Ile zarabia punkt kurierski?

środa, 15.12.2021 12:08 1503

Punkt kurierski to ciekawy pomysł na dochodowy biznes, z którym wejść na rynek może nawet niedoświadczony przedsiębiorca. Na czym dokładnie polega prowadzenie takiego obiektu i z koniecznością spełnienia, jakich warunków się wiąże? Jakich zarobków może się spodziewać właściciel punktu paczkowego?

Jak punkt paczkowy pomaga świadczyć usługi kurierskie?

Współcześnie niemal wszyscy najważniejsi gracze branży kurierskiej starają się aktywnie powiększać sieć miejsc, w których ich klienci mogą odebrać i nadać paczkę. Taki system ma wiele zalet, przede wszystkim jednak daje możliwość wysłania przesyłki lub odebrania jej w dogodnym momencie, bez konieczności umawiania wizyty i obaw, że kurier nie zastanie odbiorcy w domu. Konsumenci cenią sobie punkty kurierskie również za to, że nadana za ich pośrednictwem paczka zostaje zmierzona i zważona na miejscu, dzięki czemu zyskują oni pewność, że proces dostawy nie zostanie przerwany z tytułu ewentualnej niedopłaty za przekroczenie wymiarów. Szybkość obsługi oraz możliwość natychmiastowego uzyskania informacji o nurtującej kwestii również zachęca klientów do częstszych odwiedzin w punktach kurierskich.

Ile i na czym zarabia punkt kurierski?

Podstawowym źródłem dochodu dla punktów kurierskich są prowizje nakładane na usługi kurierskie. Gdy klient przynosi przesyłkę, właściciel punktu sprawdza jej wymiary, wagę oraz kraj destynacji i na podstawie aktualnej taryfy przewoźnika ustala należną kwotę. Sumy cen, jakimi obciąża się klientów końcowych, są niekiedy dużo wyższe niż rzeczywisty koszt transportu paczki ustalany przez przewoźnika. Marża ta jest jeszcze wyższa w przypadku przesyłek paletowych lub niestandardowych. Jednymi z najbardziej lukratywnych zleceń, jakie obsługują punkty paczkowe, są międzynarodowe przesyłki kurierskie. Ile wyniesie zysk z pojedynczej paczki w tym przypadku? Może się mieścić w granicach kilkudziesięciu złotych, dokładna wartość zależy jednak od wymiarów przesyłki i kraju odbiorcy.

Trudno odpowiedzieć na pytanie o konkretny zysk z przesyłek kurierskich, ponieważ by móc go oszacować, potrzebna będzie znajomość warunków, jakie proponuje swoim partnerom dana firma kurierska lub pośrednik. Te zaś często zależą od innych czynników, na przykład od tego, ile przesyłek kurierskich dziennie jest w stanie obsłużyć dany punkt paczkowy. By móc zarobić więcej, przedsiębiorca musi więc dysponować lokalem o odpowiednim metrażu, w którym składowanie wielu paczek nie będzie sprawiało problemów. Punkty kurierskie często obsługują klientów indywidualnych, jeżeli jednak uda im się pozyskać klienta biznesowego, mają szansę na regularny dopływ zleceń o średnio dużo wyższej wartości.

Otwarcie punktu kurierskiego – czy się opłaca?

Do otwarcia punktu kurierskiego zdecydowanie zachęca obecna sytuacja rynkowa firm kurierskich. Wraz ze wzrostem popytu na tanie i szybkie przesyłki, większe zyski odnotowują również punkty odbierania i nadawania paczek. Branża kurierska korzysta także na wzroście popularności e-commerce – na internetowe zakupy decyduje się coraz więcej Polaków. Należy też pamiętać, że od efektywnego łańcucha dostaw zależy obecnie byt wielu przedsiębiorstw – firmowi klienci korzystają z usług kurierskich bardzo często.

Własny punkt kurierski będzie więc dobrym wyborem na rozpoczęcie biznesu w przyszłościowej branży. By jednak przedsięwzięcie to mogło działać jak najlepiej, konieczne jest nawiązanie współpracy z odpowiedzialnym przewoźnikiem lub pośrednikiem. Szczególnie atrakcyjne, bezpieczne programy partnerskie proponują rynkowi liderzy, na przykład DHL Parcel. Firma stale rozwija swoją sieć punktów DHL POP, oferując partnerom korzystne, elastyczne warunki – szczegóły znajdziesz na stronie https://www.dhl.com/pl-pl/home/nasze-dywizje/parcel/dla-biznesu/uslugi/punkty-dhl/zostan-partnerem.html. Na rynku znaleźć można propozycje współpracy od wielu firm, dlatego tak ważne jest zweryfikowanie, czy ma się do czynienia z uczciwym usługodawcą. Nim więc przedsiębiorca zdecyduje się otworzyć punkt kurierski, powinien upewnić się, czy dany podmiot gwarantuje partnerskie relacje, brak ukrytych czy dodatkowych kosztów (np. z tytułu opłat licencyjnych) oraz przejrzyste warunki świadczenia usług.