Promenada Krzycka – oddanie do ruchu kolejnego odcinka trasy pomiędzy ulicami Borowską i Bardzką

wtorek, 14.9.2021 13:09 1006 0

13 września oddano do użytkowania wrocławianom drugi odcinek Promenady Krzyckiej, położony między ulicami Borowską i Bardzką. Od blisko roku mieszkańcy korzystają już z pierwszego odcinka promenady, powstałego między ulicami Borowską i Spiską. 

Promenada Krzycka – historyczna koncepcja wpisana w aktualne potrzeby transportowe mieszkańców 

- Przekazujemy dziś w ręce mieszkańców kolejny odcinek Promenady Krzyckiej. Promenada Krzycka jest projektem, który idealnie wpisuje się w politykę zrównoważonej mobilności: jest zielony, pieszy, rowerowy i tak naprawdę sięga po dziedzictwo z czasów przedwojennych. Promenada powstaje historycznym szlakiem spacerowym tzw. Hugo Richter Weg, który biegnie wzdłuż torów kolejowych Towarowej Obwodnicy Wrocławia, który powstał na początku XX w. według pomysłu ówczesnego Dyrektora Ogrodów Miejskich Wrocławia – Hugo Richtera. W nowej odsłonie jest elementem spójnego systemu zieleni, łącznikiem pomiędzy istniejącymi parkami Grabiszyńskim i Południowym oraz nowo-powstałymi parkami na wschodzie, aż do osiedla Tarnogaj. To też świetne zaplecze dla takich osiedli jak Grabiszyn Gajowice Borek Krzyki Partynice Ołtaszyn Wojszyce Gaj - mówi prezydent Wrocławia Jacek Sutryk. 

Cała trasa będzie miała docelowo ok. 7,5 km i pobiegnie od ul. Grabiszyńskiej do ul. Gazowej na Tarnogaju. Dotychczas został wykonany:

  • odcinek Spiska – Borowska -  675 metrów
  • rewitalizacja Górki PaFaWag 

Oddawany obecnie do ruchu odcinek biegnie po północnej stronie nasypu kolejowego między ul. Borowskiej a ul. Bardzką. Budowa 1340 m trasy pochłonęła 2,8 mln zł i obejmowała:

  • budowę ciągu pieszo-rowerowego o nawierzchni bitumicznej
  • budowę oświetlenia – zamontowano 47 latarni z oprawami LED
  • nowe trawniki i nasadzenia - 75 szt. drzew pojawi się do końca października.  

Budowa kolejnych odcinków powinna się rozpocząć jeszcze w tym roku 

- A to nie koniec, bo w tym roku ogłosimy przetargi na kontynuację Promenady Krzyckiej na odcinku 830 m. Mam tu na myśli odcinek między ulicą Bardzką a Gazową, który połączy Gaj z Tarnogajem – dodaje prezydent Jacek Sutryk. 

- W tej chwili pracujemy nad ogłoszeniem przetargów na budowę odcinków Bardzka-Śliwkowa oraz  Ziębicka – Gazowa. Podobnie jak dotychczas realizowane etapy, również te odcinki promenady pobiegną przez tereny zielone. Szacowany czas ich budowy wyniesie 6 miesięcy. Obecność komfortowej dla pieszych i rowerzystów oświetlonej trasy niewątpliwie podniesie atrakcyjność obecnie niezagospodarowanego Wzgórza Tarnogajskiego. O tym, jak istotne są to inwestycje dla mieszkańców świadczą oddawane na te właśnie projekty głosy w kolejnych edycjach WBO – mówi dyrektor ZDiUM, Tomasz Staruchowicz. 

Potwierdza to Agnieszka Dusza, liderka projektu – Chciałabym z tego miejsca serdecznie podziękować mieszkańcom za zaufanie i tak liczne poparcie projektu. To ważna trasa nie tylko rekreacyjno – spacerowa, korzystają z niej również dzieci z pobliskich osiedli zmierzające do znajdującej się tuż obok szkoły. Wieczorami bardzo cieszy widok mieszkańców, którzy pojawiają się tu bardzo tłumnie, jeżdżą na rowerach i rolkach, biegają i spacerują. Warto przy okazji dodać, że początkowy projekt budowy zielonej obwodnicy rowerowo – pieszej ewoluował przekształcając się w projekt budowy sieci pieszo – rowerowej, która w różnych punktach miasta jest etapami realizowana – dodaje pani Agnieszka. 

Potwierdza to prezydent Wrocławia, Jacek Sutryk - Tylko w tym roku przybędzie nam 20 km nowych tras rowerowych, a tych we Wrocławiu mamy już ponad 1300 km. Pamiętajmy także, że infrastruktura rowerowa powstaje również  przy okazji realizacji wielkich inwestycji, jak TAT czy tramwaj na Popowice,a powstające tam ścieżki nie są ujęte w programie rowerowym. Od początku kadencji wybudowaliśmy 45 km nowych tras rowerowych, a w tym roku na infrastrukturę rowerową i edukację przeznaczymy ponad 37 mln zł. 

Budowa Promenady Krzyckiej na odcinku Borowska – Bardzka trwała od listopada 2020 r do końca sierpnia br. Budowa 1340 m trasy kosztowała 2,8 mln zł. Generalnym wykonawcą prac była firma Open Trade Group. W ramach inwestycji powstały miejskiej teletechniczne kanały oraz energooszczędne oświetlenie, umożliwiające komfortowe korzystanie z trasy również po zmroku. 

Dodaj komentarz

Komentarze (0)