Myślała, że pomaga koleżance i podała kilka kodów BLIK oszustowi. Straciła 7 tys. złotych

czwartek, 5.10.2023 15:00 1058 1

Oszustwa internetowe stały się w ostatnim czasie prawdziwą plagą. Kolejna osoba straciła sporą sumę pieniędzy. 47-latka myśląc, że pomaga koleżance wygenerowała kody BLIK i przekazała je oszustowi.

Oszuści systematycznie wymyślają nowe metody wyłudzania pieniędzy. Jedna z nich polega na uzyskaniu kodu BLIK ofiary. Przestępca po włamaniu się na konto wybranej osoby na portalu społecznościowym, wysyła za pomocą jej komunikatora do znajomych informację z prośbą o pożyczenie pieniędzy, tłumacząc się nagłą potrzebą uiszczenia opłaty, np. za zakupy. Następnie oszust prosi swoją ofiarę o podanie kodu BLIK, dzięki któremu wypłaca pieniądze z bankomatu. Ma być to najszybszy i najprostszy sposób na przekazanie środków. Niczego nieświadoma ofiara jest przekonana, że pożycza pieniądze znajomemu.

I tak też było w tym przypadku: Do świdnickiej jednostki zgłosiła się kolejna osoba, która została oszukana za pomocą tej metody. Schemat działania oszustwa wyglądał w następujący sposób. W nieznanych okoliczności, ktoś włamał się na konto jej koleżanki na portalu społecznościowym.

Podszywając się pod nią za pośrednictwem komunikatora internetowego przysłał wiadomość z prośbą o opłatę zamówień w sieci INTERNET poprzez wygenerowanie kodu BLIK i jego udostępnienie. Oszust podszywający się pod koleżankę nie wskazał w wiadomości, jaka to miała być kwota.

U 47-latki prośba ta nie wzbudziła podejrzeń, bo wcześniej kilkukrotnie zdarzały się sytuacje, że kobiety przekazywały sobie kody BLIK. Dlatego i tym razem postanowiła pomóc i wygenerować kod, przekazując go za pomocą komunikatora, a następnie zatwierdzając transakcje. Potem pojawiły się kolejne prośby o kody. W sumie 47-latka wygenerowała i zatwierdziła 10 takich kodów na łączną kwotę ponad 7 tysięcy złotych.

- Apelujemy o rozsądek i ostrożność! Zanim przekażemy komukolwiek kod BLIK, upewnijmy się, że za prośbą o pomoc finansową nie kryje się próba oszustwa! Skontaktujmy się telefonicznie lub osobiście ze znajomym i upewnijmy się czy naprawdę potrzebuje on naszej pomocy - apeluje mł. asp. Magdalena Ząbek, oficer prasowy Komendy Powiatowej Policji w Świdnicy.

KPP w Świdnicy

Przeczytaj komentarze (1)

Komentarze (1)

Grew czwartek, 05.10.2023 15:06
Kolejny tępak ktory stracił pieniądze przez własną głupotę!!!