Wrocławianie chcą rozmawiać o raku

wtorek, 10.2.2015 15:20 783 0

750 ankiet, 8 prostych pytań, 5 dni – to bilans akcji "Rak to nie loteria". W jej ramach Fundacja Rosa informowała wrocławian o zapobieganiu nowotworom i sprawdzała ich wiedzę o raku. Jak wypadła diagnoza?

Akcja "Rak to nie loteria" stanowiła część kampanii Rakoobrona, organizowanej przez wrocławską Fundację Rosa. Przez 5 dni w Magnolia Park zespół Fundacji Rosa zachęcał do wypełnienia prostej ankiety. Wrocławianie chętnie dzielili się wiedzą na temat nowotworów oraz ich profilaktyki.

– Na podstawie 750 ankiet można już całkiem precyzyjnie wskazać luki w edukacji onkologicznej. Jeszcze przed opracowaniem wyników widzimy, że sporo problemów przysparzało pytanie o czerniaka skóry, ale największą zagadkę stanowił wirus brodawczaka ludzkiego, czyli HPV – mówi Katarzyna Galewska, rzecznik prasowy Fundacji Rosa.

Każdy uczestnik akcji otrzymał materiały edukacyjne na temat profilaktyki nowotworowej – gadżety i ulotki z kodem QR do gry RKBN Defenders. Natomiast główną nagrodą był iPad mini. W strefie profilaktyki w Magnolia Park można było również spotkać się z psychologami. Rozmawiali z nimi przede wszystkim ci, którzy mają bezpośredni kontakt z chorymi na nowotwory.

–  Akcja uświadomiła, że ludzie mają potrzebę rozmawiania o nowotworach, ale brakuje ku temu okazji. Co ciekawe, rozmawiać chcieli głównie mężczyźni. To pokazuje nam, że jest im szczególnie ciężko oswoić się z tym tematem. Mężczyźni nie idą na piwo porozmawiać z kumplem o raku. To wciąż tabu – dodaje Katarzyna Galewska.

Pełne wyniki ankiet będą znane pod koniec lutego. Wtedy też nastąpi rozstrzygnięcie konkursu.

Program Rakoobrona jest skierowany do młodzieży w wieku 14-19 lat i przewiduje zajęcia edukacyjne w szkołach – w wymiarze 1 godziny lekcyjnej, dla uczniów klas II i III szkół gimnazjalnych oraz I-III szkół ponadgimnazjalnych. Dla placówek, które wyrażą zainteresowanie programem, Fundacja Rosa i Fundacja Onkologiczna DUM SPIROSPERO przygotowały profesjonalne materiały edukacyjne, opracowane w atrakcyjnej dla młodych ludzi formie. Materiały są przekazywane bezpłatnie. Do programu mogą się zgłaszać szkoły z całej Polski.

750 ankiet, 8 prostych pytań, 5 dni – to bilans akcji „Rak to nie loteria”. W jej ramach Fundacja Rosa informowała wrocławian o zapobieganiu nowotworom i sprawdzała ich wiedzę o raku. Jak wypadła diagnoza?

 

Akcja „Rak to nie loteria” stanowiła część kampanii Rakoobrona, organizowanej przez wrocławską Fundację Rosa. Przez 5 dni w Magnolia Park zespół Fundacji Rosa zachęcał do wypełnienia prostej ankiety. Wrocławianie chętnie dzielili się wiedzą na temat nowotworów oraz ich profilaktyki.

– Na podstawie 750 ankiet można już całkiem precyzyjnie wskazać luki w edukacji onkologicznej. Jeszcze przed opracowaniem wyników widzimy, że sporo problemów przysparzało pytanie o czerniaka skóry, ale największą zagadkę stanowił wirus brodawczaka ludzkiego, czyli HPV – mówi Katarzyna Galewska, rzecznik prasowy Fundacji Rosa.

Każdy uczestnik akcji otrzymał materiały edukacyjne na temat profilaktyki nowotworowej – gadżety i ulotki z kodem QR do gry RKBN Defenders. Natomiast główną nagrodą był iPad mini. W strefie profilaktyki w Magnolia Park można było również spotkać się z psychologami. Rozmawiali z nimi przede wszystkim ci, którzy mają bezpośredni kontakt z chorymi na nowotwory.

–  Akcja uświadomiła, że ludzie mają potrzebę rozmawiania o nowotworach, ale brakuje ku temu okazji. Co ciekawe, rozmawiać chcieli głównie mężczyźni. To pokazuje nam, że jest im szczególnie ciężko oswoić się z tym tematem. Mężczyźni nie idą na piwo porozmawiać z kumplem o raku. To wciąż tabu – dodaje Katarzyna Galewska.

Pełne wyniki ankiet będą znane pod koniec lutego. Wtedy też nastąpi rozstrzygnięcie konkursu.

 

Program Rakoobrona jest skierowany do młodzieży w wieku 14-19 lat i przewiduje zajęcia edukacyjne w szkołach – w wymiarze 1 godziny lekcyjnej, dla uczniów klas II i III szkół gimnazjalnych oraz I-III szkół ponadgimnazjalnych. Dla placówek, które wyrażą zainteresowanie programem, Fundacja Rosa i Fundacja Onkologiczna DUM SPIROSPERO przygotowały profesjonalne materiały edukacyjne, opracowane w atrakcyjnej dla młodych ludzi formie. Materiały są przekazywane bezpłatnie. Do programu mogą się zgłaszać szkoły z całej Polski.

Dodaj komentarz

Komentarze (0)