3,5 tys. zł - tyle w 2015 roku stracił wrocławski kierowca przez stanie w korkach

środa, 2.3.2016 13:24 3055 0

Wrocław najbardziej zakorkowanym miastem w Polsce – tak wynika z najnowszego "Raportu o korkach w 7 największych miastach Polski" przygotowanego przez firmę doradczą Deloitte i serwis targeo.pl.

Stolica Dolnego Śląska "przegoniła" w korkach pozostałe miasta w Polsce tj. Kraków (2. lokata), Poznań (3. miejsce), Warszawa (4. miejsce), Łódź (5. miejsce), Gdańsk (6. miejsce) czy Katowice (7. miejsce).

Zdaniem analityków największym i wciąż nierozwiązanym problemem są wąskie gardła komunikacyjne. Widać to szczególnie na przykładzie Wrocławia i Warszawy.

Niechlubną pozycją numer jeden w Polsce "cieszy się" wąskie gardło na Zwycięskiej na odcinku od Pszczelarskiej do Ołtaszyńskiej. Najgorsza sytuacja jest tam w godzinach porannych między godz. 7.30, a 9.30. Wtedy też kierowcy na tej trasie jadą z prędkością 2,2 km/h.

Stanie w korkach to dla kierowców nie tylko strata czasu, który wynosi miesięcznie 8 godzin i 52 minuty (czyli prawie dwie godziny więcej niż 5 lat temu), ale również i pieniędzy.

Średnio w 2015 roku wrocławski kierowca stracił przez stanie w korkach 14 zł dziennie, 299 zł miesięcznie i aż 3 549 zł rocznie. Jest to prawie o 1000 złotych więcej niż w 2010 roku (wtedy przez stanie w korkach kierowca z Wrocławia stracił 2 590 zł).

Co powinien zrobić Wrocław, aby zmniejszyć korki? Zdaniem specjalistów konieczne jest :

  1. Upublicznienie danych o ruchu drogowym, które pozwolą na weryfikację strategii transportowych miasta.
  2. Usprawnienie koordynacji miejskich spółek transportowych, tak by wzrosła efektywność wykorzystania taboru poprzez np. likwidację dublujących się tras.
  3. Wykonywanie szacunków kosztu korków przy planowaniu nowych inwestycji drogowych.Zakaz jazdy ciężarówek po lewym pasie.
  4. Egzekwowanie przez policję kar za złamanie zakazu wjazdu na skrzyżowanie, gdy nie ma możliwości zjazdu.
  5. Zmniejszenie ilości znaków drogowych oraz ujednolicenie ograniczenia prędkości pojazdów w miastach do 50 i 80km/h.
  6. Regulacja świateł.
  7. Zmiana ulic w centrum miasta z dwukierunkowych na jednokierunkowe z zakazem skrętu w lewo.
  8. Wydłużenie pasów do skrętów w lewo kosztem pasów zieleni między jezdniami oraz likwidacja przewężeń ulic.
  9. Zakaz parkowania na drodze.

mat. Deloittle/ oprac. Doba.pl

Dodaj komentarz

Komentarze (0)