ITD dostało z Unii miliony na fotoradary. Czy w Złotym Stoku też zamontują?
W grudniu ubiegłego roku media obiegła informacja, że Inspekcja Transportu Drogowego otrzymała miliony z unijnej kasy na fotoradary. Czy mieszkańcy postulujący o zamontowanie fotoradaru na k46 w Złotym Stoku doczekają się instalacji urządzenia? Tego jeszcze nie wiadomo.
fot. GITD
W grudniu 2018 roku media podały, że ITD otrzymało zgodę, by wydać środki unijne na nowe urządzenia rejestrujące. Chodzi o wart 162 mln złotych projekt „Zwiększenie skuteczności i efektywności systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym”. Urządzenia mają trafić na wszystkie kategorie polskich dróg do końca 2020 roku.
- Nowy system ma objąć swoim zasięgiem wszystkie kategorie dróg publicznych. W ramach realizacji projektu przewidziano zakup 358 nowych urządzeń rejestrujących, w tym 111 urządzeń, które zostaną zainstalowane w nowych lokalizacjach (fotoradary stacjonarne i mobilne, odcinkowe pomiary prędkości, rejestratory przejazdu na czerwonym świetle zamontowane również na przejazdach kolejowych). 247 urządzeń przeznaczonych będzie do zainstalowania w dotychczas wykorzystywanych lokalizacjach - sukcesywnie wymieniane będą najstarsze i wyeksploatowane już urządzenia funkcjonujące w ramach systemu CANARD GITD. - informuje Generalna Inspekcja Transportu Drogowego.
8 października 2018 roku mieszkańcy zablokowali przejście dla pieszych na dk46 żądając poprawy bezpieczeństwa i fotoradarów.
To dobra informacja dla mieszkańców Złotego Stoku, którzy od dawna żądają zamontowania fotoradaru na k46, która przecina miejscowość. W październiku ubiegłego roku zablokowali nawet z tego powodu drogę krajową. Zapytaliśmy więc GITD, gdzie w pierwszej kolejności będą instalowane fotoradary i jakie wymogi musiałyby być spełnione, by takie urządzenie stanęło właśnie w Złotym Stoku. Konkretnej odpowiedzi nie otrzymaliśmy.
- Do Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym GITD wpłynęło już ponad 2000 wniosków od lokalnych społeczności o instalację urządzeń rejestrujących, których obecność na drogach dyscyplinuje kierujących pojazdami i wpływa na poprawę bezpieczeństwa. Po wykonaniu analizy bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz weryfikacji złożonych do CANARD wniosków o instalację stacjonarnych urządzeń rejestrujących zostaną wybrane lokalizacje, w których w pierwszej kolejności konieczna będzie instalacja urządzeń. Priorytetowo traktowane będą lokalizacje o dużym zagrożeniu bezpieczeństwa ruchu drogowego w szczególności miejsca, w których dochodzi do wypadków i kolizji spowodowanych przekraczaniem dopuszczalnej prędkości czy też niestosowaniem się do sygnałów świetlnych, ze szczególnym uwzględnieniem liczby rannych oraz zabitych - odpowiada GITD.
Czytaj także: Mieszkańcy Złotego Stoku zablokowali przejście dla pieszych na k46
Przeczytaj komentarze (4)
Komentarze (4)