Jak pojedzie tramwaj na Maślice? [MAPKA, WIDEO]

czwartek, 22.12.2022 09:30 598 0

Jeszcze w tym roku zostanie ogłoszony przetarg na projektowanie linii tramwajowej na Maślice! To będzie kolejna wielka inwestycja transportowa Wrocławia porównywalna z budową TAT na Nowy Dwór czy trasy przez Popowice.

– Podjęliśmy właśnie decyzję o ogłoszeniu przetargu na projektowanie tej trasy. To skomplikowany i długotrwały proces, ale musimy go przejść, aby rozwijać komunikacyjnie nasze miasto. Inwestycja umożliwi mieszkańcom Maślic, ale i pobliskich osiedli szybki dojazd do centrum. Dzięki realizacji tej inwestycji aż 11 tysięcy osób zyska dostęp w odległości do 500 m do przystanku tramwajowego. A dzięki parkingowi park and ride i odpowiedniej integracji z autobusami, trasa tramwajowa na Maślice będzie także nową ofertą komunikacyjną dla Stabłowic czy Pracz Odrzańskich – mówi Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia.

Trasa na Maślice będzie liczyć ponad 3,2 kilometrów długości, a jeśli liczyć z pętlą - to nawet ok. 4 km. Dokładny jej przebieg poznamy po zakończeniu projektowania jednakże trasa tramwajowa znajdzie się w korytarzu komunikacyjnym wytyczonym w Studium i Miejskim Planie Zagospodarowania Przestrzennego dla tego obszaru. Założenia koncepcyjne są następujące:

Planowany jej początek jest w pobliżu krańcówki przy Tarczyński Arena przy ul. Pilczyckiej, następnie ok. 2 km wzdłuż ul. Maślickiej po stronie północnej. Potem trasa odbije w lewo w kierunku południowo-zachodnim w kierunku ulicy Suwalskiej i Królewieckiej, aby zakończyć swój bieg w pobliżu centrum handlowego i linii kolejowej, którą kursują pociągi m.in. w kierunku Głogowa czy Zielonej Góry. Wybór tego miejsca na pętlę tramwajową nie jest przypadkowy, ponieważ w planach PKP jest wybudowanie w sąsiedztwie stacji kolejowej Wrocław-Maślice. Przy pętli tramwajowej planowany jest park and ride na kilkadziesiąt aut.

Założenia koncepcyjne zakładają powstanie na trasie 8 par przystanków na wysokości ul. Gosławickiej, przy AOW, ul. Rędzińskiej, Bogatyńskiej, Brodnickiej, Na rozwidleniu ul. Maślickiej i trasy tramwajowej odbijającej w kierunku południowo-zachodnim, przy ul. Suwalskiej oraz ul. Królewieckiej.

– To wielkie i skomplikowane zadanie. Planujemy wybudować most na Ługowinie, liczne sieci podziemne, kilka kilometrów torowiska. Dokumentacja obejmie wiele pozwoleń i uzgodnień m.in. decyzję środowiskową, ZRID czy budowę nowej stacji prostownikowej na Maślicach. Stąd też od momentu podpisania umowy projektant będzie miał na przygotowanie dokumentacji 25 miesięcy – tłumaczy Justyna Kleczewska-Strag, kierownik projektu z Wrocławskich Inwestycji nadzorujących wykonanie zadania. – Inwestycja będzie objęta konsultacjami społecznymi. Jest ściśle powiązana z przebudową ulicy Maślickiej - na to zadanie mamy już dokumentację projektową obejmującą kompleksową przebudowę jezdni, budowę dróg dla rowerów, chodników oraz całej infrastruktury podziemnej.

Budowa tramwaju na Maślice jest jednym z kluczowych zdań Programu Tramwajowego 2.0 ogłoszonego w maju przez Urząd Miasta. Szczegóły programu: https://www.wroclaw.pl/komunikacja/wroclawski-program-tramwajowy-do-2027-roku

Materiał wideo WROCLAW.TV z przebiegu trasy:

Dodaj komentarz

Komentarze (0)