Pierwszy Moderus Beta już we Wrocławiu. Zobacz! [FOTO, WIDEO]
W piątek nad ranem do Wrocławia trafił pierwszy z sześciu zamówionych Moderusów Beta MF 19AC, wyprodukowany przez poznańską firmę Modertrans. Producent szykuje tramwaj do odbioru przez MPK.
Tramwaje z Poznania, podobnie jak Twisty z Pesy, będą stacjonować na zajezdni przy ul. Kamiennej.
Zgodnie z umową poznański producent ma dostarczyć wszystkie pojazdy jeszcze przed świętami. Po testach i przeszkoleniu motorniczych wyjadą one na ulice - jeszcze w tym roku. Tramwaje są uniwersalne i nie będą przypisane do konkretnych linii.
Z naszych informacji wynika, że Moderusy zastąpią Konstale 105 Na.
Moderusy Beta są konstruowane w taki sam sposób jak wrocławskie Protramy 205 WrAs. Moderusy są częściowo niskopodłogowe (25% udziału). Masa jednego pojazdu to w przybliżeniu 41 ton.
CZYTAJ: Nowe tramwaje we Wrocławiu. Nasz ekspert porównuje
Parametry:
- dł.: 28250 mm
- dzer.: 2354 mm
- człon niskopodłogowy:
- liczba miejsc: 214 (siedzących: 40, stojących: 174)
- liczba drzwi: 5 (1 jednoskrzydłowe + 4 dwuskrzydłowych)
- wózki napędowe: 4 szt. skrętne
- napęd: asynchroniczny
- kolor – metalic blue
Wyposażenie:
- klimatyzacja przedziału pasażerskiego
- system monitoringu
- dynamiczna informacja pasażerska (tablice informacyjne typu LED i monitory LCD, zapowiedzi przystanków)
- fotokomórki w drzwiach dodatkowo zabezpieczające przed przytrzaśnięciem
- platforma dla wózków inwalidzkich i dziecięcych
- ładowarki USB
Koszt zakupu jednego Moderusa Beta to 3,75 mln zł netto.
- To bardzo dobra cena za tramwaj spełniający zadane kryteria. Niska podłoga, która znajduje się w części pojazdu, zagwarantuje pełną dostępność pasażerom niepełnosprawnym czy z wózkami dziecięcymi, a klimatyzacja zapewni komfort podróży latem – wylicza Patryk Wild z MPK. – Model tramwaju zaoferowany nam przez Modertrans jest nowocześniejszym kuzynem tramwajów z rodziny pojazdów typu Wras 205 – produkowanych dla nas wcześniej np. przez Protram i lubianych przez pasażerów. Jest to znana i sprawdzona uniwersalna konstrukcja. Gwarantuje też bardzo dobry stosunek jakości do ceny, zwłaszcza na etapie eksploatacji.
CZYTAJ TAKŻE: Zmieniają kolory wrocławskich tramwajów
Przeczytaj komentarze (4)
Komentarze (4)