Skuteczna promocja lokalnego biznesu – jak powiększyć zyski?

czwartek, 22.9.2016 00:00 942

Twoja firma oferuje klientom dobrej jakości produkty, dbasz o wysoki standard świadczonych usługi i nieustannie podnosisz poziom obsługi – a mimo to sprzedaż nie wzrasta. To może być znak, że czas na bardziej efektywną promocję swojego przedsiębiorstwa.

Promocja w regionie – czyli jak dotrzeć do klienta?

Aby zwiększyć sprzedać, trzeba zadbać o to, by naszymi usługami zainteresowali się klienci – ale nie ktokolwiek, tylko osoby gotowe kupić nasze produkty czy zamówić usługę. Właśnie temu służy promocja – usługodawca musi wejść w tłum i zawołać do odpowiednich osób: „Jestem tutaj, mam to, czego potrzebujecie”. Jeśli prowadzisz firmę i chcesz podnieść swoje zyski, musisz wybrać taki kanał komunikacji, z którego na pewno korzystają potencjalni odbiorcy twoich usług.

Po pierwsze zastanów się, kto może być zainteresowany twoimi usługami? Czy będą to osoby w każdym wieku, czy konkretna grupa wiekowa? Kobiety albo mężczyźni, czy wszyscy ludzie bez względu na płeć? Specjaliści czy dowolna grupa? Jeśli określisz, do kogo chcesz skierować swoją reklamę, możesz dostosować jej język i formę do danej grupy odbiorców. Inaczej zachęcisz do kupna ubezpieczenia starsze osoby, inaczej studentów. Nie zaproponujesz mężczyznom kupna sukienki, a usługi wybudowania czy remontu domu – nastolatkom.

Drugą ważną kwestią jest wspomniany wybór kanału komunikacji, czyli miejsca, w którym pojawi się twoja reklama – firmy oferujące swoje usługi lokalnie powinny wybierać raczej regionalne media.  Jednak reklama w radiu, telewizji czy prasie albo w regionalnych portalach informacyjnych trafia do wszystkich użytkowników – a jak już ustaliliśmy, ważne jest, by ze swoją ofertą dotrzeć do tych mieszkańców regionu, którzy mogą stać się naszymi klientami.

Pokaż się w sieci – marketing internetowy

Najlepszym rozwiązaniem byłoby reklamowanie swoich usług takim osobom, które same ich szukają. Takie opcje zapewniają nowoczesne narzędzia marketingu internetowego. Aby lokalnie promować swój biznes z dużą skutecznością, najlepiej jest wykorzystać trendy zyskujące na popularności – jednym z nich jest wzrost roli dedykowanej reklamy w Internecie.

Aby dać się zauważyć na lokalnym rynku, musisz być widoczny w Internecie. Tymczasem to, że Twoja strona firmowa pojawi się jako pierwsza po wpisaniu zapytania w wyszukiwarkę, nie jest wcale oczywiste. Zależy to od wielu czynników, również składających się na promocję firmy, takich jak dostosowanie firmowej strony do oczekiwań użytkowników oraz zoptymalizowanie witryny tak, by wyszukiwarka uznała ją za dobrą. Przy wzrastającej roli urządzeń mobilnych coraz większe znaczenie ma także dostosowanie stron do smartfonów, tabletów itp.

Oprócz podjęcia starań o dobrą widoczność w Internecie, warto zdecydować się na taką formę reklamy, jaką stanowią kampanie Google AdWords. Dobrze przygotowana kampania AdWords pozwala znaleźć się na samej górze strony, nad wynikami z wyszukiwarki. Ostatnie badania przeprowadzone między innymi w Wielkiej Brytanii dowiodły, że większość użytkowników nie odróżnia linków sponsorowanych od naturalnych wyników z wyszukiwarki.

Planując kampanię AdWords można także manipulować kręgiem odbiorców – mogą to być po prostu użytkownicy szukający informacji na temat danego produktu. Wtedy widzą oni oprócz naturalnych wyników także sponsorowane linki, wyświetlające się u góry strony w wyszukiwarce. Inna opcja AdWords pozwala dostosować wybrać odbiorców reklamy spośród osób, które już odwiedziły naszą stronę.

Wiele osób przegląda oferty sklepów internetowych, ale nie od razu decyduje się na zakup. Remarketing AdWords sprawia, że reklama wyświetli się takim osobom nie tylko w wyszukiwarce, ale i na innych stronach czy portalach – mówi specjalista od reklamy AdWords – Krzysztof Król z agencji LTB (https://seo.ltb.pl).  

Dzięki temu nawet kilka dni później użytkownicy znajdą „przypomnienie” o ofercie, która wcześniej ich zainteresowała. To rozwiązanie może być wykorzystywane do promocji usług i produktów w skali kraju, ale również lokalnie – lokalna promocja firm pozwala na zawężenie zakresu wyszukiwań, co z reguły przekłada się na szybciej zauważalne efekty promocji.

Narzędzia marketingu internetowego to szansa na dotarcie do klientów ze swoją ofertą. Ponieważ większość osób szuka informacji na temat wszelkich produktów czy usług właśnie w sieci, wypromowanie swojej firmowej strony w Internecie jest najlepszym sposobem, by zyskać większe zainteresowanie, zwiększyć liczbę klientów, a co za tym idzie – poprawić sprzedaż i zanotować większe zyski.