Zamów sobie wykład

środa, 4.5.2022 10:56 539 0

Ekotechnologie przyszłości, środowisko i klimat, energia odnawialna – to tylko część tematów, o których mogą opowiedzieć naukowcy z Wydziału Inżynierii Środowiska Politechniki Wrocławskiej. W ramach akcji edukacyjnej „Zamów u nas wykład” każda szkoła podstawowa i średnia w Polsce ma szansę gościć wrocławskich badaczy u siebie.

Dzięki projektowi nauczyciele mogą zamówić nie tylko wykłady, ale też warsztaty lub zajęcia terenowe dla swoich uczniów.

– Zabiegamy o kontakt z młodzieżą szkolną i chcemy pokazać, jakimi zagadnieniami zajmujemy się na wydziale. Wielu młodych ludzi interesuje się tematami z obszaru naszej działalności inżynierskiej i naukowej, ale nie wiedzą, że istnieją takie studia i to na Politechnice Wrocławskiej – mówi dr inż. Piotr Jadwiszczak, prodziekan ds. finansowych i ogólnych. – Zależy nam na bezpośrednim kontakcie z uczniami oraz ich aktywności w czasie zajęć. Nie chcemy przekazywać im wiedzy w nudny sposób, lecz angażować ich w omawiany temat – dodaje.

Tematyka zajęć może dotyczyć m.in. środowiska i klimatu, ekologii, ekoinnowacji i ekotechnologii, źródeł energii odnawialnej, infrastruktury technicznej inteligentnych miast i budynków, efektywności energetycznej, technologii oszczędzania wody, energii i surowców, idei zero waste, zrównoważonego rozwoju czy bioróżnorodności środowiska.

Z oferty mogą skorzystać placówki edukacyjne z całego kraju. Oprócz wartości edukacyjnych młodzi ludzie mają także szansę przekonać się, jak ważna jest rola technologii i inżynierów w nowoczesnym świecie.

Zajęcia mogą się odbyć w szkole, na uczelni lub zdalnie w formule online. Czas trwania wykładów jest dostosowywany do potrzeb nauczycieli i nie zawsze musi być to tylko lekcyjne 45 minut.

Aktualna oferta tematów zajęć dostępna jest na Facebooku – https://www.facebook.com/groups/zamowunaswyklad

Zgłoszenia można wysyłać na adres piotr.jadwiszczak@pwr.edu.pl. W wiadomości wystarczy podać wybrany lub własny temat, propozycję terminu, formę zajęć, wiek i liczbę uczestników.

Dodaj komentarz

Komentarze (0)