Wrocław i Pragę (przez Świdnicę) połączy kolej dużych prędkości? Jest na to spora szansa
- 750 tysięcy euro kosztować ma sporządzenie studium wykonalności dla kolei dużych prędkości (VRT), która miałaby łączyć Pragę z Wrocławiem przez Hradec Kralove. Na Dolnym Śląsku planowane z kolei jest stworzenie "szprychy kolejowej", także przez Świdnicę - takie informacje podał serwis investmap.pl.
Czeska linia według wstępnych planów będzie prowadzić wzdłuż istniejącej autostrady D11 z Pragi do Hradce Kralove. Następnie linia kolejowa skierowałaby się w stronę miejscowości Chlumec nad Cidliną i dalej na północ w stronę granicy z Polską. Ma łącznie liczyć około 600 km długości.
Na Dolnym Śląsku z kolei planowana jest budowa "szprychy kolejowej" nr 9, która ma połączyć Centralny Port Komunikacyjny i Łódź Fabryczną z Wrocławiem przez Świdnicę i Lubawkę a dalej do Pragi.
– Trasa w kształcie litery „Y” rozgałęzi się w Sieradzu, dawnym królewskim mieście. Jedna odnoga pojedzie na Wieruszów, znajdujący się na historycznym bursztynowym szlaku, aż do Wrocławia, miasta 118 mostów i Europejskiej Stolicy Kultury 2016. W Jaworze i Świdnicy można obejrzeć Kościoły Pokoju, największe drewniane budowle o funkcjach religijnych w Europie, wpisane na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Jadąc dalej, dotrzemy do Wałbrzycha i Lubawki, skąd da się już wyruszyć w Sudety, Karkonosze, Góry Sowie i Góry Stołowe (w których kręcono np. „Opowieści z Narni”) albo jechać dalej – do czeskiej Pragi – informują przedstawiciele CPK.
Na inwestycje kolejowe na terenie województwa dolnośląskiego składają się:
- W ramach relacji Warszawa – CPK – Łódź – Sieradz – Wrocław – Wałbrzych – granica państwa:
- nowe linie nr 86 i 87 Sieradz Północny – Wrocław Główny,
- nowa linia nr 267 Żarów – Świdnica Miasto,
- nowa linia nr 268 Świdnica Miasto – granica państwa.
- W ramach relacji Sieradz – Kalisz – Poznań:
- nowa linia nr 85, odcinek Łódź Fabryczna – Poznań Starołęka.
Czytaj więcej: KLIKNIJ
Przeczytaj komentarze (8)
Komentarze (8)
Ostatnie kilka lat jeszcze przed COVID to było prosperity jakiego żaden rząd po 89 roku nie miał. Pieniędzy było mnóstwo. Teraz gdy te pieniądze są na prawdę potrzebne to okazuje się, że kolejne tarcze antykryzysowe to tak n prawdę tarcze z tektury.