Raport inwestycyjny z Wrocławia

dzisiaj, 4 godz temu 0

Teren Przedszkola nr 56 przy ul. Wałbrzyskiej 16 po remoncie
Przedszkole „Mała Niezapominajka” może pochwalić się nowym boiskiem, placem zabaw oraz dodatkowymi nasadzeniami. Modernizacja przedszkolnego podwórka była jednym z pierwszych postulatów Przedszkolnej Rady Dzieci, która aktywnie działa w tej placówce.
Wysłużone mini-boisko zastąpiło nowe, komfortowe – z bezpieczną nawierzchnią typu EPDM. Zamontowano też nowe bramki i 4-metrowe piłkochwyty. Na placu zabaw pojawiły się dwa nowe, wielofunkcyjne urządzenia, zawierające m.in. drabinki, zjeżdżalnie, miniścianki wspinaczkowe i huśtawki. W okolicy istniejącej piaskownicy zamontowano również zadaszenie w formie trójkątnego żagla przeciwsłonecznego.
Na terenie przedszkola przy ul. Wałbrzyskiej 16 pojawiły się także nowe trawniki, żwirowe ścieżki oraz opaski wokół drzew.
Inwestycja trwała ok. 3 miesięcy i kosztowała 640 tys. zł.

Kolejny etap prac na Bardzkiej
W sobotę 28 czerwca rusza kolejny etap budowy trasy autobusowo-tramwajowej na ulicy Bardzkiej na odcinku od ul. Pięknej do al. Armii Krajowej. Pięć linii tramwajowych zmieni trasy. Będzie kursować autobus zastępczy oraz tymczasowa linia tramwajowa.
Dziś autobus wjeżdża tu na przystanek, aby wrócić na jezdnię po wschodniej stronie. Po zachodniej jedzie tylko jezdnią. W ramach zadania wykonawca wybuduje nowy przystanek, przebuduje torowisko, przygotuje nowe przejście dla pieszych i przejazd rowerowy. Po zakończeniu prac autobus pojedzie wydzielonym korytarzem razem z tramwajami.
Będzie to wygodniejsze rozwiązanie zarówno dla pasażerów, jak i dla kierowców. Jednak przebudowa wiąże się z utrudnieniami.
Od 28 czerwca na budowanym odcinku nie pojadą tramwaje. Trasy linii 8, 16, 18, 21, 22 zostaną zmienione. Między Tarnogajem a Gajem zostaną uruchomione kursy wahadłowej linii tramwajowej 78.
Na trasie Dworzec Główny – Gaj-pętla będzie kursowała linia autobusowa 718 „za tramwaj”. Będą one kursować z częstotliwością co 7,5 minuty w dni robocze i co 10 minut w dni wolne od pracy. Pasażerowie jadący tramwajem linii 78 z Tarnogaju do centrum będą mogli bezpośrednio przesiąść się na autobus zastępczy linii 718 na przystanku "Krynicka" (to kolejny przystanek za przystankiem "Bardzka").
To pierwszy etap prac, który ma potrwać do sierpnia. Cała inwestycja ma zostać oddana do użytku w marcu 2026 r, będzie kosztować ponad 12 mln zł.

Wrocław pierwszy w Polsce! Wspólny mikrohub dostawczy już działa
W samym centrum Wrocławia, pod Narodowym Forum Muzyki, ruszył pierwszy w Polsce współdzielony mikrohub przeładunkowy. To miejsce, do którego kurierzy i dostawcy przywożą paczki większymi samochodami, a dalej przesyłki trafiają do odbiorców na rowerach cargo.
Dzięki temu:
– ograniczamy liczbę dużych aut w centrum,
– poprawiamy bezpieczeństwo i komfort pieszych,
– zmniejszamy emisje spalin i hałas.
Samochody dostawcze nadal mogą wjeżdżać do Rynku – ale tylko w określonych godzinach, by uporządkować ruch i chronić zabytkową przestrzeń miasta.
W projekcie bierze udział pięć dużych firm kurierskich: Allegro, DPD, GLS, InPost,  Wrocławscy Kurierzy Rowerowi oraz dystrybutor żywności Makro. Mikrohub to wspólna inicjatywa Miasta Wrocław, Uniwersytetu Ekonomicznego oraz firm logistycznych i zarządcy parkingu.
To dopiero początek – trwają prace nad kolejną lokalizacją mikrohubu, która będzie obsługiwać dostawy na całym Starym Mieście.

Kolejne Branżowe Centrum Umiejętności
We Wrocławiu powstało kolejne Branżowe Centrum Umiejętności, tym razem skupione na elektromobilności. Nowoczesne pracownie, pojazdy elektryczne i hybrydowe, realne scenariusze diagnostyczne i pomiarowe – tak wygląda nauka zawodu XXI w.
Centrum działa w Zespole Szkół nr 2 przy ul. Borowskiej. To już druga tego typu placówka w mieście – pierwsza, poświęcona automatyce przemysłowej, działa przy Lotniczych Zakładach Naukowych. W planach są jeszcze dwa kolejne BCU: w dziedzinie elektryki i florystyki.
Szkolenie w 5 nowoczesnych pracowniach BCU przy ul. Borowskiej obejmuje m.in.:
·        diagnostykę pojazdów elektrycznych,
·        obsługę i naprawę układów napędowych,
·        pomiary momentu obrotowego i mocy,
·        zarządzanie energią i elektroniką w pojazdach.
Projekt powstał dzięki dofinansowaniu z Krajowego Planu Odbudowy i we współpracy z Polską Izbą Motoryzacji i firmami Radiotechnika Marketing oraz Nawrot.
Koszt inwestycji to ponad 18 mln zł, z czego ponad 15 mln to środki unijne. BCU przy ul. Borowskiej planuje przeszkolić co najmniej 300 osób do 2026 r.

Leśnica parkuj i jedź też otwarcie ofert
Sześć firm chce budować park and ride w Leśnicy przy stacji kolejowej. Teraz Wrocławskie Inwestycje będą sprawdzać złożone oferty pod względem formalnym.
Kierowcy będą mogli korzystać z parkingu w przyszłym roku. Projekt zakłada budowę 66 miejsc parkingowych dla samochodów osobowych, w tym 3 miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami i 2 miejsca parkingowe dla samochodów elektrycznych.
Na terenie objętym zakresem zadania wybudowana zostanie również wiata rowerowa bike and ride, ciągi komunikacyjne piesze oraz jezdnie manewrowe. Miejsca parkingowe w większości zostaną wykonane z płyt ażurowych, aby retencjonować wody w miejscu opadu. Parking zostanie oświetlony 15 lampami energooszczędnymi typu led.
Ciągi piesze mają być wykonane z kostki oraz nawierzchni mineralno-żywicznej. Powstaną schody oraz rampa dla osób z niepełnosprawnościami.
Wykonawca nasadzi także zieleń. W obrębie Leśnicy w czterech lokalizacjach pojawi się 20 drzew (m.in. klony pospolite, wiśnie ptasie czy jarząby pospolite) i 6 571 krzewów (śnieguliczki i trzmieliny).
Inwestycja jest dofinansowana z Unii Europejskiej w ramach rozbudowy systemu Parkuj i jedź we Wrocławiu – Etap III.
Wykonawca zadania, od dnia podpisania umiwy, będzie miał 7 miesięcy na realizację zadania.
Ale to nie koniec zadań związanych z rozbudową systemu parkuj i jedź we Wrocławiu w tym roku. Kolejne przetargi już w lipcu.

Oświetlenie na Moscickiego
Siedem firm chce budować oświetlenie na ulicy Mościckiego od ul. Topolowej do wiaduktu kolejowego. W sumie stanie 19 latarń na odcinku ponad 700 metrów. Będą miały różną wysokość: 4, 6 i 9 metrów. Skąd te różnice? A m.in. dlatego, żeby zbyt mocno nie przycinać koron rosnących przy drodze drzew, a mamy tu m.in. dorodne jesiony, dęby, klony.
To projekt z Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Miasto przeznaczyło na to zadanie blisko pół miliona złotych.

Mamy wykonawcę przebudowy ulicy Koszarowej
W ciągu 10 miesięcy ważna ulica dla Karłowic zostanie przebudowana. Wrocławskie Inwestycje wybrały wykonawcę. Jezdnia na ul. Koszarowej zostanie poszerzona z 5,5 metra do 6 m. Wybudowane zostaną nowe przystanki z wiatami i duża zatoka służąca autobusom komunikacji miejskiej. Nawierzchnia ulicy będzie wykonana z masy bitumicznej, która zastąpi zniszczoną kostkę brukową.
Po inwestycji zyskają także rowerzyści. Na ulicy Koszarowej wybudowana zostanie dwukierunkowa droga dla rowerów po stronie północnej, czyli tej gdzie znajdują się szpital i budynki kampusu Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Wrocławskiego.
Podczas inwestycji mają powstać nowe chodniki oraz przejścia dla pieszych (dodatkowe przejście dla pieszych powstanie także na ul. Sołtysowickiej przy skrzyżowaniu z ul. Koszarową) i przejazdy rowerowe.
Projekt przewiduje też przebudowę sieci podziemnych między innymi wodno-kanalizacyjnej i energetycznej.Wykonawca także podczas realizacji tego zadania zadba o zieleń.
Prace na ulicy Koszarowej będą prowadzone połówkowo, aby utrzymać ruch karetek do szpitala wojewódzkiego.
Inwestycja będzie kosztować miasto ponad 14,8 mln zł.

“Wrocław na Dobrej Drodze” na Gądowie
Na Gądowie trwają szybkie remonty ulic. Bajana i Drzewieckiego - to pierwsze ulice, na których w ramach programu "Wrocław na Dobrej Drodze" wymieniana jest nawierzchnia. Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu (w wiosenno-letniej edycji) podzielił remonty ulic na osiem zadań. A ulic do remontu jest 18.
Obecnie na Gądowie trwa usuwanie warstw starej nawierzchni. W dalszej kolejności realizowane będą:
·        regulacje urządzeń i krawężników,
·        pierwsza warstwa masy bitumicznej,
·        siatka wzmacniająca,
·        druga warstwa masy,
·        odtwarzanie oznakowania,
·        posprzątanie placu budowy.

Oświetlenie na ulicach
ZDiUM ma trzy oferty w przetargu na zaprojektowanie i budowę oświetlenia ulicznego na czterech ulicach Starego Miasta i Krzyków:
·        Pawłowa (sięgacz prowadzący do przedszkola),
·        Śniadeckich (między ul. Czackiego i Chopina),
·        Wapiennej (przy skrzyżowaniu z Kamienną),
·        Krzyckiej (przy skrzyżowaniach z Wietrzną i Sowią).
Będą budowane w ramach formuły "zaprojektuj i buduj" - co oznacza, że jeden wykonawca zajmie się najpierw przygotowaniem dokumentacji projektowej (projekty budowalny oraz wykonawcze branż elektrycznej, drogowej, ORZ, ORD, zieleni, przebudowy ewentualnych kolizji) wraz z uzyskaniem wszystkich wymaganych uzgodnień, a następnie realizacją zadania w terenie.
Termin realizacji obu etapów to 8 miesięcy. W tej chwili trwa sprawdzanie ofert złożonych w przetargu.

Torowisko na Kosmonautów rozebrane
Od 31 maja MPK Wrocław modernizuje ostatni, najbardziej wyeksploatowany odcinek Kosmonautów od ul. Jeżowskiej do przystanku „Jeleniogórska”. Zakończono już roboty rozbiórkowe i ziemne na całej długości modernizowanego torowiska. Na odcinku od ul. Kamiennogórskiej do ul. Mieroszowskiej wykonano dolne warstwy podbudowy. Przejazd przez torowisko prowadzący do jednostki PSP został już wyremontowany. Wykonawca zdemontował też słupy kratowe oraz sieć trakcyjną (od ul. Kamiennogórskiej do ul. Rawickiej), a między ul. Wielkopolską a ul. Rawicką ułożył rury na kable, które będą ją zasilać.

Dodaj komentarz

Komentarze (0)