Wakacje z torami, czyli TORYwolucja w pełnym słońcu

niedziela, 27.6.2021 11:44 395 0

Siedem remontów torowisk i sieci trakcyjnej – tak spędzimy wakacje. Kolejne prace ruszą po zakończeniu letniej laby. Przypomnijmy, że wrocławskie tory są już remontowane nie tylko w wakacje. Od zeszłego roku w ramach TORYwolucji  intensywnie prowadzimy inwestycje przez cały rok.

Założeniem TORYwolucji jest całoroczna praca nad poprawą stanu tramwajowej infrastruktury począwszy od bieżących napraw, a na dużych remontach skończywszy. Dzięki temu, że dla prezydenta Jacka Sutryka komunikacja jest priorytetem, możemy wydawać rocznie aż 80 mln zł na remonty.

– Rocznie robimy maksimum tego, co jest możliwe do wykonania bez zawieszania funkcjonowania większości linii tramwajowych – zapewnia Krzysztof Balawejder, prezes MPK Wrocław. – Pracujemy na pełnych obrotach, a czas na wykonanie każdego z remontów mamy maksymalnie wyśrubowany, aby utrudnienia trwały jak najkrócej – i dodaje – W sobotę rozpoczniemy naprawę torowiska na placu Strzegomskim i wymianę rozjazdów na skrzyżowaniu ulicy Kazimierza Wielkiego z Krupniczej. W lipcu natomiast czeka nas duży remont torowiska w ciągu ulicy Św. Mikołaja oraz ulicy Ruskiej.

Przypomnijmy, że w tym roku zakończyliśmy już remonty:

  • torowiska w ciągu ul. Olszewskiego wraz pętlą Biskupin (inwestycja rozpoczęta w 2020),
  • torowiska w ciągu ul. Złotoryjskiej łączącego ul. Legnicką z Robotniczą (obok Dolmedu),
  • torowiska przecinającego ul. Powstańców Śląskich na wysokości ul. Kutnowskiej.

A także wymieniło rozjazdy:

  • na skrzyżowaniu Podwala z ul. Krupnicza i Sądową od pl. Orląt Lwowskich,
  • w węźle ulic Piotra Skargi i Teatralnej,
  • na ul. Piotra Skargi od strony pl. Dominikańskiego.

Trwają prace na skrzyżowaniu ul. Powstańców Śląskich z aleją Hallera. Wymieniane są tu rozjazdy oraz łuki, a także nawierzchnia w obrębie torowiska.

Te duże przedsięwzięcia to preludium do zadań, jakich podejmiemy się w wakacje. Wśród zaplanowanych prac jest duży remont torowiska w ciągu ulicy Świętego Mikołaja oraz ulicy Ruskiej. Tory otrzymają tam zupełnie nową podbudowę i nawierzchnię. Przejazd będzie nie tylko bezpieczniejszy, ale i bardziej komfortowy.

Już od tej soboty (26.06) rozpoczniemy natomiast wymianę rozjazdów na skrzyżowaniu ulic Kazimierza Wielkiego z Krupniczą i kapitalną naprawę torów na placu Strzegomskim. To przedsięwzięcie jest możliwe dzięki otwarciu pierwszego odcinka TAT, od pl. Orląt Lwowskich do pętli Wrocławski Park Przemysłowy.

Letnie inwestycje w szczegółach:

  • wymiana rozjazdów na skrzyżowaniu ulic Kazimierza Wielkiego z Krupniczą (prace ruszą 26 czerwca),
  • naprawa przejazdu przez torowisko na pl. Strzegomskim (prace ruszą 26 czerwca),
  • remont torowiska w ul. św. Mikołaja,
  • remont torowiska w ul. Ruskiej,
  • wymiana łuków w ul. Legnickiej na skrzyżowaniu ze Złotoryjską na wysokości Dolmedu – Prace dodatkowe, nie uwzględnione wcześniej na mapie TORYwolucja 2021.

Infrastruktura tramwajowa to nie tylko tory, dlatego też wykonamy:

  • wykonanie zabezpieczeń przeciwporażeniowych wiaduktu nad ul. Grabiszyńską/Oporowską,
  • wykonanie zabezpieczeń przeciwporażeniowych wiaduktu nad ul. Powstańców Śląskich/Krzycką.

Koniec wakacji to nie koniec inwestycyjnego boomu. Wręcz przeciwnie, będzie się bardzo dużo działo.

Inwestycje planowane po wakacjach:

  • wymiana rozjazdów i skrzyżowania torów na pl. Jana Pawła II,
  • wymiana rozjazdów na pl. Dominikańskim od ul. Oławskiej,
  • wymiana rozjazdu i skrzyżowania w węźle Kazimierza Wielkiego/Widok/Szewska od ul. Widok,
  • wymiana rozjazdu na skrzyżowaniu al. Hallera z ul. Grabiszyńską,
  • remont torowiska w al. Hallera od ul. Powstańców Śląskich do ul. Mieleckiej,
  • naprawa przejazdu przez torowisko w ul. Legnickiej przy ul. Zachodniej,
  • wymiana rozjazdów w węźle rozjazdowym przy zajezdni Borek,
  • wymiana rozjazdów na skrzyżowaniu ul. Słowiańskiej z ul. Jedności Narodowej.

Inwestycje w sieć trakcyjną:

  • remont sieci trakcyjnej na pl. Jana Pawła,
  • remont sieci trakcyjnej w ul. Stawowej (pod wiaduktem),
  • remont przewodu jezdnego pod wiaduktem przy ul. Powstańców Śląskich/Świdnickiej,
  • remont sieci trakcyjnej w ul. Grabiszyńskiej i Oporowskiej,
  • remont sieci trakcyjnej w ul. Grabiszyńskiej i Pereca (pod wiaduktem),
  • wykonanie zabezpieczeń przeciwporażeniowych wiaduktu w ul. Grabiszyńskiej i Pereca,
  • remont kabli trakcyjnych obszaru zasilania stacji Ślężna,
  • remont kabli trakcyjnych obszaru zasilania stacji Żmigrodzka.
  • remont sieci trakcyjnej w ul. Ślężnej (odcinek od ul. Sztabowej do ul. Kamiennej) w obu kierunkach,
  • remont sieci trakcyjnej na pl. Legionów,

Wymienione inwestycje to te najpoważniejsze. Nasi torowcy bez przerwy zajmują się bieżącym utrzymanie infrastruktury, dokonują napraw interwencyjnych. Nie ma przesady w stwierdzeniu, że pracują siedem dni w tygodniu 24 godziny na dobę.

Dodaj komentarz

Komentarze (0)