komunikaty.doba.pl
wesele.doba.pl
PKS
PKP
MPK
LOTTO
FORUM

niedziela, 21 kwietnia 2019

Anzelma, Bartosza

Zdrowa kobieta po 20. roku życia

niedziela, 16.12.2018 16:17 , odsłony: 2233
kategorie artykułu:

Między 20. a 30. rokiem życia każda kobieta zwykle jest bardzo aktywne - studiuje, podejmuje pracę, niektóre panie zakładają rodzinę. Niezależnie od tego, jak przeżywa te lata, w zdecydowanej większości przypadków jest to aktywne czerpanie pełnymi garściami z tego, co przynosi każdy dzień. Innymi słowy - żyje się pełnią życia. Ale zwykle też właśnie wtedy zaczyna się nabierać złe nawyki i popełniać drobne wykroczenia przeciw własnemu samopoczuciu i urodzie, które mogą negatywnie procentować w przyszłości - o ile oczywiście nie powie się im "stop". Co powinna robić kobieta dwudziestokilkuletnia, żeby dobrze o siebie zadbać? - na to pytanie odpowiedzi uziela ekspert ze strony https://greenbarleyplus.pl/.
Po pierwsze: pomyśleć o badaniach. 

Nigdy nie jest za wcześnie na to, żeby zadbać o swoje zdrowie. Poza profilaktycznymi badaniami, takimi jak morfologia i mocz, powinno się badać również poziom cukru i cholesterolu w organizmie. Raz w roku (o ile stan zdrowia nie zmusza do tego częściej) warto również odwiedzić ginekologa, aby zrobić badanie cytologiczne. Ważne jest samobadanie piersi (między 6. a 9. dniem cyklu), a raz na 5 lat badanie RTG. Brak snu, stres, obfite miesiączki mogą bardzo szybko doprowadzić do wielu groźnych schorzeń, np. do anemii, dlatego badania profilaktyczne są tak ważne. Należy również pamiętać o regularnych wizytach u stomatologa, zaniedbane zęby to zaniedbany organizm. 

Po drugie: dbać o skórę już teraz 

Wprawdzie każdej kobiecie zdarzyło się chociaż raz, że poszła spać w pełnym makijażu albo nieodpowiednio pielęgnowała skórę twarzy. Jeżeli takie praktyki wejdą kobiecie w nawyk, prędzej czy później zemszczą się na niej przedwcześnie powstałymi zmarszczkami i szarą, ziemistą cerą. Oczywiście nie wygląda to atrakcyjnie, więc warto więc pamiętać o codziennym, starannym demakijażu i używaniu odpowiednich kosmetyków, dostosowanych do wieku i rodzaju skóry. Nadużywanie solarium również nie jest wskazane. Już w wieku dwudziestu paru lat kobieta powinna pomyśleć o zdrowych suplementach diety, które będą prawdziwymi sprzymierzeńcami w dbaniu o zdrowie i urodę skóry, włosów oraz paznokci. Suplementy zawierające wyciągi z pokrzywy, skrzypu czy zielonego jęczmienia doskonale wpłyną na stan nie tylko skóry i włosów, ale również mają bardzo pozytywne działanie na cały organizm. 

Po trzecie: zdrowe menu 

Zdrowe odżywianie to nie tylko chwilowa moda na bycie "fit", ale również jeszcze jeden aspekt dbania o siebie. Dostarczanie organizmowi cennych witamin i minerałów pod postacią owoców, warzyw, pełnoziarnistego pieczywa, produktów bogatych w błonnik wpływa na zdrowie i urodę bardziej, niż nam się wydaje. Ważne jest też picie odpowiedniej ilości wody, a ograniczanie gazowanych, sztucznie barwionych napojów, mocnej kawy czy alkoholu. Pamiętajmy o tym, że do 30. roku życia kości gromadzą wapń, dlatego dobrze, by było go dużo w codziennej diecie. Wapń znajdziemy głównie w produktach mlecznych, serach, kefirze, a także w bobie i zielonej fasoli. Warto sięgnąć również po suplementy diety, które pomogą oczyszczać organizm z toksyn. Bogate w błonnik preparaty z zielonym jęczmieniem, pomogą zmniejszyć nadmierny apetyt, wywołując uczucie sytości. Pomagają również w walce z nadprogramowymi kilogramami, jeśli więc zmagamy się z tym problemem, suplementy z młodym jęczmieniem będą prawdziwymi sprzymierzeńcami. Zielony jęczmień jest również dość silnym antyoksydantem, skutecznie więc opóźnia procesy starzenia się skóry i wykazuje skuteczność w profilaktyce chorób cywilizacyjnych. 

Po czwarte: aktywność 

Młody wiek sprzyja aktywności. Dlatego warto pomyśleć o regularnym ruchu, może to być siłownia, rower, bieganie - ilość możliwości jest tak duża, że każda kobieta może znaleźć to, co najbardziej jej odpowiada. Trzeba jednak pamiętać o tym, że chociaż ciało szybko się w tym wieku regeneruje, to jest również narażone na skutki przetrenowania, urazy, naderwane mięśnie. Niektóre kontuzje mogą odezwać się w późniejszych latach i skutkować dolegliwościami bólowymi, dlatego lepiej się nie przetrenować i uważać na siebie, tym bardziej, jeśli nie uprawiamy sportu wyczynowo. Tak samo jak ruch, ważny jest też odpoczynek i choć póki co zarwane noce nie pozostawiają widocznych śladów, to i tak warto pamiętać o tym, że zdrowego snu nic nie zastąpi. Dlatego warto zawsze o nim pamiętać i starać się w pełni cieszyć zasłużonym odpoczynkiem, zwłaszcza po dniu pełnym aktywności. 

Po piąte: wyrobienie sobie dobrych nawyków 

Nie jest to łatwe, ponieważ wymaga systematycznej pracy nad sobą, ale przy odrobinie starań można osiągnąć pożądany cel. Jest to ważne, ponieważ będzie bardzo korzystnie procentowało w późniejszych latach. Oczywiście, że należy mieć swoje plany (nauka, zdobywanie lepszych stanowisk pracy, kursy) i priorytety (zarabianie pieniędzy, zakładanie rodziny itp, ale codzienność składa się z drobiazgów. Dlatego warto pomyśleć o czasie dla siebie, czasie, w którym zadbamy o swoje ciało, o skórę, włosy, ale także zyskamy chwilę, którą poświęcimy temu, co uwielbiamy, swoim pasjom, hobby. Dobre nawyki powinny odnosić się także do dbania o swoje zdrowie, przestrzegania profilaktycznych badań. 

Choć nie ma uniwersalnej recepty na szczęście w życiu, powyższe porady powinny sprawić, że kobieta pomiędzy 20 a 30 rokiem życie wyrobi sobie dobre nawyki, które zaprocentują na przyszłość. A zdrowe menu, aktywność fizyczna i regularne badania pomogą niemal natychmiastowo, wpływając korzystnie na zdrowie, a co za tym idzie - samopoczucie kobiety. Dlatego warto zacząć zmieniać swoje życie na lepsze - nawet od zaraz.

 

Muzeum Techniki
Muzeum Techniki
Praca na GoWork
Praca na GoWork
Wymarzone wesele
Wymarzone wesele