Organizacja kompleksowej obsługi loterii, konkursów i programów lojalnościowych ze Smolar!

piątek, 30.8.2024 08:53 105

Zarówno konkursy konsumenckie, jak i loterie promocyjne to dziś jedne z najpopularniejszych form reklamy, które zasadniczo mają dwa główne cele: zwiększyć sprzedaż produktów lub usług oraz wypromować daną markę. Wiele firm chętnie korzysta z tej formy promocji, gdy daje szybsze efekty i jest tańsza w porównaniu z tradycyjną reklamą. Żeby jednak wszystko się udało i przyniosło zamierzony efekt, ważna jest prawidłowa obsługa loterii oraz konkursu. Nie eksperymentuj i powierz to profesjonalistom!

Organizacja loterii czy konkursu?

Choć oba te pojęcia często są używane wymiennie, nie są jednak tym samym. To, co je łączy to z pewnością promocja sprzedaży, samej marki, budowanie pozytywnego wizerunku firmy czy wzmocnienie lojalności klientów. Różnice to przede wszystkim sposób wyłonienia zwycięzcy. Konkursy konsumenckie w odróżnieniu od loterii nie wymagają żadnego pozwolenia na jego przeprowadzenie, nie cechują się także losowością, a zwycięzca jest wyłaniany po wykonaniu określonego zadania.

Należy mieć na uwadze także fakt, że nie każdy konsument będzie chciał się angażować w wykonywanie zadań konkursowych, stąd zdecydowana większość osób wybiera loterie promocyjne.

Loterie i konkursy, czyli sposób na szybkie i ekonomiczne zorganizowanie akcji promocyjnej

Wzięcie udziału w konkursie wiąże się z koniecznością kupienia promocyjnego produktu lub usługi oraz wykonaniem zadania konkursowego. Te z kolei mogą przybrać bardzo różną formę. Zgłoszenia do konkursu zazwyczaj są dokonywana przez dedykowaną stronę. Mniej zdigitalizowaną formą jest zgłoszenie SMS czy listem. Nad prawidłowym przebiegiem konkursu czuwa z kolei komisja. Konkursy konsumenckie to oczywiście także nagrody. Do wyboru mamy cały ich wachlarz:

  • nagrody pieniężne,
  • nagrody rzeczowe,
  • bony,
  • kupony rabatowe,
  • vouchery,
  • wycieczki itd.

Stopniowanie nagród (w tym przynajmniej jedna bardziej wartościowa od pozostałych) to zabieg, który sprawia, że sam konkurs staje się bardziej atrakcyjny dla konsumentów i chętniej biorą w nim udział. 

Organizacja konkursu wydaje Ci się zbyt angażująca? Nie wiesz, jakie zadanie konkursowe sprawdzi się najlepiej? Nie martw się, Agencja Smolar zajmie się tym kompleksowo! Po naszej stronie leży także pełna obsługa loterii, w tym m.in.:

  • sprawowanie funkcji formalnego organizatora,

  • sporządzenie regulaminu,

  • prowadzenie dokumentacji wraz z uzyskaniem stosownego zezwolenia,

  • zaprojektowanie strony internetowej loterii,

  • dobór, zakup i dystrybucja nagród,

  • nadzór nad ich losowaniem,

  • wysyłanie nagród,

  • kontakt z uczestnikami,

  • obsługa reklamacji i infolinii,

  • RODO.

Pełną ofertę usług znajdziesz na stronie www.smolar.pl. Skontaktuj się z nami, a razem wypracujemy najlepszy scenariusz przeprowadzenia akcji promocyjnej!