZIESIĄTKKI LAT KOMUNISTYCZNE NAZWY BY ISTNIAŁY. DZIERŻONIÓW 20 LAT TEMU POZMIENIAŁ NAZWY A TU CZEKALI AZ ICH USTAWA ZMUSI - WSTYD ! CZERWONA BIELAWA
poniedziałek, 30.01.2017 17:09
to że nazwy ulic wam pozmieniali nie znaczy że ludzie się zmienili, jesteście tacy sami jak ludzie z innych miast no może bardziej wredni i bardziej czerwoni jak My
wtorek, 31.01.2017 19:07
A mnie pasuje. Za komunistow dostalam mieszkanie na Os. XXV lecia.Teraz nic sie nie buduje i mlodzi mieszkaja z rodzicami bo na kupno ich nie stac.
kokokoko poniedziałek, 30.01.2017 10:39
Oś Tkaczy Śląskich żenada
poniedziałek, 30.01.2017 13:14
żenada
wtorek, 31.01.2017 12:12
a może 3 plotkar i 1 kabla ceski
wtorek, 31.01.2017 12:06
polaczyc Bielawe Pieszyce Dzierzoniow dobra myśl a koryciaki nie zrezygnują z kotyt
wtorek, 31.01.2017 10:15
Ulicę Berlinga nazwać ulicą Pracowniczą. Codzień z przystanku naprzeciw intermarche setki ludzi jeżdżą do zakładów typu lg, amazon itp.
wtorek, 31.01.2017 00:35
jak z firmami? kto zapłaci za zmiany reklam, pieczątek, materiałów promocyjnych?
wtorek, 31.01.2017 00:07
A ul. Obronców Westerplatte zamienić na Zdobywców Westerplatte..
poniedziałek, 30.01.2017 23:38
Rozumiem, że dla bielawskiej władzy Ludwik Waryński jest spoko fajny gość, bo się go nie czepia. Może burmistrz lubi jego imiennika Ludwika Boskiego z Rodzinki.pl.? Tylko czy "szeregowy poseł" też go lubi, bo jak nie, to wkrótce usłyszymy o zmianie nazwy również tej ulicy.
antyPis poniedziałek, 30.01.2017 22:26
Mieszkańcy zmienianych nazw ulic nie poniosą kosztów. PiS zapłaci z własnej kieszeni? Czy podatnicy pokryją koszty? Obłuda wladzy
poniedziałek, 30.01.2017 21:56
A nie byłoby prościej do imion obecnych patronów ulic dodać określenie św.? Mielibyśmy ulice św.Jana, św.Karola, św.Zygmunta a nawet św.Marcelego. Wilk syty i owca cała.
brl poniedziałek, 30.01.2017 21:51
Komunisci lepiej milczcie
poniedziałek, 30.01.2017 18:51
wasza agresywność do pisu jak zwykle, ale przypominam że ustawa za rządów PO została wprowadzona. więc może ul. Tuska albo gronkowiec-walec i niesiołowski street może osiedle KOD-u albo schetyny i kopacz
poniedziałek, 30.01.2017 21:33
Opór wobec PiSu, który Ty nazywasz agresywnością jest uzasadniony, bo tylko ta partia chce narzucić wszystkim Polakom swoje chore wizje. Nikt nie proponował takich zmian w nazewnictwie, jakie tu przytoczyłeś. Sam prowokujesz a pózniej się dziwisz, że was, PiSowców, nie lubią.
wtorek, 31.01.2017 10:38
Święta prawda.Agresja prostaków i gburów,którzy są zwolennikami pis jest bezgraniczna.Ale cóż się dziwić?Wystarczy spojrzeć na statystyki kto i gdzie głosował na tę partię.Z takimi ludźmi po prostu się nie dyskutuje,bo nie są w stanie zrozumieć racjonalnych argumentów.
... poniedziałek, 30.01.2017 20:58
Jeśli zmiana nazwy następuje z mocy ustawy - to zmiana dokumentów nic nie kosztuje...
poniedziałek, 30.01.2017 21:28
Zmiana dokumentów może nic nie kosztuje, ale jeśli przy takiej ulicy mieści się firma to musi wymienić pieczątki, banery, foldery, wizytówki, itp. - a to kosztuje i nikogo to nie obchodzi kto za to zapłaci. Trzeba również zawiadomić o zmianie danych szereg instytucji, zmienić umowy z klientami, itp. (wszystko to jest czasochłonne i wymaga dodatkowych kosztów).
wtorek, 31.01.2017 18:50
Przesadzasz. Jeśli takie dvperele stanowią dla ciebie problem to żaden z ciebie przedsiębiorca.
wtorek, 31.01.2017 20:53
Przedsiębiorca nie jest po to, żeby walczyć z durnymi ustawami. Ma dbać o interesy swoje i swoich pracowników. A "duperelami" to można nazwać takie akcje jak zmiana nazw ulic za względów politycznych.
poniedziałek, 30.01.2017 20:57
To że pod kościołem zebrano 1000 podpisów to nie znaczy że cała Bielawa tak chce. Miasto to ponad 30 000 mieszkańców i ten 1000 to nie jest grupa reprezentatywna.Nie powinno być nazw religijnych. Tym bardziej tak dlugich
Seb poniedziałek, 30.01.2017 14:39
"Aleja Najświętszej Maryi Panny (nazwa uzyskała poparcie ponad 1000 mieszkańców)". A ciekawy jestem dlaczego akurat przy tej nazwie piszą, że uzyskała takie poparcie? A po drugie ku$r%#wa to kiedy i gdzie się to głosowanie odbyło? Kto je zlecił i na jakiej zasadzie?
Kler poniedziałek, 30.01.2017 20:27
Ha ha.Dobre,moze Anioła Stróża?
wtorek, 31.01.2017 20:44
Lepiej Stanisława Anioła.
poniedziałek, 30.01.2017 19:09
Pewnie ksiądz z ambony zapytał i wszyscy w kościele byli na TAK, oczywiście liczenie odbyło się na wszystkich mszach ostatniego miesiąca, a głosowanie było na dwie ręce, bo inaczej by nie uzbierali.
A tak serio to najlepsze są nazwy neutralne, np. ul Kwiatowa, Złota, os. Kubusia Puchatka itd
Za dwadzieścia lat odkopią jakieś teczki i okaże się że nowi patroni byli w czymś umoczeni i zaś trzeba będzie zmieniać nazwy.
Anka wtorek, 31.01.2017 15:54
To samo z tym kościołem pomyślałam ;)

Też jestem za neutralnymi nazwami!!!
ByczkuBrony. poniedziałek, 30.01.2017 17:23
Jesli juz w bielawce jest duzy sprzeciw kosciolowi to mam nadzieje ze juz nie dlugo ta organizacja pociagnie.
GERRY poniedziałek, 30.01.2017 18:12
DLACZEGO 9-GO MAJA NIE MOŻE POWRÓCIĆ DO STAREJ POWOJENNEJ NAZWY LIROWA CO TYM RADNYM PRZYCHODZI DO GŁOWY TYLKO LUDZI NARAŻAJĄ NA KOSZTY ...
poniedziałek, 30.01.2017 18:58
Narażają na koszty? Czytałeś do końca?
GERRY poniedziałek, 30.01.2017 21:02
TAK TAK BO DUZA ILOŚĆ MIESZKAŃCÓW JEST ZAGRANICA I BĘDĄ MUSIELI ODNOWIĆ DOKUMENTY A TU SA KOSZTY ZWIĄZANE Z PRZYMUSOWYM PRZYJAZDEM
poniedziałek, 30.01.2017 18:50
Mieszkam na XXV lecia i niech tak zostanie. Skrocic nazwe o PRL i bedzie kwita. Tkaczy a dlaczego nie przedzalnikow albo farbiarzy.?. Totalna glupota wywalac tyle kasy na te zmiany nazw.
poniedziałek, 30.01.2017 17:40
Aleja NMP!!!! wyczuwam Pis-iorowskie mochery
ByczkuBrony. poniedziałek, 30.01.2017 17:27
W takim Nowym Jorku ulice sa numerowane. I nikt przejezdzajacy nie musi sie wkurzac ze jest ulica np. jezusa krola,czy "maryji dziewicy od invitro".
poniedziałek, 30.01.2017 17:23
Czy burmistrz jest chory? Ponoć ma......... Czy jest na to lekarstwo? Jak, ktoś ma to niech mu poda. Zdrowie jest najważniejsze, rozum już odmawia posłuszeństwa
autor poniedziałek, 30.01.2017 17:23
Każdy okres czasu to historia,a historii sie nie zmienia.zostawcie to w spokoju
poniedziałek, 30.01.2017 14:52
Te 1000 osób to na mszy oddało swoje głosy ? czy nikt im nie kazał ?
ByczkuBrony. poniedziałek, 30.01.2017 17:20
Cos Ty. To bylo w ramach pokuty po spowiedzi. Kurna dorosli ludzie chodza do ksiedza I mowia swoje przewinienia. Takie rzeczy tylko z plebsem mozna zrobic.
bielawianin. poniedziałek, 30.01.2017 17:18
Na co to komu potrzebne! Niech władze miasta zajmą sie tworzeniem nowych miejsc pracy i zapełnianiem STREFY.
poniedziałek, 30.01.2017 13:39
Najciekawsze jest to,że w składzie tego zespołu złożonego z honorowych mieszkańców bielawy znajdują się byli (a może i obecni?) komuniści,którzy teraz będą stosować ustawę dekomunizacyjną(!).Takie rzeczy mogą się wydarzać tylko w pierdzidołkach.Ha ha ha!
ByczkuBrony. poniedziałek, 30.01.2017 17:18
Kosciol trzymajacy z wladza towna sie zacofany o kilkadziesiat lat. A Chomiak nawet nie raczyl na list odpowiedziec dopiero go GIODO zmusilo.
poniedziałek, 30.01.2017 15:17
Dokładnie!!! i kumpel dzwinela Chomiak!!!
Xxv poniedziałek, 30.01.2017 14:31
Osiedle Jana Pawla II - Juz o wiele lepiej niz jakis tkaczy czy solidarnosci...
Bykubrony poniedziałek, 30.01.2017 17:16
Tak,byl to 100℅ czlowiek swiety. Jak kazdy papiez kryl pedofilii I strzegl dowodow ludobojstw w imie chrystusa ciesli. Prosze Was nie osmieszajcie sie.
poniedziałek, 30.01.2017 15:43
Zdecydowanie! Ten kraj potrzebuje więcej Jana Pawła 2.!
Lol poniedziałek, 30.01.2017 15:27
Aleja dzie dziewic orleanskich
poniedziałek, 30.01.2017 17:15
To jest dobra nazwa popieram!!! Jestem za!!!
poniedziałek, 30.01.2017 17:01
Według słownika aleja to ulica wysadzana drzewami. Czy jest plan nasadzenia szpaleru drzew czy nazwa pozostanie niespełnioną obietnicą jak większość programu PiS?
Ewa poniedziałek, 30.01.2017 16:19
Tak wszystkie pozmieniajcie ... przecież mamy jeszcze Jezusa 12 apostołów a ile świętych...
A mieszkańcy nie poniosą żadnych kosztów... ? To z czyich pieniędzy ja się pytam
poniedziałek, 30.01.2017 10:57
9 maja to komu przeszkadza? Przecież to dzień zwyciestwa nad faszyzmem
brunon k poniedziałek, 30.01.2017 16:04
nad Musolinim xD jak iii rzesza byla faszystowska to zwiazek sowiecki wyzwolil polske :D jakie dno intelektualne
poniedziałek, 30.01.2017 17:13
Gdzieś widziałem Amerykanów tylko nie wiem gdzie?
poniedziałek, 30.01.2017 13:57
proszę o wskazanie gdzie jest napisane, że należy zmienić nazwę osiedli. W ustawie jest mowa o ulicach, mostach, obiektach użyteczności publicznej
poniedziałek, 30.01.2017 15:17
prawda
zniesmaczony poniedziałek, 30.01.2017 15:16
Nowa władza niech wybuduje osiedle i wtedy nazywa jak chcę.Osiedle wybudowano za PRLu i nic tego nie zmieni fałszowanie historii nic nie da ludzie pamiętają kto i kiedy cowybudowal .A ksiadz niech się zajmie nazywaniem kościołów a nie ulic
poniedziałek, 30.01.2017 15:15
żadnych religijnych nazw ulic z osiedla 25 lecia wymaście PRL i po kłopocie
wkurzony poniedziałek, 30.01.2017 15:00
Odczepcie się nadgorliwcy od ul K Marksa .Kto pytał mieszkańców tej ulicy czy chcą zmiany.Może Chomiak z kasy kościoła pokryje koszt wymiany dokumentów .
biskupP poniedziałek, 30.01.2017 14:52
nazwijcie imieniem tego kmiotka byłego marnego prezydenta Kaczyńskiego
czesiekm poniedziałek, 30.01.2017 14:49
jakie to szacowne grono komuniści i czarny gdzie z tym ryjem. to ludzie powinni zdecydować za komuny były zakłady pracy a teraz tylko kościoły buduje się po ch..uj mało im jeszcze
poniedziałek, 30.01.2017 14:14
XXV lecia PRL na XXV lecia Trynkiewicza
alternatywy 4 poniedziałek, 30.01.2017 14:02
Berlinga = Berlińska
os XXV Lecia PRL = os XXV Lecia
tak było by łatwiej dla wszystkich
poniedziałek, 30.01.2017 12:03
Moja propozycja to te 1000 osob ktore decyduja o zyciu bielawian niech idzie do kosciola i spedza caly dzien tam jak nie chca mieszkac przy swoich ulicach bo nikt dla ich widzimisie zmieniac swoich dokumentow chyba ze na ich koszt. Pozdrowienia mieszkanka Bielawy. Mnie nikt o to nie pytal!!!!!!!
poniedziałek, 30.01.2017 13:44
Ciebie nikt nie pytał, bo czerwonym podmiotem jesteś
poniedziałek, 30.01.2017 14:04
Ta ma ryja to była panna czy nie? Bo sam nie wiem
poniedziałek, 30.01.2017 14:17
Radio (ma ryja) jest rodzaju nijakiego przecież.
Bielawianka poniedziałek, 30.01.2017 13:38
1000 mieszkańców decyduje o zmianie nazwy-to ma być reprezentatywność mieszkańców-kpina.Może wprowadzić nazwy samych świętych i polityków z obecnej władzy. Jest tyle nazw neutralnych - inne miasta potrafiły ustalić nazwy neutralne,które nie budzą sprzeciwu.Niech się radni zastanowią.
olo poniedziałek, 30.01.2017 13:32
a kto zapłaci za czas poświęcony na załatwienie wymiany dokumentów ,zdjęcia , wymianę pieczątek itp.
aklil poniedziałek, 30.01.2017 13:23
Czy wy nie macie większych problemów w mieście ?
poniedziałek, 30.01.2017 13:30
inwestycje panie burmistrzu, na to czekamy
autor poniedziałek, 30.01.2017 13:18
Najlepiej osiedle tKACZYńskiego
poniedziałek, 30.01.2017 09:57
Poparcie 1 tyś. osób to coś lekko ponad 3% czy to znaczy że na tej podstawie można podejmować decyzję?Chyba że burmistrz chce być czopkiem ks. prałata.
poniedziałek, 30.01.2017 13:15
już jest
autor postu poniedziałek, 30.01.2017 09:41
Komunistom którzy rozpoczęli rozkradanie Polski już dziękujemy.
poniedziałek, 30.01.2017 12:55
A tw Balbina, Piotrowicz, kryże i inni bolszewicy z piss?
poniedziałek, 30.01.2017 14:37
A o tym,który 13 grudnia 1981 r. spał do godz.11 pod kołderką u mamusi zapomniałeś?Kto to jest?Dlaczego nie był internowany?Dlaczego nie był poszukiwany listem gończym?Kim on jest naprawdę?Mam nadzieję,że odpowiedzi na te pytania znajdą się niebawem.
Stanislaw poniedziałek, 30.01.2017 10:30
To nie komuniści rozkradli majątek Polski - stało się to przy okrągłym stole. Doskonale pamiętamy bo jeszcze żyje to pokolenie , które przezywało koszmar wyrzucania na bruk ludzi z pracy i z mieszkań. Prawda jest taka , ze to ludzie wywodzący się z solidarności podzieliły się majątkiem z komunistami.
Podpis poniedziałek, 30.01.2017 12:11
Okrągły stół był tylko konsekwencją wielu lat socjalizmu.
Gdyby upadł później, to koszmar po pęknięciu tej bańki mydlanej byłby wielokrotnie większy.
poniedziałek, 30.01.2017 12:52
Biedna ta Biedawa
tytusja poniedziałek, 30.01.2017 12:08
po****jo kogoś może miasto niech zmieni nazwę na Biedawa Błogosławionego Bezrobocia
a poniedziałek, 30.01.2017 11:56
Komu przeszkadzają dotychczasowe nazwy niech wybuduje swoje miasto i będzie mieszał wg swego uznania.
Bykubrony poniedziałek, 30.01.2017 12:00
Dokladnie tak. Z historia sie nie walczy,niech pokaza ze teraz jest lepiej,Bo jak widze to chca robic dokladnie tak samo jak kiedys. Zabronic czlowiekowi jakielkolwiek mozliwosci wyboru swego losu.
BYKUBRONY poniedziałek, 30.01.2017 11:35
I jak wszędzie swoje 5 groszy wciska KK. I jeszcze przy nazwie katolickiej w nawiasie podana ilość ludzi(czyli w bielawie mieszka tylko 1000 plebejskich niewolników wiary? nie sądzę).Boga nie ma, no ale kraj 100 lat za murzynami więc nie ma się co dziwić, że ciągle takie głupoty powstają.
Nic tylko płakać pozostaje nad losem tych plebejskich podludzików.
emeryt 44 poniedziałek, 30.01.2017 11:17
a może zmienić burmistrza to wyjdzie taniej i rozsądniej
poniedziałek, 30.01.2017 10:58
Wspaniały pomysł ! a w tym samym czasie , sypią się zabytkowe kamienice które mogły by być wizytówką miasta, w większości budynków komunalnych są jeszcze stare instalacje gazowe i elektryczne które zagrażają zdrowiu i życiu mieszkańców. Ale kasę z budżetu miasta lepiej wydać na zachcianki kilku zacietrzewionych urzędników.
mk poniedziałek, 30.01.2017 10:51
Osiedle nr 1, ulica nr 2 itd.
Już nigdy nie będzie potrzeby zmiany nazw ze zmianą władz.
A czy będzie zwrot kosztów poniesionych przez Firmy w związku ze zmianą dokumentów?
poniedziałek, 30.01.2017 10:50
I co? Kto zapłaci za dowody osobiste?
poniedziałek, 30.01.2017 10:16
po*ebało kogoś!
poniedziałek, 30.01.2017 10:17
niby dlaczego?
ByczkuBrony. poniedziałek, 30.01.2017 13:23
No jak dlaczego,przeciez to kolejna kpina z narodu. Miec w miescie ulice katolickie. Jak juz nazywac to moze Einsteina Sklodowskiej Billa Gatsa itp.a nie zony ciesli ktora byla nikim I nic dla swiata nie wniosla poza smiercia milionow.
Tomasz poniedziałek, 30.01.2017 10:09
Wystarczy "XXV-lecia zwycięstwa nad faszyzmem"
Iwan poniedziałek, 30.01.2017 10:12
XXV-lecia klęski pod komunizmem
poniedziałek, 30.01.2017 10:01
Zmiany to 20 lat temu można było zrobić.
okrutny :/ poniedziałek, 30.01.2017 09:58
Berlinga nazwać jak skwer w jednym z miast - Imienia Marii i Lecha Kaczyńskich Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej z Małżonką. ;)

ehh.... miną dziesięciolecia i pokolenia zanim nowa nazwa 25-lecia się przyjmie - po co tak kombinować - wywalić "PRL" z nazwy osiedla i tyle, a zmiana Przodowników to już wyjście przed szereg
KC PZPR poniedziałek, 30.01.2017 09:50
Zmienic ulice Czerwona na Zielona
poniedziałek, 30.01.2017 09:48
Osiedle TW Balbiny
poniedziałek, 30.01.2017 09:46
I elegancko ;-) koniec komunistycznej okupacji :-)
Jeszcze rozwiązać kwestie koryta i polska pędzi ku potędze
Mariusz poniedziałek, 30.01.2017 09:45
Ul.nr 3 brawo.A może by jeszcze mocniej,jestem za nazwaniem jej imieniem Jarka K.