Zdesperowani pasażerowie czy odkryta prawda w MPK? [WIDEO]

piątek, 16.10.2015 08:20 2067 0

Dramat obyczajowy w MPK? Komedia romantyczna z tramwajem w tle, a może we wrocławskich autobusach "Plecaki atakują?" - tak zapowiada się jedyny w kraju "Komunikacyjny przegląd gatunków filmowych". To efekt współpracy Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego we Wrocławiu i Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. L. Solskiego w Krakowie z Filią we Wrocławiu.

MPK Wrocław od kilku lat regularnie realizuje kampanie społeczne dla swoich pasażerów, które mają zachęcać do życzliwego zachowania w komunikacji miejskiej, edukować nowych użytkowników i przypominać tym stałym zasady, które gwarantują im sprawną i bezpieczną podróż. Na przestrzeni ostatnich lat MPK przybyło prawie 50 milionów pasażerów. W 2009 roku było ich 155 milionów, a rok ubiegły zamknął się liczbą blisko 200 milionów.

- To oznacza, że mamy nowych pasażerów, których warto zapoznać z tym zasadami. Ale są też i takie reguły, których nie zapiszemy w żadnych regulaminach np., że należy ustępować miejsca. Ponadto regulaminy to jedno, a przekonanie drugie. Tą kampanią chcemy pracować nad przekonaniami, zwłaszcza tych młodszych użytkowników – mówi Agnieszka Korzeniowska, rzecznik prasowy MPK Wrocław.

Cykl filmowy to artystyczna i zarazem bardzo profesjonalna w wykonaniu wizja studentów IV-go roku Wydziału Aktorskiego pod okiem wykładowców wrocławskiej PWST. Opieki artystycznej nad tym niecodziennym przedsięwzięciem podjął się sam Waldemar Krzystek. To jego studenci pod okiem asysta – Pawła Krawczyka, specjalizującego się w przedmiocie praca z kamerą – wcielili się w role pasażerów MPK. Autorką scenariuszy i reżyserką cyklu jest Agnieszka Błaszczak - studentka III-go roku Wydziału Lalkarskiego kierunku reżyseria teatru lalek.

- Gdy rzuciliśmy hasło, usłyszeliśmy nie "czy", ale "jak". Niczego nie narzucaliśmy. Zgłosiliśmy tylko listę tematów, a potem służyliśmy pomocą przy organizacji planu filmowego – dodaje Korzeniowska. - Efekt artystyczny to zasługa filmowców. Ocenią go sami pasażerowie i internauci, bo filmy po premierowym pokazie trafią do internetu i na monitory w pojazdach spółki.

To nie pierwszy i z pewnością nie ostatni projekt zrealizowany we współpracy MPK i wrocławskiej PWST. Przypomnijmy kampanię zachęcającą do ustępowania miejsca w tramwajach i autobusach kobietom ciężarnym. Wtedy aktorzy szkoły teatralnej wycielili się w brzuchate pasażerki, by zwrócić uwagę na problem. Tym razem studenci zagrali scenki mające zwrócić uwagę na kolejność wysiadania z pojazdów MPK, głośne rozmowy czy zatrzymywanie autobusu na żądanie.

 

Dodaj komentarz

Komentarze (0)