Komentarze (31)

Odpowiadasz na komentarz:
czwartek, 01.01.1970 01:00
Witam. Kolejka Złotostocka jest dzisiaj przede wszystkim zabytkiem techniki. W całej gminie nie ocalał żaden zabytek techniki np. wiatraki, młyny i elektrownie wodne, cegielnie. Pozostał tylko ten stary tor kolejowy. Zastanówmy się co można i jak to zrobić. W tym konkretnym przypadku zgodnie z odpowiednimi ustawami najwięcej mają do powiedzenia SAMORZĄDY naszych gmin. My MK nie chcemy żadnych specjalnych dotacji ani specjalnych pieniędzy, wystarczy nam przychylność władz i drobna pomoc logistyczna np. przy wycince chaszczy, które przez 14 lat rozrosły się do rozmiarów prawdziwej dżungli i potrzeba już sprzętu "spalinowego" do przebicia się przez te chaszcze. Obecnie kolejka jest podzielona na dwa osobne odcinki tj. Kamieniec-Byczeń i Śrem-Złoty Stok zdjęty wiadukt kolejowy-pomyślmy co tu zrobić. 1) Przede wszystkim amatorskie drezyny ponieważ: - można je tanio wybudować - są tanie w eksploatacji - są bezpieczne, z prędkością do 30 km/h są bezpieczniejsze od turystyki rowerowej, jazdy kładem - na takie drezynki można zabierać również rowery - do takich przejazdów drezyny wymagają "byle jakiego toru" - najmniejsza lokomotywa spalinowa SM03 ma nacisk na oś 12 ton! a drezynka 100-250 kg - z doświadczenia wiemy, że takie pojazdy cieszą się ogromnym zainteresowaniem mieszkańców i turystów 2) Żeby rozpocząć taką działalność nie należy zaczynać od wielkich "rewolucji" na torach, tylko rozpocząć od tego co już jest: - najpierw uruchomić przejazdy na odcinku Złoty Stok-Sosnowa - potem Złoty Stok- Śrem, jak najbliżej rzeki Nysa Kłodzka - następnie postarać się aby wiadukt na stacji w Złotym stoku wrócił na swoje miejsce i wjeżdżać do samej stacji - W Byczeniu udrożnić tor na początek od rzeki do np. cegielni z przeznaczeniem na drezyny z napędem ręcznym - może na rzece Nysa Kłodzka w Byczeniu wybudować jakąś kładkę dla pieszych i rowerów, tyrolkę jako dodatkową atrakcję itp. 3) Jeżeli udało by się te punkty zrealizować i taka kolejka turystyczna wpisała by się na stałe w system turystyczny powiatu to kto wie, może sprawa odbudowy mostu sama z siebie w naturalny sposób znalazła by szczęśliwy finał. Taki most stoi nie użytkowany od 40 lat w Otmuchowie na Nysie Kłodzkiej za cukrownią. Możliwe, że w nie długim czasie znajdzie się inwestor i ruszy odbudowa pałacu w Kamieńcu co moim zdaniem może to bardzo pomóc kolejce. Zapraszam do dyskusji i oczekuję na fajne pomysły w/w sprawia. PS. właśnie się dowiedziałem, że w 3 maja 2011 roku nie będzie kamienieckiej majówki w Kamieńcu 2 (Goleniowie) więc nie będzie kolejnych już z kolei 5 zawodów w wyścigu drezyną ręczną na czas, jednak tą już cykliczną imprezę postaramy się przenieś do Sosnowej tylko musimy się skontaktować z sołtysem i radą sołecką.
wtorek, 12.09.2017 19:43
Jakim prawem rozbierają tą linię? Przecież to jest prywatne
IQ poniedziałek, 11.09.2017 15:00
To, że rozbierają szlak kolejowy jest wina obecnej jak i...
ząbkowiczanin poniedziałek, 11.09.2017 08:20
Kilka lat wstecz rozebrano linie kolejową Ząbkowice -Srebrna -Jemna ...
. niedziela, 10.09.2017 09:17
Po co "BIĆ PIANĘ" przy okazji rozbiórki...
sobota, 09.09.2017 20:03
W 1972 r, też był tragiczny wypadek w Byczeniu autobus...
gosc czwartek, 07.09.2017 14:18
Tak robja jak PISOWCY rozwalic wszytko i sprzedac za pul
Kris czwartek, 07.09.2017 16:24
Pół nie pul. Czego tego torowiska nie wyremontowało PO?
mieszkaniec niedziela, 10.09.2017 19:37
Ale rządzą pisiory mogli zablokować demolkę torów. Były plany żeby...
łoś sobota, 09.09.2017 13:37
ty platformiany antypolski przydupasie a gdzie byłeś jak ta...
obywatel sobota, 09.09.2017 18:17
Człowieku zastanów się co piszesz? czy to PIS ZLIKWIDOWAŁ/sprzedał za...
kos 1 piątek, 08.09.2017 10:24
Mostu kolejowego nie ma, zabrała go powódź, więc po...
TO JA sobota, 09.09.2017 11:57
TAK mostu niema rozebrali ale trzeba dodac ze...
. piątek, 08.09.2017 11:12
Kiedy budowano te tory nie było aut
... czwartek, 07.09.2017 13:53
szkoda, że sie takie rzeczy rozbiera. Kiedyśmożna by przywrócić dziąłanie...
mnm piątek, 08.09.2017 19:58
Najwyższy czas. Dobrze,że rozbierają. Jeszcze trochę a te szyny rozkradzione...
niedziela, 10.09.2017 19:27
bo sam kradłeś
sobota, 09.09.2017 10:47
Nie rób sobie jaj z przywróceniem pociągów z Kamieńca ...
sobota, 09.09.2017 10:40
Może to i na dobre wyjdzie a teraz gmina Kamieniec...
czwartek, 07.09.2017 12:25
mogłaby być fajna ścieżka rowerowa, ale taka z asfaltem, żeby...
1 czwartek, 07.09.2017 13:56
POPIERAM Złoty Stok - Śrem rzeka Nysa
piątek, 08.09.2017 11:27
Było by super, bo naprawdę nie ma gdzie bezpiecznie z...
piątek, 08.09.2017 10:13
Brakuje na 500 +
czwartek, 07.09.2017 21:33
Gmina stawia na transport kolejowy Powiedział „Wolnej Drodze” wójt Gminy Kamieniec...
czwartek, 07.09.2017 20:59
Guttlerowie w grobie się przewracają... Zgroza.. I skandal
śrem czwartek, 07.09.2017 20:47
do końca roku nie będzie szyn i nie będzie o...
czwartek, 07.09.2017 20:18
Witam. Kolejka Złotostocka jest dzisiaj przede wszystkim zabytkiem techniki. W całej gminie nie ocalał żaden zabytek techniki np. wiatraki, młyny i elektrownie wodne, cegielnie. Pozostał tylko ten stary tor kolejowy. Zastanówmy się co można i jak to zrobić. W tym konkretnym przypadku zgodnie z odpowiednimi ustawami najwięcej mają do powiedzenia SAMORZĄDY naszych gmin. My MK nie chcemy żadnych specjalnych dotacji ani specjalnych pieniędzy, wystarczy nam przychylność władz i drobna pomoc logistyczna np. przy wycince chaszczy, które przez 14 lat rozrosły się do rozmiarów prawdziwej dżungli i potrzeba już sprzętu "spalinowego" do przebicia się przez te chaszcze. Obecnie kolejka jest podzielona na dwa osobne odcinki tj. Kamieniec-Byczeń i Śrem-Złoty Stok zdjęty wiadukt kolejowy-pomyślmy co tu zrobić. 1) Przede wszystkim amatorskie drezyny ponieważ: - można je tanio wybudować - są tanie w eksploatacji - są bezpieczne, z prędkością do 30 km/h są bezpieczniejsze od turystyki rowerowej, jazdy kładem - na takie drezynki można zabierać również rowery - do takich przejazdów drezyny wymagają "byle jakiego toru" - najmniejsza lokomotywa spalinowa SM03 ma nacisk na oś 12 ton! a drezynka 100-250 kg - z doświadczenia wiemy, że takie pojazdy cieszą się ogromnym zainteresowaniem mieszkańców i turystów 2) Żeby rozpocząć taką działalność nie należy zaczynać od wielkich "rewolucji" na torach, tylko rozpocząć od tego co już jest: - najpierw uruchomić przejazdy na odcinku Złoty Stok-Sosnowa - potem Złoty Stok- Śrem, jak najbliżej rzeki Nysa Kłodzka - następnie postarać się aby wiadukt na stacji w Złotym stoku wrócił na swoje miejsce i wjeżdżać do samej stacji - W Byczeniu udrożnić tor na początek od rzeki do np. cegielni z przeznaczeniem na drezyny z napędem ręcznym - może na rzece Nysa Kłodzka w Byczeniu wybudować jakąś kładkę dla pieszych i rowerów, tyrolkę jako dodatkową atrakcję itp. 3) Jeżeli udało by się te punkty zrealizować i taka kolejka turystyczna wpisała by się na stałe w system turystyczny powiatu to kto wie, może sprawa odbudowy mostu sama z siebie w naturalny sposób znalazła by szczęśliwy finał. Taki most stoi nie użytkowany od 40 lat w Otmuchowie na Nysie Kłodzkiej za cukrownią. Możliwe, że w nie długim czasie znajdzie się inwestor i ruszy odbudowa pałacu w Kamieńcu co moim zdaniem może to bardzo pomóc kolejce. Zapraszam do dyskusji i oczekuję na fajne pomysły w/w sprawia. PS. właśnie się dowiedziałem, że w 3 maja 2011 roku nie będzie kamienieckiej majówki w Kamieńcu 2 (Goleniowie) więc nie będzie kolejnych już z kolei 5 zawodów w wyścigu drezyną ręczną na czas, jednak tą już cykliczną imprezę postaramy się przenieś do Sosnowej tylko musimy się skontaktować z sołtysem i radą sołecką.
camel czwartek, 07.09.2017 19:03
W dzisiejszych czasach ta linia mogłaby funkcjonować jako atrakcja turystyczna...
. czwartek, 07.09.2017 19:13
Zarosła by trawą, kiedy ją budowano nie było samochodów.
autor piątek, 08.09.2017 21:03
A wcale ze nie, szybko zdemontować jest łatwo, trudniej odbudować....
czwartek, 07.09.2017 14:40
tak świetnie funkcjonowały koleje. Tanio i najbezpieczniej. Za Niemca, jak...
Mieszkaniec czwartek, 07.09.2017 12:57
Tak wszystko rozbierzcie i sprzedajcie