KOMUNIKATY.doba.pl - nowy cennik!
mpk
LOTTO

wtorek, 7 maja 2024

Gizeli, Ludmily

Trasa Sudecka - konsultacje społeczne

czwartek, 25.6.2015 09:21 , komentarze: 0 , odsłony: 606
kategorie artykułu:

Zadanie: 
„Poprawa bezpieczeństwa i przepustowości ruchu w ciągu „Trasy Sudeckiej” poprzez budowę obwodnicy Boguszowa w Gminie Boguszów – Gorce oraz obwodnicy Sobięcina w Gminie Wałbrzych”.

W związku z toczącymi się pracami związanymi z przygotowaniem koncepcji dla w/w zadania, zapraszamy wszystkich zainteresowanych do wzięcia udziału w konsultacjach społecznych. Celem prowadzonych konsultacji jest poinformowanie lokalnych społeczności o planowanym zakresie przedsięwzięcia, prezentacja proponowanych rozwiązań przebiegu trasy oraz zebranie uwag, wniosków i opinii mieszkańców.

Spotkania konsultacyjne odbędą się:

z Mieszkańcami Wałbrzycha w dniu 02.07.2015 r. o godz. 17.00 w Auli Wałbrzyskiej Wyższej Szkoły Zarządzania i Przedsiębiorczości ul. 1 Maja 131
- z Mieszkańcami Boguszowa – Gorce w dniu 03.07.2015 r. o godz. 17.00 w Sali Widowiskowej Centrum Kultury w Boguszowie Plac Odrodzenia 4

Wnioski i opinie dotyczące przedsięwzięcia można składać podczas Spotkań Konsultacyjnych albo przekazać w formie pisemnej lub pocztą elektroniczną do dnia 15.07.2015 r. na następujące adresy:

- Zarząd Dróg, Komunikacji i Utrzymania Miasta w Wałbrzychu ul. Matejki 1 58-300 Wałbrzych, e-mail: sekretariat@zdkium.walbrzych.pl
- Urząd Miejski Boguszów - Gorce Pl. Odrodzenia 1 58-370 Boguszów – Gorce, e-mail: sekretariat@boguszow-gorce.pl

Biuro Projektów:

- „DROMOST” Sp. z o. o. ul. Trójpole 3b 61-693 Poznań, e-mail: biuro@dromost.pl

Przekazane, podpisane i zaopatrzone w adres wnioski i zastrzeżenia zostaną przeanalizowane, a w przypadkach uzasadnionych i możliwych do zastosowania w aspekcie technicznym, prawnym i finansowym - zostaną uwzględnione.

Opis zadania inwestycyjnego:

Inwestycja zlokalizowana jest w powiecie wałbrzyskim i m. Wałbrzych w woj. dolnośląskim i obejmuje swoim zasięgiem teren gmin:

- Boguszów – Gorce
- Wałbrzych.

Obecnie główne osie komunikacyjne na tym obszarze stanowią drogi wojewódzkie:

  • Nr 367 Jelenia Góra – Wałbrzych,
  • Nr 375 Dobromierz – Wałbrzych.

Projektowana trasa jest powiązana z przygotowywaną inwestycją budowy obwodnicy m. Szczawna - Zdroju w ciągu drogi wojewódzkiej nr 375.

Trasę projektuje się pomiędzy punktami:

  • początek trasy w Boguszowie-Gorcach, przy ul. Pułaskiego za zwartą zabudową w okolicy stadionu,
  • koniec trasy w Wałbrzychu na istniejącym skrzyżowaniu ulic Andersa i Wysockiego.

Inwestycja polega na budowie obwodnicy łączącej Boguszów-Gorce z Wałbrzychem, która w dalszej perspektywie będzie łączyć się z obwodnicą Wałbrzycha i Szczawna-Zdroju. Drogi w granicach miasta Wałbrzycha są zarządzane przez Zarząd Dróg Komunikacji i utrzymania Miasta w Wałbrzychu (ZDKiUM) w Wałbrzychu, natomiast na terenie gm. Boguszów-Gorce pozostają w zarządzie Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei we Wrocławiu (DSDiK).

W ramach zagospodarowania terenu obwodnicy przewiduje się wykonanie jezdni  o nawierzchni bitumicznej o szerokości min. 8,0 m (2 pasy ruchu po 3,5 m wraz  z obustronnymi opaskami szerokości 0,5 m). W obrębie skrzyżowań jedno i dwupoziomowych, odcinków o dużych pochyleniach podłużnych szerokość jezdni zostanie zwiększona z uwagi na lokalizację dodatkowych pasów ruchu na wzniesieniach, włączeniach i wyłączeniach, oraz wymaganych poszerzeniach na serpentynach. Projektuje się pobocza gruntowe szerokości min. 1,5 m, w przypadku lokowania na poboczu urządzeń infrastruktury drogi (ekrany, bariery, słupy oświetleniowe) przewiduje się zwiększenie szerokości poboczy.

W liniach rozgraniczających inwestycji znajdą się także urządzenia budowli inżynierskich – podpory, przyczółki i przęsła obiektów mostowych przejść dla zwierząt oraz przepusty pod drogami służące do odprowadzenia wód z terenu drogi lub zapewnienia drożności systemu cieków i rowów.

Na przeważającym odcinku korona drogi zostanie powiązana z istniejącym terenem budowlą ziemną o wysokości do 8,0 m i skarpach o nachyleniu 1:1,5. Na odcinku wykorzystania nasypu nieczynnej linii kolejowej w wariancie 2 wysokość budowli ziemnej może przekraczać 8,0 m co wymagać będzie indywidualnych rozwiązań dostosowanych do zagospodarowania terenu u podstawy nasypu. Planuje się obsianie skarp mieszankami traw i umocnienie w miejscach możliwego rozmycia. W ramach zagospodarowania terenu przewiduje się lokalizację rowów otwartych trapezowych o szerokości dna nie mniej niż 0,5 m i skarpach o pochyleniu 1:1,5. Z uwagi na duże spadki podłużne przewiduje się wykonanie umocnienia rowów: faszyną, narzutem kamiennym i elementami prefabrykowanymi.

W ramach projektowanych linii rozgraniczających przewidziano także lokalizację dróg dojazdowych o nawierzchni bitumicznej lub żwirowej o szerokości min. 3,5 m i poboczami gruntowymi min. 0,75 m.

W ramach zagospodarowania terenu przewiduje się lokalizację urządzeń bezpieczeństwa ruchu takich jak bariery stalowe, poręcze, znaki i tablice drogowe, a także ekrany akustyczne. W uzasadnionych przypadkach zaprojektowano odcinki kanalizacji deszczowej dla obsługi jezdni (studzienki ściekowe, przykanaliki, studnie rewizyjne, umocnienia wlotów i wylotów). Należy również uwzględnić lokalizację elementów ochrony, takich jak separatory substancji szkodliwych, jak i miejsca do ich obsługi.

W ramach zagospodarowania terenu przewiduje się lokalizacje urządzeń przebudowywanych sieci: kanalizacji deszczowej miejskiej, kanalizacji sanitarnej, wodociągów, sieci elektroenergetycznych, sieci telekomunikacyjnych, sieci gazowych.

Podstawowe parametry drogi

  • droga lub ulica klasy G
  • szerokość minimalna w liniach rozgraniczających s=25 m
  • szerokość jezdni 2×3,50 m, plus opaska 2×0,50 m
  • na całej długości trasy ciąg pieszo-rowerowy szer. 3,0 m

Warianty obwodnicy stanowi jednojezdniowa droga dwupasowa. W planie trasa posiada załomy wyokrąglone łukami o promieniach od 400 do 1000 m - dla przebiegu trasy po nowym śladzie oraz od 25 do 150 m - dla przebiegu trasy w wariancie 3 przez odcinek serpentyn i obszaru zabudowanego.

W ramach wariantów zaprojektowano 3 obiekty mostowe w wariantach 1 i 3 oraz 5 obiektów mostowych w wariancie 2.

Trasę w przekroju podłużnym charakteryzuje podgórska i górska rzeźba terenu. Obwodnica prowadzi w pobliżu masywu góry Chełmiec i na znacznych odcinkach przebiega przez obszary o dużej deniwelacji. Determinuje to projektowaną niweletę w sposób podstawowy. Dla wszystkich wariantów trasy nie przekroczono maksymalnego dozwolonego pochylenia niwelety.

Projektowana niweleta dowiązana jest wysokościowo do istniejących punktów na początku i końcu drogi. Niweleta składa z odcinków o spadkach od 0,5 % do 6,9 % wyokrąglonych łukami wypukłymi o promieniach minimalnych 3 000 m oraz wklęsłymi o promieniach minimalnych 1 800 m.

Plan orientacyjny projektowanych przebiegów trasy: kliknij TUTAJ

źródło: ZDKiUM w Wałbrzychu

 

Wasze komentarze

czwartek, 24.9.2015 14:53
1
piątek, 25.9.2015 10:29
1
środa, 23.9.2015 10:03
sobota, 19.9.2015 08:10
piątek, 11.9.2015 10:45
czwartek, 10.9.2015 12:38
środa, 2.9.2015 13:47
poniedziałek, 31.8.2015 14:08
poniedziałek, 10.8.2015 10:54
Basen Fitness Aquarius
Basen Fitness Aquarius
OSiR Dzierżoniów
OSiR Dzierżoniów
Impress kurs tańca
Impress kurs tańca
Autorejestrowanie
Autorejestrowanie
Sprzęt rehabilitacyjny
Sprzęt rehabilitacyjny
Studio Językowe Status
Studio Językowe Status
PRZEGLĄDY REJESTRACYJNE
PRZEGLĄDY REJESTRACYJNE
Radiotaxi BIS
Radiotaxi BIS
Restauracja Gaspar
Restauracja Gaspar
Autocentrum JOL-LAK
Autocentrum JOL-LAK
test