Obwodnica Strzegomia: pięć ofert w przetargu

czwartek, 14.2.2019 11:43 3498 0

Pięć ofert wpłynęło na ogłoszony przez Dolnośląską Służbę Dróg i Kolei przetarg dot. wyłonienia wykonawcy dokumentacji projektowej obwodnicy trzech miast: Strzegomia, Dzierżoniowa i Bielawy. 

Przypomnijmy:

Obwodnica miasta miałaby powstać w ciągu drogi wojewódzkiej nr 374 i drogi krajowej nr 5. Zadanie to od 14 lat przewija się w dokumentach planistycznych województwa, ale do tej chwili bez żadnego efektu. Jak podkreślali w 2017 roku mieszkańcy, którzy wystosowali petycję m.in. do DSDiK, budowa obwodnicy jest ważna nie tylko ze względu na samych mieszkańców, ale przede wszystkim na rozwój sieci transportowej z kierunku południowego (Kłodzko) na północ (węzeł S3 w Jaworze). Wreszcie pod koniec stycznia tego roku Dolnośląska Służba Dróg i Kolei rozpisała przetarg na wyłonienie wykonawcy opracowania analizy techniczno-ekonomicznej budowy obwodnicy Strzegomia w ciągu dróg wojewódzkich. Termin składania ofert minął 12 lutego. Prace mają zakończyć się 30 lipca 2019 roku.

Podstawowym celem jest poprowadzenie ruchu odbywającego się drogą wojewódzką nr 374 poza centrum miasta, zwłaszcza ruchu ciężarowego z okolicznych kamieniołomów. Przybliżony przebieg korytarzy podstawowych wariantów przedstawiono na załączonej mapie poglądowej (załącznik nr 3). Proponowany wariant zakłada wykorzystanie przebiegu fragmentów istniejących dróg powiatowych i gminnych. Rozpoczyna się odejściem na południe od istniejącego przebiegu DW374 między miejscowościami Siekierzyce i Niedaszów. Następnie wschodnią stroną mija miejscowość Zimnik i biegnie śladem dr. gminnej nr 110735D na odcinku Zimnik-Kostrza. Wschodnią stroną nowym śladem mija m. Kostrza i włącza się w przebieg drogi powiatowej nr 2792D, gdzie po skręcie w prawo, przed Godzieszówkiem odchodzi na południe nowym śladem w kierunku Tomkowic. Przecina drogi powiatowe 2883D i 2921D, mijając po wschodniej stronie Tomkowice, i wchodzi w ślad drogi powiatowej 2922D. Pierwszy odcinek kończy się na drodze krajowej nr 5. Dalej ruch będzie 4 prowadzony DK5, aż do początku drugiego odcinka na skrzyżowaniu ul. Wałbrzyskiej z DK5 przed podstrefą Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Będzie on przechodził południową stroną podstrefy w kierunku Stanowic, gdzie łączy się z istniejącym przebiegiem drogi wojewódzkiej nr 374. Zamawiający dopuszcza propozycje (inny przebieg) Obwodnicy Strzegomia, także poza podstawowym korytarzem, o ile będą możliwe do zrealizowania i będzie odpowiednio uzasadniony ich przebieg - czytamy w specyfikacji.

Do przetargu stanęło w sumie pięć firm. Najtańsza oferta opiewa na kwotę nieco ponad 288 tysięcy złotych i złożona została przez poznańską firmę Archidrog. Najdroższa wyniosła 648 tysięcy złotych. DSDiK na ten cel chce wyłożyć 275 tysięcy złotych. 

Dodaj komentarz

Komentarze (0)