Wrocław i Pragę (przez Świdnicę) połączy kolej dużych prędkości? Jest na to spora szansa
- 750 tysięcy euro kosztować ma sporządzenie studium wykonalności dla kolei dużych prędkości (VRT), która miałaby łączyć Pragę z Wrocławiem przez Hradec Kralove. Na Dolnym Śląsku planowane z kolei jest stworzenie "szprychy kolejowej", także przez Świdnicę - takie informacje podał serwis investmap.pl.
Czeska linia według wstępnych planów będzie prowadzić wzdłuż istniejącej autostrady D11 z Pragi do Hradce Kralove. Następnie linia kolejowa skierowałaby się w stronę miejscowości Chlumec nad Cidliną i dalej na północ w stronę granicy z Polską. Ma łącznie liczyć około 600 km długości.
Na Dolnym Śląsku z kolei planowana jest budowa "szprychy kolejowej" nr 9, która ma połączyć Centralny Port Komunikacyjny i Łódź Fabryczną z Wrocławiem przez Świdnicę i Lubawkę a dalej do Pragi.
– Trasa w kształcie litery „Y” rozgałęzi się w Sieradzu, dawnym królewskim mieście. Jedna odnoga pojedzie na Wieruszów, znajdujący się na historycznym bursztynowym szlaku, aż do Wrocławia, miasta 118 mostów i Europejskiej Stolicy Kultury 2016. W Jaworze i Świdnicy można obejrzeć Kościoły Pokoju, największe drewniane budowle o funkcjach religijnych w Europie, wpisane na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Jadąc dalej, dotrzemy do Wałbrzycha i Lubawki, skąd da się już wyruszyć w Sudety, Karkonosze, Góry Sowie i Góry Stołowe (w których kręcono np. „Opowieści z Narni”) albo jechać dalej – do czeskiej Pragi – informują przedstawiciele CPK.
Na inwestycje kolejowe na terenie województwa dolnośląskiego składają się:
- W ramach relacji Warszawa – CPK – Łódź – Sieradz – Wrocław – Wałbrzych – granica państwa:
- nowe linie nr 86 i 87 Sieradz Północny – Wrocław Główny,
- nowa linia nr 267 Żarów – Świdnica Miasto,
- nowa linia nr 268 Świdnica Miasto – granica państwa.
- W ramach relacji Sieradz – Kalisz – Poznań:
- nowa linia nr 85, odcinek Łódź Fabryczna – Poznań Starołęka.
Czytaj więcej: KLIKNIJ
Przeczytaj komentarze (8)
Komentarze (8)