Iwiny – nowy przystanek dla wrocławskiej aglomeracji

wtorek, 11.12.2018 09:55 5384 13

Tuż pod Wrocławiem, na trasie kolejowej, biegnącej w kierunku Strzelina, Kamieńca Ząbkowickiego i Kłodzka powstanie nowy przystanek kolejowy - Iwiny. Będzie to pierwszy przystanek kolejowy na tej trasie, jadąc od stacji Wrocław Główny. Nowy przystanek w podwrocławskich Iwinach zostanie wybudowany w rejonie ulic Schuberta i Vivaldiego.

 

Przystanek będzie miał dwa perony o długości 150 m i szer. 3,5 m. Wysokość  peronów ( 0,76 m) zapewni podróżnym wygodne wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Bezpieczne, bezkolizyjne przejście na perony zostanie poprowadzone przejściem pod torami. Dostęp do peronów dla podróżnych o ograniczonej mobilności lub z cięższym bagażem ułatwią windy. Na peronach i trasach dojścia zostanie zamontowane oświetlenie. Perony będą wyposażone w elementy małej architektury  wiaty, ławki,  kosze, tablice informacyjne, gabloty z rozkładami jazdy. W rejonie przystanku zostaną też zamontowane stojaki rowerowe. Prace obejmą też sąsiadujące tory i sieć trakcyjną.

 

Projekt pn.: „Dostosowanie linii kolejowej nr 276 do obsługi przewozów pasażerskich we WrOF poprzez budowę przystanku kolejowego Iwiny” będzie finansowany w oparciu o fundusze RPO woj. dolnośląskiego, w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Wrocławskiego Obszaru Funkcjonalnego (ZIT WrOF). 

Dla realizacji tej inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w grudniu ogłosiły postępowanie przetargowe na wyłonienie wykonawcy. Roboty budowlane zostaną poprzedzone pracami projektowymi. Termin składania ofert upływa  3 stycznia 2019 r.

 

Oprócz przystanku w Iwinach, w oparciu o fundusze RPO woj. dolnośląskiego, zostanie wybudowany nowy przystanek w Mokronosie Górnym (na linii kolejowej w kierunku Wałbrzycha) oraz przebudowany przystanek Wrocław Muchobór. Modernizacja i budowa nowych przystanków usprawni system komunikacyjny Wrocławia. Zwiększy dostępność i atrakcyjność połączeń kolejowych. Przyczyni się do odciążenia dróg kołowych. Umożliwi lepsze skomunikowanie nowych podwrocławskich osiedli z centrum Wrocławia.

 

Przeczytaj komentarze (13)

Komentarze (13)

Odpowiadasz na komentarz:
Jakub Adamczyk
czwartek, 01.01.1970 01:00
Pociągi po Wrocławiu wożą powietrze (np. 7 osób w pociągach do Wojnowa) i nie ma sensu budować przystanków, z których nikt nie korzysta. Natomiast linia do Lwówka jest bardzo niewygodna dla Kolei Dolnośląskich i władz Dolnego Śląska, bo: 1. Obnaża brak zainteresowania u władz województwa lokalnymi liniami kolejowymi (wbrew propagandzie, jaką głoszą, że chciałyby już-teraz wyremontować wszystkie linie kolejowe w województwie, podczas gdy faktycznie obecna ekipa nie reaktywowała ANI JEDNEJ linii kolejowej na Dolnym Śląsku), 2. Nieudolność w dbaniu o lokalną infrastrukturę i transport publiczny (w tym brak umiejętności w zdobyciu funduszy unijnych, które właśnie służą takim celom), 3. Arogancję Kolei Dolnośląskich wobec mieszkańców dalszych części Dolnego Śląska, których zwyczajnie mają gdzieś rozsiewając tylko kłamliwą propagandę jak świetnie funkcjonuje kolej na Dolnym Śląsku na podstawie jedynie wrocławskiej kolejki aglomeracyjnej. Dlatego trolle z Kolei Dolnośląskich i magistratu obszczekują, a nawet wulgarnie obrażają wszystkich, którzy krytycznie piszą o kolei na Dolnym Śląsku podając konkretne przykłady i robią szambo pod artykułami na tematy kolejowe, próbując sprowadzić niewygodną dla władz dyskusję do poziomu rynsztoka. Taki poziom kultury dyskusji jest w UMWD i KD. Zresztą gdy nie mają argumentów, a pijar dla władz jest bardzo ważny, to co innego mogą zrobić?
hrabia z Wielkopolski sobota, 15.12.2018 00:36
We Wrocławiu powinny powstać trzy linie kolei aglomeracyjnej: - Wsiocław Wsiebodzki...
wasabiwks piątek, 14.12.2018 13:10
Dalej wylewacie swoje kompleksy względem Wrocławia i kanonizujecie Lwówek? We...
warszawiak piątek, 14.12.2018 19:12
Wsiocław nie potrzebuje pociągów. Ludzie tu zbyt biedni, a Dolny...
Jakub Adamczyk piątek, 14.12.2018 19:14
Pociągi po Wrocławiu wożą powietrze (np. 7 osób w pociągach do Wojnowa) i nie ma sensu budować przystanków, z których nikt nie korzysta. Natomiast linia do Lwówka jest bardzo niewygodna dla Kolei Dolnośląskich i władz Dolnego Śląska, bo: 1. Obnaża brak zainteresowania u władz województwa lokalnymi liniami kolejowymi (wbrew propagandzie, jaką głoszą, że chciałyby już-teraz wyremontować wszystkie linie kolejowe w województwie, podczas gdy faktycznie obecna ekipa nie reaktywowała ANI JEDNEJ linii kolejowej na Dolnym Śląsku), 2. Nieudolność w dbaniu o lokalną infrastrukturę i transport publiczny (w tym brak umiejętności w zdobyciu funduszy unijnych, które właśnie służą takim celom), 3. Arogancję Kolei Dolnośląskich wobec mieszkańców dalszych części Dolnego Śląska, których zwyczajnie mają gdzieś rozsiewając tylko kłamliwą propagandę jak świetnie funkcjonuje kolej na Dolnym Śląsku na podstawie jedynie wrocławskiej kolejki aglomeracyjnej. Dlatego trolle z Kolei Dolnośląskich i magistratu obszczekują, a nawet wulgarnie obrażają wszystkich, którzy krytycznie piszą o kolei na Dolnym Śląsku podając konkretne przykłady i robią szambo pod artykułami na tematy kolejowe, próbując sprowadzić niewygodną dla władz dyskusję do poziomu rynsztoka. Taki poziom kultury dyskusji jest w UMWD i KD. Zresztą gdy nie mają argumentów, a pijar dla władz jest bardzo ważny, to co innego mogą zrobić?
Zorientowany piątek, 14.12.2018 19:18
Zamiast budować przystanki po krzakach we Wrocławiu, z których nikt...
Komitet Obrony Dolnośląskich Lin czwartek, 13.12.2018 16:51
CZARNA LISTA DOLNOŚLĄSKICH MIKOLI Uwaga! Podajemy listę mikoli zidentyfikowanych z imienia...
Kolejarz piątek, 14.12.2018 19:24
Hmm, warto zapamiętać te nazwiska. A "Rynek Kolejowy" za Madrjasa...
Ja wtorek, 11.12.2018 17:33
I bardzo elegancko!
Małgorzata piątek, 14.12.2018 19:21
Ta inwestycja nie ma zupełnie sensu, gdyż we Wrocławiu nikt...
warszawiak wtorek, 11.12.2018 18:19
Wsiocław nie potrzebuje pociągów. Ludzie tu zbyt biedni, a Dolny...
Dolnoslązak wtorek, 11.12.2018 18:21
Ładowanie kasy w nowe przystanki we Wrocławiu czy linię do...
Marta ze Świniar wtorek, 11.12.2018 18:22
A jeszcze parę lat temu wszyscy do Wsiocławia przyjeżdżali na...
miłośnik kolei wtorek, 11.12.2018 18:23
Żadnych nowych przystanków we Wrocławiu!!! Dolny Śląsk ma o wiele...