Pierwsze słupki przystankowe na budowie tramwaju na Popowice

piątek, 27.11.2020 11:51 909 0

Wykonawca rozpoczął prace na drugim etapie budowy tramwaju na Popowice. Umowa z firmą ProTra Building opiewa na ponad 150 milionów złotych. 
Nowa trasa połączy torowisko przy mostach Mieszczańskich z tym na ul. Milenijnej. Tramwaj pojedzie trasą o łącznej długości 4 km przez: ul. Dmowskiego, Długą, Starogroblową, Popowicką. Inwestycja obejmuje również stworzenie pełnej infrastruktury, prawie 5,5 km przebudowanych dróg i 21 nowych przystanków komunikacji miejskiej.
Przebudowanych zostanie 10 skrzyżowań, m.in.: ul. Mieszczańskiej, Jagiełły i Dmowskiego, Wejherowskiej i Popowickiej, Popowickiej i Milenijnej, Białowieskiej, Zajęczej i Popowickiej.

Pierwsze słupki

Na ul. Długiej trwają prace związane z pierwszym etapem inwestycji. Przy Zarządzie Dróg i Utrzymania Miasta kładzione jest torowisko oraz przebudowano wiadukt kolejowy, pod którym przejadą samochody, tramwaje oraz rowerzyści. Powstanie tam stacja Wrocław Szczepin znajdująca się na trasie z Wrocławia Głównego w kierunku Oleśnicy i Trzebnicy, między stacjami Wrocław Mikołajów i Wrocław Nadodrze. Spółka PKP PLK buduje też nowy punkt przesiadkowy między koleją a komunikacją miejską.

Z kolei przy Politechnice Wrocławskiej pojawiły się pierwsze słupki przystankowe. W tym miejscu powstaje bowiem nie tylko nowe torowisko, ale również chodniki i przejścia dla pieszych. Zamontowano również metalową ławkę.

Ruszył drugi etap

Umowę na rozpoczęcie drugiego etapu budowy torowiska wzdłuż ulic: Dmowskiego i Długiej oraz Starogroblowej i Popowickiej – łącznie ponad 3 kilometry trasy - podpisano pod koniec września. Minęły blisko dwa miesiące, już widać postępy inwestycji.

Obecnie prowadzone są prace przygotowawcze na ogródkach działkowych na wysokości ul. Starogroblowej oraz przy Politechnice. Przyszłą trasę tramwaju odgrodzono płotem, a na plac budowy wjechał ciężki sprzęt oczyszczający teren. W okolicach Portu Popowice rozpoczęło się korytowanie, a przy Popowickiej 49-61 powstanie nowy parking dla mieszkańców - w miejscu starego pojedzie tramwaj. Praca wre i jeśli pozwoli pogoda (temperatury nie będą zbyt niskie) to szybkie tempo prac zostanie utrzymane.

– Wzmocniona zostanie konstrukcja mostu Dmowskiego, gdzie w pasie rozdziału pojawi się torowisko. Most zostanie zabezpieczony przed korozją – mówi Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji.

W pasie rozdziału pojawi się specjalny namiot, który ma ograniczyć rozprzestrzenianie się kurzu, co pomoże kierowcom. Nie planuje się jednak zamykania mostu Dmowskiego dla ruchu kołowego. 

Zakończenie budowy jest planowane na rok 2022. – Mam nadzieję, że będziemy mogli zaprosić państwa na kurs tramwajem, który potrwa z Jagiełły do ulicy Milenijnej kilka minut, pod koniec 2022 roku – mówił kilka tygodni temu prezydent Jacek Sutryk.

źródło: wroclaw.pl

Dodaj komentarz

Komentarze (0)