5 Dobrych Praktyk Sprzedawców Online

wtorek, 16.8.2022 16:54 188

Sprzedajesz we własnym sklepie internetowym, a może prowadzisz sprzedaż na portalach takich jak Allegro na pełen etat? W takim razie powinieneś zastosować kilka dobrych i sprawdzonych praktyk w handlu online. Przedstawimy pięć praktycznych sposobów na zwiększenie efektywności pracy w ecommerce, które pozwolą zaoszczędzić wiele czasu, a nawet mogą wpłynąć pozytywnie na sprzedaż.

  1. Korzystaj z automatyzacji danych

Sprzedaż w sklepie internetowym może być prostsza, kiedy nie musisz własnoręcznie wprowadzać wszystkich danych. To szczególnie ważne dla osób, które dysponują kilkoma kanałami sprzedaży. Jeżeli na przykład sprzedajesz jednocześnie w sklepie stacjonarnym, na Allegro i w swoim sklepie internetowym, informacje o stanach magazynowych warto zintegrować.

Dzięki temu nie będziesz musiał ciągle zmieniać stanów magazynowych w oprogramowaniu dla każdego z tych kanałów sprzedaży. Umożliwią Ci to nowoczesne programy ERP z modułami magazynowymi.

  1. Optymalizacja etykiet wysyłkowych

Wiele sklepów i sprzedawców w serwisach aukcyjnych, szczególnie działających na mniejszą skalę, korzysta z domyślnych etykiet Poczty Polskiej czy innych kurierów. Tymczasem personalizacja etykiet może przynieść wiele korzyści. Samoprzylepna etykieta na paczkę, przygotowana specjalnie dla Twojego sklepu internetowego, będzie zawierać dodatkowe informacje przydatne dla klienta i dla pracowników zajmujących się pakowaniem i wysyłką. Zmniejszy też odsetek niedostarczonych przesyłek, ze względu na błędy w etykietach.

Istnieją co najmniej trzy sposoby generowania etykiet dla sklepów internetowych. Możesz to zrobić w portalu kuriera, co jednak ogranicza najczęściej możliwości wysyłki. Za każdym razem będziesz musiał bowiem ręcznie wypisać formularz, aby etykieta na paczkę mogła zostać wydrukowana. Znacznie lepszym i bardziej efektywnym pomysłem jest skorzystanie ze specjalistycznego oprogramowania do projektowania i wydruku etykiet. Może być ono nawet połączone z platformą eCommerce Twojego sklepu online, co pozwoli na późniejsze automatyczne wypełnianie etykiet, generowanych do każdego zamówienia.

  1. Zintegruj sklep z wieloma kanałami płatniczymi

Klienci polskich sklepów online mają dosłownie setki rozwiązań płatniczych do wyboru. Nie warto więc ograniczać się tylko do najbardziej powszechnie używanych, ale pozwolić na płatność za pomocą portfeli elektronicznych, szybkich systemów płatności online, kart płatniczych, a nawet zwykłego przelewu bankowego. Zwróć tu uwagę także na potencjalne opłaty, wybierając takie systemy płatności, które będą kosztowały cię najmniej, a jednocześnie zapewnią duże możliwości klientom.

Nie zapomnij też o klientach zagranicznych, dla których warto udostępnić międzynarodowe systemy płatności. Szeroki wachlarz metod płatniczych powinien zwiększyć konwersję, zmniejszając porzucone koszyki na ostatnim etapie realizacji zamówienia przez klienta.

  1. Nie bój się zmieniać firm kurierskich

Oferty firm zajmujących się dostawą towarów cały czas się zmieniają, a na polskim rynku jest ich sporo. Ta konkurencja to dobra wiadomość dla sklepów online, które mają dzięki temu duży wybór firm dostarczających klientom sprzedawane produkty.

Nie należy przywiązywać się do jednego dostawcy usług kurierskich. Firmy transportowe bowiem oferują ciągle nowe promocje i starają się przekonać klientów do siebie niższymi cenami, szybszymi dostawami, czy lepszymi opcjami integracji. Co więcej, warunki umowy na dostawę towarów można zawsze negocjować, szczególnie jeśli Twój sklep osiąga ponadprzeciętną sprzedaż.

  1. Połącz sklep z hurtownią

Wreszcie, wiele hurtowni udostępnia API, czyli programistyczne interfejsy użytkowników, lub listy towarów w formacie XML. Choć te skróty może brzmią zagadkowo, to w przypadku sklepów online, oznaczają po prostu zautomatyzowane listy dostępności produktów. Jeżeli więc prowadzisz przedsprzedaż, albo handel z zamówieniem realizowanym po zapłacie przez klienta, uprości to aktualizację stanów magazynowych. Jest to też absolutny wymóg dla dropshippingu.

Mamy nadzieję, że podane wskazówki pomogą w nieco lepszej organizacji sklepu online. Co ciekawe, z równym powodzeniem można je zastosować zarówno w małych sklepach internetowych, jak i w dużych przedsiębiorstwach eCommerce. Życzymy wielu sukcesów w sprzedaży!