Policzyli wiernych. Spadek w Diecezji Świdnickiej

czwartek, 10.12.2020 19:43 25690 96

W 2019 r. w niedzielnej mszy św. uczestniczyło 36,9 proc. zobowiązanych katolików (w 2018 roku – 38,2 proc.), a 16,7 proc. przystępowało do Komunii św. (w 2018 roku – 17,3 proc) – wynika z danych Instytutu Statystyki Kościoła Katolickiego w Polsce.

Prezentowane dane to statystyczny obraz Kościoła w 2019 roku, który kilka miesięcy później wejdzie w wyjątkową sytuację epidemii - powiedział ks. Wojciech Sadłoń, dyrektor ISKK.

W 2019 r. działalność duszpasterską prowadziło w Polsce 10 382 parafie katolickie. Zdecydowana większość sprawuje liturgię w obrządku łacińskim, natomiast 126 w obrządkach wschodnich. Zdecydowana większość parafii prowadzonych jest przez diecezje, zaś blisko 6,9% przez zgromadzenia zakonne. Najwięcej parafii diecezjalnych występuje w diecezjach tarnowskiej, krakowskiej i poznańskiej. Największy odsetek parafii zakonnych występuje w diecezjach krakowskiej, szczecińsko-kamieńskiej i wrocławskiej. 

DIECEZJA ŚWIDNICKA

W Diecezji Świdnickiej znajduje się obecnie 191 parafii ogółem. Posługę w nich pełni 380 księży inkardynowanych. Według danych ISKK udzielono w obrębie diecezji 4590 chrztów (w 2018 r.- 4796), komunii świętej 2862, czyli o KILKA TYSIĘCY MNIEJ sakramentów niż w roku 2018. Do bierzmowania przystąpiło 4468 osób. Par, które wzięły ślub kościelny było 1479.

Wskaźnik dominicantes oblicza się dla każdej parafii jako odsetek wiernych (przy założeniu, że wierni to ok. 96% polskiego społeczeństwa) przybyłych na niedzielną mszę św., w odniesieniu do ogólnej liczby zobowiązanych. Wśród osób uczestniczących w niedzielnej mszy św. jest zawsze grupa wiernych, którzy przystępują również do Komunii Świętej, jest  więc możliwość ustalenia drugiego wskaźnika religijności: jest to liczba tych wiernych odniesiona do liczby zobowiązanych, co wyrażone w odsetkach daje wskaźnik communicantes. W całym kraju dominicantes wyniósł 36,9%, comunicantes 16,7%.

W Diecezji Świdnickiej wskaźnik dominicantes wyniósł 27,7,0%, zaś comunicantes 13,4%. W obu przypadkach nastąpił niewielki spadek, w stosunku do roku 2018.

Coroczne liczenie wiernych odbywa się od 1980 r.

Źródło danych: ISKK i KEP.

 

Przeczytaj komentarze (96)

Komentarze (96)

apostazja+ środa, 16.12.2020 01:21
chyba łatwiej będzie policzyć ,,zdobyty majątek " na terenie i ofiary ,,religijności- religijnych" wyznawców.
środa, 16.12.2020 01:26
( tak jest też u innych fanatyków - hipokrytów zasłaniających się wiarą a krzywdzących niewinnych. ) Kiedy skończycie to przymusowe ,,nadawanie" dla niezainteresowanych? Mamusia z tatusiem z pewnością lepiej wiedzą jak chcieli by żyć bez kleru w codziennym życiu !
apostazja+ środa, 16.12.2020 01:18
,,...wierni to ok. 96% polskiego społeczeństwa"? Statystyka na przymus wyrobiona do darcia naszych podatków ! Jak traktują dorosłe osoby chcące wyjąć z tej mafii nie będę tu opisywać. Nie ma co się zastawiać statystyką 96% i na tej podstawie doić społeczeństwo. Polityczna ...PROSTYTUCJA !
piątek, 11.12.2020 11:28
ZOBOWIĄZANYCH??? ja nie jestem zobowiązana, kto mnie zobowiązał do chodzenia ? chodzę jak chcę, jak nie chcę nie chodzę - to jest dobrowolność! a nie przymus! zobowiązanie to przymus. weźcie się książątka w końcu ogarnijcie bo mamy 21 wiek!
piątek, 11.12.2020 12:32
A widzisz chodzisz jak chcesz,bo brak Ci miłości do Boga i poważnie nie traktujesz ani Boga ani siebie.Człowiek ma wolną wole i może wybierać.Nic nie musi.Ale jak jest wierzący i kocha Boga to nie będzie chodził do kościoła wtedy kiedy mu się chce.Albo z przymusu .Tylko z miłości do Boga..Bo inaczej to jest niepoważne traktowanie Boga i siebie.Ty Bogu łaski nie robisz,że do Niego przyjdziesz.Bóg stworzył nas bez naszego w tym udziału ani zasługi.Ale nie zbawi nas bez nas bez naszej wiary i zaangażowania.Nic na siłę. Każdy ma wybór.A co kto wybierze zależy od każdego z nas.
piątek, 11.12.2020 13:14
Dlaczego w Czechach tylko 5% ludzi chodzi do koscioła,chodzi o jakiegoś Husa?
piątek, 11.12.2020 13:41
Bo Czechy to najbardziej ateistyczny kraj w Europie.Widziałem tam kiedyś przed granicą budki z rozebranymi do pasa kobietami za szybą .Zapewniam cię,że wcale na zadowolone nie wyglądały.A proceder u nich jak najbardziej legalny.
apostazja+ środa, 16.12.2020 01:12
A u nas psychole bezkarnie gwałcą i też możemy być niezainteresowane i niezadowolone! Na dodatek obrona kobiet jest ,,nie na czasie"! Broni się zbirów . Proceder co prawda nie legalny , ale od lat uprawiany ! O tych co ,,z bogiem na ustach" molestują dzieci nie wspomnę. Temat lawendowej mafii to temat tabu!
piątek, 11.12.2020 16:27
super
Prawosławny piątek, 11.12.2020 17:14
Bo Czesi żyją w ciemnocie
niedziela, 13.12.2020 09:48
Jedz i im to powiedz glupi ciemny katolu,to pekna ze smiechu!
niedziela, 13.12.2020 14:21
Czesi to tchórze i zdrajcy
niedziela, 13.12.2020 10:57
" Czesi żyją w ciemnocie " ??????? hahaha ze doebał
autor piątek, 11.12.2020 18:06
niie powiedzialbym bedac w pradze w kwietniu zauwazylem duzo ludzi w koscioolach nie patrzac sie na wioski bo tam od dawna sa niektore koscioly zlikwidowane
niedziela, 13.12.2020 09:44
Bo w Pradze pelno turystow i polaczkow to zagladaja z ciekawosci.
Borys czwartek, 10.12.2020 20:29
Przeliczcie to raz 1 złoty i co fajnie jest ludzie muszą coś zrozumieć trzeba powiedzieć ile księża biorą za pogrzeb ślub i chrzciny to trzeba powiedzieć lub wywiesić cennik z kasą fiskalną i terminalem.
czwartek, 10.12.2020 21:33
a wośp można wrzucać pieniądze do puszki, czy to też jest złe ?
apostazja+ środa, 16.12.2020 01:06
co za idiotyczne porównanie ! W WOŚP komisyjnie liczą i wpłacają na zaksięgowane konto. Jest oficjalna strona - sprawdż na co są wydawane nasze datki. Kontrole finansowe też regularne . Kler jak ,,łyknie " kasę , nie rozlicza niczym - w sakwę i dalej na wymuszone łowy !. Na dodatek zawsze mało!
piątek, 11.12.2020 14:38
Dobrze że jet, bez WOŚP szpitale byłyby bez sprzętu.
piątek, 11.12.2020 15:21
bzdura, sprzęt jest kupowany z naszych podatków, budżet NFZ w obecnym roku to 97 MILIARDÓW zł, a w przyszłym 2021 r ma wynieść 102 Miliardy zł, natomiast WOŚP w bieżącym roku zebrało 186 MILIONY zł, sprzęt zakupiony przez WOŚP nie jest własnością szpitala tylko fundacji, ten zakupiony przez NFZ jest własnością szpitala.
pwdw piątek, 11.12.2020 19:32
A ile sprzętu zakupił aferzysta Szumowski do spółki z resztą tej bandy PiS (czyt. Pieniądze i Stołki)?
piątek, 11.12.2020 22:20
a słyszałeś o Neumannie ? https://www.bankier.pl/wiadomosc/Akt-osk
arzenia-przeciw-b-wiceministrowi-zdrowia
-Slawomirowi-N-8016366.html
piątek, 11.12.2020 22:56
a potem: https://radio.lublin.pl/2020/10/jerzy-ow
siak-odmawia-udostepnienia-dwoch-lozek-k
upionych-przez-wosp-chorym-na-koronawiru
sa/
piątek, 11.12.2020 22:22
taca ,tacą,ale jeszcze puszki pod kościołem
piątek, 11.12.2020 22:53
Moje pieniądze, mogę dać pieniądze komu chce i nikomu nic do tego i tyle w temacie.
piątek, 11.12.2020 09:55
Co ty księży rozliczasz jak nic pewnie nie dajesz.A kościół jest nasz a nie tylko księży.I nic ci do tego kto ile daje i na co.Chcesz mieć pogrzeb bez księdza albo nie chcesz ochrzcić dziecka, źle robisz.Ale masz wybór .Nikt cię do niczego nie zmusza.Nie ma nic za darmo.A my chcemy mieć światło i prąd w kościele.Chcemy mieć dobre ławki,świece i kościół w dobrym stanie.A to wszystko kosztuje. Remonty wymiana ławek ,renowacja obrazów .Za wszystko trzeba zapłacić i ta twoja złotówka to jest za mało.A i jeszcze kościół płaci podatek i to nie od wiernych tylko od liczby ludzi zamieszkującej w danej parafii.
Haha piątek, 11.12.2020 14:13
Kościół płaci jakieś podatki hahaha chyba od twojej ciemnoty podatki , świece i ławki oto ci takich głupot nawciskał rozum masz? Wszytko kosztuje ? Sakramenty chsztu czy komunii kosztują? Gdzie tak jest to nieoficjalne haracze które kościół pobiera za przyzwoleniem ciemnoty ludzkiej , masz jakiś cennik paragon dla kasrbowki to zwykłe złodziejstwo bo księża to pedofile i złodzieje mieszający się w politykę i wchodzący z butami w życie wiernych paisbrzuchy pod ochronka dzięki takiemu kościołowi ludzie nie wierzą w wiarę i Boga więc lepiej niech ta instytucja albo inaczej mafia państwowa przestanie istnieć a każdy wierny ma Boga w sercu nie potrzebuje płacić za wiarę i ty też nie potrzebujesz nie ma że to są jednostkowe przypadki okradają nas i państwo pod przykrywką wiary , zwykła sekta
taka prawda piątek, 11.12.2020 15:47
"Haha" masz racje w 100 % Modlić sie mozna w domu ! Gdzie jest napisane w bibli ze trza do kościoła ?
Tomek piątek, 11.12.2020 20:57
Nawet się nie chce w sprawie podatków sięgnąć do internetu i wpisać w Google
https://www.infor.pl/wskazniki/p
odatki/podatek-dochodowy-od-osob-fizyczn
ych/29,Stawki-ryczaltu-od-przychodow-duc
hownych.html
piątek, 11.12.2020 22:35
a ślub cywilny w Urzędzie Stanu Cywilnego jest za darmo ?
mieszkaniec piątek, 11.12.2020 22:48
Zapominasz o tym, że kościół prowadzi też działalność charytatywną, prowadzi jadłodajnie (ul. Westerplatte) http://swidnica.caritas.pl/jadlodajnie/, Caritas, Rehabilitację (ul. Budowlana), Dom Samotnej Matki w Pieszycach https://ekai.pl/pieszyce-powstal-dom-sam
otnej-matki-prowadzony-przez-caritas-die
cezji-swidnickiej-d589346/
niedziela, 13.12.2020 09:56
Znam pare osob ktore pracowaly badz pracuja w caritasie wlasnie min.na wspomnianej jadlodajni,jakie gowno tam daja jesc,a dary z magazynu najpierw co lepsze dziela miedzy soba,a reszcie ochlapy rozdaja.To taka pomoc,
mieszkaniec niedziela, 13.12.2020 19:10
Nigdy nie wierze anonimom, wypisującym na poczekaniu kłamstwa.
niedziela, 13.12.2020 22:49
sam zorganizuj lepsze jedzenie.
poniedziałek, 14.12.2020 12:08
Wywiązała się dyskusja na tematy materialne (oczywiscie ważna), może ważniejsza jednak byłaby refleksja na tematy duchowe . Moim zdaniem to bardziej zgubne jest dla Kościoła , że tak mało otwarcie mówi się na temat konieczności podniesienia poziomu wymagań natury moralnej .
środa, 16.12.2020 01:01
Kultury i morale ich nie nauczą w seminarium. Sztuki przebieranek i odprawiania scen dla publiki jak najbardziej ! Grunt że idąc do seminarium , potencjalny kandydat musi być seksualnie sprawny. Paradoks...Morale zatopią w swoich ,,zachciankach" bez zobowiązań lub flaszce...
emerytka poniedziałek, 14.12.2020 19:06
Zaczyna się powolny zmierzch Koscioła Katolickiego w Polsce.Wkrótce stanie się to,co w Irlandii,a wcześniej w innych krajach. Wiara jest człowiekowi bardzo potrzebna,ale brzuchaci biskupi i pazerny na pieniądze kler niekoniecznie! Im szybciej zarzafdzający kosciolem zmienia swoje postepowanie,tym wolniej bedzie postepował proces laicyzcji życia w Polsce.Marzy mi się rozdział kościoła od państwa.W jakim cywilizowanym panstwie rząd jezdzi na urodziny kanapowej radistacji i giba się w rytm pieśni?To wygląda tak,jak zachowują się sekty w USA!Ta czołobitność wobec księdza,który prowadzi dziwne interesy jest dla mnie niepojęta.Te krzyże w urzędach ,szkołach .Ci kapelani,co w szpitalach zarabiają więcej jak pielęgniarki.Katecheci,którzy nie maja stresów związanych z wynikami nauczania etc etc.I to wszystko z kasy podatników.A jak ksiadz odprawia pogrzeb,to bez kwitu kasy fiskalnej,ale jak niosę buty do szewca to dostaję kwit! Czekam aż to sie zmieni. Oby jak najszybciej!
apostazja+ środa, 16.12.2020 00:56
To nie jest cywilizowany kraj. To zdziczenie i ogłupienie narodu w sekciarsko - mafijnych układach! Łupią ten kraj jak tylko się da. Kosztem ubóstwa najbardziej potrzebujących lub przeciętnych obywateli.
Emeryt poniedziałek, 14.12.2020 19:21
Tylko zanim to się stało w Irlandii polała się krew i było dużo ofiar
autorka wtorek, 15.12.2020 09:28
Tak,było dużo,bardzo dużo ofiar księży -pedofilów.Irlandczycy raz i na wieki wieków amen zrobili porządek.Kościół jest od modlitwy i wspomagania duchowego i materialnego ludzi potrzebujacych,zagubionych ,samotnych a nie od krzywdzenia dzieci!
niedziela, 13.12.2020 16:27
Kiedyś po filmie Sekielskich zadzwoniłem do pana rzecznika bp Deca, i w długiej rozmowie bronił tej bandy pedofilów i złodziei . Moim zdaniem jeśli ktoś broni tego typu wykolejeńców z automaty powinien być pociągnięty do odpowiedzialność karnej. Tam jest taka kloaka że wszyscy są umazani gównem,a co najgorsze to gówno im nie śmierdzi. Brzydzę się wami panowie w sukienkach
wtorek, 15.12.2020 12:33
ja też
niedziela, 13.12.2020 21:33
w jakim celu podaje sie te dane
Tajniak poniedziałek, 14.12.2020 17:23
W celach szpiegowskich
poniedziałek, 14.12.2020 10:50
Dla wiadomości jestem osobą wierzącą i praktykującą - osobiście jednak przestaję się dziwić tendencjom . Czas w końcu przywrócić prawdziwy szacunek dla wiary , religii katolickiej i szafowanych sakramentów . Nic na siłę . Może niech nie będzie tak licznie , lecz nich będzie prawdziwie .
piątek, 11.12.2020 11:32
dziwię się ze jeszcze nie zamknęli na czas pandemii tego skupiska zwanego kościołem.
Kaznodzieja niedziela, 13.12.2020 13:27
Ty się od............l od kościoła
niedziela, 13.12.2020 11:11
tam nie ma pandemi akurat hahaha
melania sobota, 12.12.2020 20:40
Chyba nikogo to nie dziwi dlaczego tak się dzieje
NR sobota, 12.12.2020 19:58
Dla mnie decydując się iść na księdza już jest sygnałem poważnej choroby
Bo tak jest sobota, 12.12.2020 14:02
Modlić sie mozna w domu !!!! Gzie jest napisane w bibli ze trza do koscioła ? Wiara to nie kościół !!! to sekta
Bo tak jest sobota, 12.12.2020 14:09
poprawka KK to sekta Wiara NIE
autor czwartek, 10.12.2020 21:29
Jak biskupi i księża zajmują sie polityką i wspierają PiS to nikt nie zostanie oprocz moherowych beretów gdy szlag trafi ekonomię..
czwartek, 10.12.2020 21:32
KASA I WŁADZA TO BOGI SEKTY KATOLSKIEJ
piątek, 11.12.2020 09:38
Polityka jest to wspólna troska o dobro narodu.A więc także księża mają prawo zabierać głos w sprawach politycznych.Tym bardziej,że mają prawa wyborcze.A i tak nie słychać w kościele o polityce i o poparciu dla jakiejkolwiek partii.To tylko słyszą ci co do kościoła nie chodzą i głupoty powtarzają.A do tego co to byłby za ksiądz jakby mówił nie zabijaj nie kradnij nie czyń drugiemu co tobie nie miłe.A był obojętny na zło i zakłamanie ludzi którzy żyją wbrew wierze i przykazaniom Bożym a chodzą na pokaz albo z niezrozumienia wiary do kościoła.Co do ekonomii to najlepsza i sprawdzona jest Boża ekonomia .A nie gender-lgbt.
piątek, 11.12.2020 10:20
Jestem katolikiem i martwi mnie że słowa Papieża są negowane przez byle Proboszcza. W kwestii pedofilii nie jest problemem 1% tych księży, tylko te 100% które to ukrywa.
piątek, 11.12.2020 10:26
KOSCIÓŁ KATOLICKI TO NAJGORSZE ŁAJNO W POLSCE.ZERO MORALNOŚCI.
Dred sobota, 12.12.2020 07:58
G...o się odezwało?
St. piątek, 11.12.2020 12:19
Ciekawe co ty ukrywasz,że tak na księży nalatujesz. Cudzymi grzechami swoich nie usprawiedliwisz. A katolik to chyba tylko z nazwy jesteś.Nie po tym,że ktoś jest chrzczony poznaje się katolika.Tylko po pełnieniu woli Bożej, przestrzeganiu przykazań i miłości do Boga i ludzi.A nie posługiwaniu się kłamstwem i uogólnieniami w celu sprzecznym z wiarą i miłością do Boga i ludzi.
piątek, 11.12.2020 12:25
to według ciebie księża i biskupi to nie katolicy
piątek, 11.12.2020 13:23
Bo co,że ktoś z was wejdzie w szeregi księży dla rozbijania kościoła od środka to chcesz komuś wmówić ,że wszyscy tacy sami.Jak krawiec nie szyje spodni tylko robi buty to jest krawcem czy szewcem?Jak ksiądz nie spełnia swojego powołania to jest księdzem z powołania czy może chciał wejść i wszedł w szeregi księży żeby szkodzić i służyć wrogom kościoła ?Katolikiem nie jest ten co został ochrzczony a żyje wbrew wierze i niszczy ten darmo dany dar chrztu świętego .Tylko ten co żyje zgodnie z zasadami wiary katolickiej w miłości do Boga i bliźnich swoich.A twoja wiedza o księżach i biskupach wypływa nie ze znajomości księży i biskupów tylko ze słuchania bredni wojujących ateistów.
piątek, 11.12.2020 16:25
Więc według ciebie,nie ma pedofilów w koscielei nikt ich nie broni?
piątek, 11.12.2020 16:52
Są .Ale jest to mały procent.Ja osobiście wiele lat już żyje i nie znam ani jednego takiego.A znam dużo porządnych dobrych księży.Nikt ich też nie broni.Łatwo rzuca się oskarżenia bez pokrycia ,bo wrogom kościoła zdaje się,że zniszczą kościół jak będą fałszywie wszystkich księży oskarżać.W szkole uczennica fałszywie oskarżyła nauczyciela i bez sprawdzenia czy to prawda nauczyciela zamknęli i jeszcze uczniowie go za to pobili.A jak wyszło,że to jest nie prawda to już nawet nie chciał wrócić do tej szkoły do pracy.Było o tym w tv.I co też powiedziałbyś ,że wszyscy nauczyciele tacy.
piątek, 11.12.2020 18:09
ale nie zaprzeczysz,90% biskupów to antychryści
sobota, 12.12.2020 12:12
100%
pwdw piątek, 11.12.2020 19:22
Coś mi tu zalatuje wodą święconą... Jeśli chodzi o to, że ''nie słychać w kościele o poparciu dla jakiejkolwiek partii'', jak nazwać np. wieszanie przed wyborami prezydenckimi banerów A. Dudy na ogrodzeniu plebanii w Pieszycach? Księża mogą zabierać głos w sprawach politycznych, ale tylko prywatnie! Kościół wg prawa jest apolityczny!
sobota, 12.12.2020 14:57
A kto wieszał. Księża czy świeccy ? Polityka to jest wspólna troska o dobro narodu.A ty mi tu chcesz wykluczać księży z polityki która wszystkich dotyka.Jak się sam nie będziesz interesował polityką to polityka zainteresuje się tobą .A różne gendery ,lgbt i tp.lewicowe ideologie to według ciebie mają prawo mieszać się do polityki i zniewalać i ograniczać wolność większości normalnym ludziom.Ale kościół i księża to uważasz,że nie mogą mówić o tym wielkim zniewoleniu jakie oni robią. Zabijając normalność w imię ich chorych ideologii.
wikary piątek, 11.12.2020 13:35
A kogo mają wspierać towarzyszy z lewicy
kleryk piątek, 11.12.2020 14:01
Po co ta dyskusja jak ci się nie podoba to wypad z kościoła i zapisz się do Allacha
sobota, 12.12.2020 09:20
I tak, zdecydowanie za dużo. Widać jest jeszcze wielu głupców, którzy ślepo wierzą pedofilom w kieckach. Mało tego, oni jeszcze przed nimi klękają. :) :)
sobota, 12.12.2020 09:58
Najlepiej rządzić ludem ciemnym. Nie wierzę w wyliczanki sukienkowych. Podają tak aby dostać z kasy naszej pieniądze od KASTY PiS. ***** ***
sobota, 12.12.2020 11:45
Nie znam nikogo kto szczerze kocha Boga i chodzi do kościoła,żeby był gwałcicielem,mordercą,złodziejem ,żeby robił specjalnie i celowo krzywdę drugiemu człowiekowi..Żeby jeździł po pijanemu samochodem.A wiem o wielu takich co w Boga nie wierzą.Albo są słabej wiary i siedzą w więzieniach za gwałty,morderstwa,napady,pobicia ,wymuszania haraczy o jeździe po pijanemu już nie wspomnę,bo co chwila piszą nawet tu na dobie o złapanych potencjalnych mordercach za kierownicą itd.
sobota, 12.12.2020 11:50
A w więzieniu siedzą sobie na nasz koszt i są utrzymywani z naszych pieniędzy. Chociaż tam też dzięki temu,.że ksiądz do nich przychodzi zdarzają się nawrócenia i całkowita zmiana życia.Sam znam nawet jednego takiego co dopiero tam się nawrócił.
czytelnik sobota, 12.12.2020 12:26
nie znasz bo nie chcesz znać prawdy
Ja sobota, 12.12.2020 12:08
Zanim znowu nazwiecie się parafianami.
Wedlug Slownika Jezyka Polskiego-

Parafianin-człowiek bez ogłady, wykształcenia, zacofany, ograniczony
jajo piątek, 11.12.2020 21:43
Czekam kiedy pozamykaja kościoły. Przygupy wymrą i bedzie normalnie w Polsce!!
Heheszko sobota, 12.12.2020 07:56
Przygłupy wymrą, bo się błyskawicznie wyskrobią. A swoją drogą. Dasz menelowi na wódkę, to dobrze. Dasz kościołowi na utrzymanie, to żle.
Bogobojowy sobota, 12.12.2020 09:22
Ale menel Ci krzywdy nie zrobi.....
piątek, 11.12.2020 22:27
vice versa
sobota, 12.12.2020 02:16
UWAGA ! UWAGA ! Mam dla zainteresowanych nowinke :)) !!! Wreszcie nasza Policja sie naprawde popisala - zlapali starego gangusa - agenta CZOPKA :))) . Wozil sie Jaguarem jak szeryf z drwiaco - glupim usmieszkiem na tej tlustej gebie , bez prawa jazdy , z kilkoma wyrokami za ten proceder i z tzw obroza na nodze i Boze moj kochany zlapali go nasi - chyba skonczyl sie parasol ochronny ?!!! Cos go - Czopka malo na Bystrzycy - chyba beda zamieniac obroze na pudlo , a tam :)) BARA , BARA , BARA - RYKI TIKI TAK - Czopku ty niedobry !!! Mam nadzieje , ze pani Krupa - kuratorka tez to przeczyta - jakieo biznesmena ma za podopiecznego itd . OBSERWUJE SYTUACJE I NAPISZE JAK SPRAWY SIE POTOCZA :)) . Jak nigdy - jestem teraz bardzo , bardzo dumny z naszej kochaniutkiej Policji !!!
Katolik piątek, 11.12.2020 22:18
Podziękujcie Biskupowi Decowi - agentowi Pisu i Radia Maryja. Ludzie mają dość polityki w kościołach.
pijaczka piątek, 11.12.2020 07:54
W tym roku nie będą chodzić po kolędzie i oglądać kto jakie dzieci ma.
piątek, 11.12.2020 22:29
https://www.stefczyk.info/2019/05/24/ped
ofile-w-strukturach-platformy-obywatelsk
iej-zatrwazajacy-material-gpc/
Kościelny piątek, 11.12.2020 18:46
W ty roku kolenda będzie przez internet ,obecność obowiązkowa
piątek, 11.12.2020 15:53
dokładnie
czwartek, 10.12.2020 19:53
Spada i bedzie spadac,spojrzcie na Czechow jedyni madrzy.A nie ciemnota i zacofanie.
piątek, 11.12.2020 15:52
racja
katolik....jeszcze piątek, 11.12.2020 12:06
Jeszcze wiecej niech polski kler typu rydzyk jedraszewski dec dziwisz itd.plecie bzdur to koscioły beda puste.
piątek, 11.12.2020 10:50
Wierni przyglądają się, wyciągają wnioski i efekt jest, każdy widzi. KK nie widzi.
Zenek piątek, 11.12.2020 10:48
Jeszcze kilka urodzinek radja maryja i innych afer przekrętów to juz wcale się nie doliczą bo tych wiernych juz nie bedzie ...
czwartek, 10.12.2020 21:26
Bardzo dobrze obudzcie sie
czwartek, 10.12.2020 21:31
chodzenie do kościoła jest dobrowolne, więc o co ci chodzi ?
Katolik czwartek, 10.12.2020 21:28
Więcej takich rydzykowych Deców a nie będzie nikogo !
krywań piątek, 11.12.2020 07:44
"Licył gazda łowiecki na hali bo mu pare wilcy porwali " Hej.....
autor czwartek, 10.12.2020 23:06
Niech dalej popierają PiS a PiS niech popiera ich. Pójdą na dno razem!
PIS czwartek, 10.12.2020 21:41
NIECH DALEJ DEC RZĄDZI TO BĘDZIE FREKFENCJA