VolWOŚP po raz pierwszy! Wylicytuj autobus MPK podczas Orkiestry

piątek, 8.1.2021 13:26 538 0

Wielka wymiana autobusów u wrocławskiego przewoźnika dobiegła końca. 60 nowych Mercedesów-Benz Citaro II zastąpiło najstarsze pojazdy marki Volvo. Jeden z ostatnich egzemplarzy będzie można wylicytować podczas tegorocznej Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

Ostatnie kilka lat to duża wymiana taboru w MPK Wrocław. W 2018 roku wrocławski przewoźnik wzbogacił się o 60 nowych Mercedesów. W 2019 było to 50 pojazdów tej marki, a w zeszłym roku kolejne 60 sztuk. Nowe autobusy sukcesywnie zastępowały najstarsze, kilkunastoletnie Volvo, które przez wiele lat stanowiły trzon taboru wrocławskiego przewoźnika.

- Autobus, który oddajemy na licytację to Volvo 7000 o numerze bocznym 7004 – mówi prezes MPK Krzysztof Balawejder. – Pojazd pierwszy raz był rejestrowany 19 grudnia 2003 roku, więc swoją służbę dla Wrocławia skończył jako 17-latek. Mamy nadzieję, że emeryturę spędzi w dobrych rękach.

Autobus licytować można przez stronę Allegro Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Kwota wywoławcza wynosi 70,04 złotych.

Dodatkowo, na aukcję WOŚP prezes MPK Krzysztof Balawejder oddał wieczne pióro, którym podpisał umowę na dużą wymianę taboru spółki. Dotyczy ona zakupu 25 w całości niskopodłogowych, niebieskich tramwajów Moderus Gamma z opcją dokupienia kolejnych 21 sztuk.


Więcej informacji o licytowanym Volvo:
Autobus Volvo – model 7000 – był jednym z pierwszych seryjnych niskopodłogowych autobusów we Wrocławiu. W 2003 roku do Wrocławia dotarło 14 sztuk tych autobusów. Autobusy te pojawiły się jako element dużej wymiany taborowej we Wrocławiu, przeprowadzonej w latach 2001-2006. Pojazdy zostały zamówione przez MPK aby wycofać autobusy serii Jelcz M11. VOLVO 7000 zostały zamówione w październiku 2003 roku,  dotarły do MPK zaledwie dwa miesiące później. Przez kilkanaście lat autobusy tej marki stanowiły trzon wrocławskiej floty autobusowej.
VOLVO 7000 zostały wyposażone w klimatyzację kabiny kierującego, system informacji pasażerskiej firmy Pixel, rozsuwane szyby i  6 miejsc dostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi. Zamontowano fotele firmy Ster. Skrzynia biegów w autobusie o nr bocznym 7004 (jak w pozostałych siedmiu pierwszych egzemplarzach) jest produkcji firmy ZF.
Autobus od początku, tj. od grudnia 2003 roku, był eksploatowany w zajezdni autobusowej przy ul. Obornickiej 131, gdzie otrzymał numer taborowy nr 7004. Pozostawał w eksploatacji liniowej 17 lat, do końca 2020 roku.

Dodaj komentarz

Komentarze (0)