O czym należy pamiętać przy urządzaniu biura?

wtorek, 14.8.2018 09:44 607 0

Biuro to nie tylko miejsce pracy, ale również jedna z wizytówek firmy. To tu pracownicy spędzają większość swojego dnia, to również tu odbywają się spotkania biznesowe z przyszłymi kontrahentami. Dlatego też urządzając biuro, należy zadbać o każdy detal, tak, aby zarówno pracownicy, jak i przyszli klienci czuli się w nim komfortowo. Jak to zrobić? Czego w biurze nie może zabraknąć?

Wygoda ma znaczenie! Biurko i krzesło. Jakie?

Niezależnie od tego, czy podczas urządzania biura postawimy na styl nowoczesny czy też klasyczny, ma być przede wszystkim ergonomicznie. Co to oznacza w praktyce? Dobierając biurko, bardzo ważne jest to, aby dostosować je do samego pracownika (tu wzrost ma znaczenie). Ponadto musi ono być odpowiednio wyprofilowane, aby podczas pracy można było na nim oprzeć łokcie i nadgarstki. Jego szerokość i długość również mają znaczenie. Na meblu powinno znaleźć się miejsce na wszystkie niezbędne przybory (dziurkacz, notes, papiery, długopisy itp.) oraz sprzęt (monitor, myszka i klawiatura). A co z krzesłem? Najlepiej sięgnąć po obrotowe, z możliwością regulacji , zarówno oparcia, jak i wysokości, jeśli zaś chodzi o siedzisko, to najodpowiedniejsze będzie miękkie. Zapewni ono komfort każdemu pracownikowi.

Pomieszczenie socjalne

Dobre biuro, to również pomieszczenie socjalne. Tu przydadzą się stół i krzesła, może być również komfortowa kanapa, wszystko oczywiście zależy od hojności pracodawcy. Niezależnie od wygody pomieszczenia socjalnego, jest ono takim „must have”. W końcu każdy pracownik, powinien mieć możliwość wypicia kawy podczas przerwy, w innym miejscu niż swoje biurko.

Miejsce spotkań z klientami

Choć nie jest to wymogiem w biurze, to warto wygospodarować w nim przestrzeń na spotkania z klientami. Ważne, aby ją również odpowiednio urządzić. Wygodne fotele i stolik to podstawa w takim miejscu. Nierzadko podczas spotkań z klientami, sekretarka podaje kawę, więc musi ją na czymś położyć. Meble powinny wyglądać nie tylko estetycznie, ale muszą być wygodne. W końcu na kliencie trzeba zrobić dobre wrażenie, a jak wiadomo, pierwsze liczy się najbardziej.

Detale i sprzęt biurowy ma znacznie

Biuro to miejsce pracy, ale to również miejsce, w którym statystyczny Polak spędza najwięcej czasu. Dlatego, prócz mebli, przyda się w nim trochę życia, w postaci roślin doniczkowych. Kwiaty nie tylko ożywią przestrzeń, ale również wpłyną pozytywnie na pracowników, działając uspokajająco, zwiększają ich wydajność. I jeszcze jedno! W biurze nie może zabraknąć niezbędnych akcesoriów biurowych, takich jak: długopisy, segregatory, dziurkacze papier do rąk, markery itp. Oczywiście, potrzebny będzie zestaw jeszcze innych, przydatnych w każdym biurze przyborów, w które można się zaopatrzyć w profesjonalnie wyposażonym sklepie, np. takim eofficemedia.pl . Każdy pracownik powinien mieć również łatwy i szybki dostęp do urządzeń typu: ksero, drukarka i inne. Bez nich po prostu ani rusz.

Artykuł powstał we współpracy z eofficemedia.pl
https://cdn.pixabay.com/photo/2016/02/18/18/57/home-office-1207834_960_720.jpg

Dodaj komentarz

Komentarze (0)