Jak działa helpdesk IT?

piątek, 17.12.2021 19:59 745

Helpdesk IT to pierwsza linia wsparcia technicznego dla osób pracujących przy stanowiskach komputerowych w danej firmie. Przy współczesnym poziomie cyfryzacji i powszechnym przenoszeniu większości usług do Internetu pomoc techniczna w zakresie firmowego oprogramowania jest po prostu niezbędna.


Praca helpdesku IT polega na przyjmowaniu zleceń w postaci tzw. ticketów, czyli konkretnych, pojedynczych problemów do rozwiązania. Użytkownik komputera, który ma problem z aplikacją, komunikatorem, pocztą lub połączeniem internetowym może za pomocą specjalnego programu zgłosić ticket do helpdesku IT.

Najważniejszą cechą współpracy z helpdeskiem IT jest jej zdalny charakter, oznacza to, że wszystkie problemy rozwiązuje się na odległość, a sam helpdesk IT może znajdować się gdziekolwiek i wcale nie musi być częścią firmy, której stanowiska komputerowe monitoruje. Z pracownikami helpdesku IT w razie potrzeby można porozmawiać telefonicznie lub przez specjalny, bezpieczny komunikator. Dzięki takiemu rozwiązaniu znacznie skraca się czas oczekiwania na udzielenie wsparcia technicznego, co jest bardzo ważne szczególnie w dużych korporacjach, gdzie występuje duża presja czasu na szybkie wykonanie każdego zadania.

Pracownicy helpdesku IT muszą mieć kompleksową wiedzę z podstawowych zagadnień informatycznych, a w razie potrzeby powinni także potrafić instalować i konfigurować oprogramowanie oraz ręcznie naprawiać drobniejsze usterki. W tej pracy ważne są także umiejętności komunikacyjne, które są konieczne aby uzyskać od użytkowników potrzebne informacje dotyczące zgłaszanego problemu. Nierzadko od pracowników helpdesku IT oczekuje się również znajomości kilku języków obcych, by mogli swobodnie udzielać wsparcia zagranicznym klientom.

Wiele zespołów helpdesk IT pracuje siedem dni w tygodniu, wspierając systemy, które muszą poprawnie działać przez cały czas bez względu na porę dnia, czy roku. Taka ciągłość usługi jest wymagana na przykład w niektórych systemach związanych z bankowością lub w oprogramowaniu obsługującym duże platformy sprzedażowe.

Korzystanie z usług helpdesku IT jest bardzo wygodne i sprawdza się przede wszystkim w firmach, które nie posiadają własnego zespołu IT. Szybka pomoc wykwalifikowanych specjalistów dostępna w godzinach pracy firmy oraz krótki czas oczekiwania na usunięcie usterki to największe atuty tego rozwiązania. Obecnie na rynku działa wiele firm świadczących usługi typu helpdesk IT dla różnego rodzaju branż i nic nie wskazuje na to, aby ta sytuacja miała się w najbliższej przyszłości zmienić. Więcej dowiesz się na stronie https://bfgroup.com.pl/.