Nauczyciele oburzeni słowami biskupa

piątek, 19.4.2019 11:53 104835 210

Oburzeniem zareagowali świdniccy nauczyciele na słowa biskupa Ignacego Deca, które miały paść podczas mszy świętej odprawionej w czwartek, 19 kwietnia w katedrze. Pedagodzy skierowali do duchownego list otwarty. Jego treść zamieszczamy poniżej.

                            Świdnica, 19.04.2019r.

List otwarty strajkujących nauczycieli do Biskupa Świdnickiego Ignacego Deca

Księże Biskupie,

w nawiązaniu do kazania wygłoszonego w Katedrze Świdnickiej w Wielki Czwartek 18.04.2019r. wyrażamy swoje oburzenie postawą Jego Eminencji w stosunku do strajkujących nauczycieli.

Okres Triduum Paschalnego to czas głębokiej refleksji nad istotą człowieczeństwa, pokorą i miłością bliźniego, a nie wyrażania swoich poglądów politycznych. Sugerowanie parafianom jakoby nauczyciele nie wywiązują się ze swojej misji i nie trwają przy swoich uczniach do końca jest wysoce niesprawiedliwe i krzywdzące tę grupę zawodową, która – jak żadna inna – poświęca się ich edukacji i wspiera w wychowaniu.

Nie przystoi Biskupowi w tym okresie skłócanie społeczeństwa ze sobą poprzez przywoływanie na mszy bolesnych, nawiązujących do tragicznych przykładów z naszej historii, a tym samym nieadekwatnych do obecnej sytuacji społecznej.

Strajkujące grono pedagogiczne

Przeczytaj komentarze (210)

Komentarze (210)

Ziomal piątek, 19.04.2019 12:05
A może tak kochani nauczyciele zastanowilibyście się nad sobą i czerpiąc z nauk Kościoła, przypominanych przez Jego Pasterza pomyśleli: jakie grzechy popełniacie żądając więcej, więcej pracując mniej, mniej - może więcej pokory, a mniej pazerności ? Wesołego Alleluja :)
BOGUSŁAW piątek, 10.05.2019 10:21
Czerpiąc z nauk kościoła?to chyba jakiś niesmaczny żart!!
Te słowa powinny być skierowane nie do nauczycieli,lecz do duchownych...PAZERNOŚĆ i więcej POKORY!!
sobota, 20.04.2019 08:05
Mądre słowa!!! Alleluja !!!! Mamy mądrego pasterza
środa, 24.04.2019 21:50
Błędny rycerzu spadaj do średniowiecza,bo takie przesłania za sobą niesiesz.
czwartek, 25.04.2019 12:37
niedouczony autorze okres sredniowiecza był najbardziej plonnym okresem w historii nauki
czwartek, 25.04.2019 15:20
Wiem co piszę.Dlatego tam jest właśnie twoje miejsce z twoimi poglądami.Nie ucz proszę księdza pacierza.O historii moglibyśmy porozmawiać,ale widzę,że interlokutor byłby z ciebie marny.
Zyczliwa poniedziałek, 29.04.2019 10:18
Te dziadki kościelne niech się nie wypowiadają
kamień sobota, 20.04.2019 15:56
Myślę, że większości nauczycieli nie chodzi o więcej tylko o szacunek do tego zawodu, edukacja to fundament, podwaliny wszystkiego, bez nauczania nie było by adwokata,lekarza, urzędnika. Szanujmy się więc nawzajem. Wesołego Alleluja :)
sobota, 20.04.2019 16:53
Tylko jak szanować nauczyciela który zostawił swoich uczniów i ich nie szanuje a do tego grozi im,że nie odbędą się matury.A wcześniej grozili gimnazjalistom,że nie będą mieli egzaminów.Jak można szanować kogoś kto posługuje się dziećmi w celach politycznych.Jaki i u kogo oni mogą mieć teraz autorytet.Tak przecież nie wolno postępować.
czwartek, 25.04.2019 16:36
Tragedia największe pasożyty, bezproduktywne żebraki pouczają ludzi którzy naprawdę wypełniają swoją misję. Dotyczy się to biskupa
xyz czwartek, 25.04.2019 20:01
Problem w tym, że w Polsce nie mamy kapłanów kościoła a POLITYKIERÓW , którzy od WIEKÓW chcą Narodowi narzucać jak mają żyć a nie widzą bałaganu wśród siebie W kościele nie usłyszy się interpetacji Ewangelii a jedynie KRYTYKĘ Odpuściłam sobie kościół bo BÓG jest wszędzie tylko nie w kościele Polskim
Autor poniedziałek, 22.04.2019 12:00
Kieruj te słowa do Rydzyka.
adam bloj czwartek, 25.04.2019 09:15
popieram tam jego koledzy preferujacy nienawiesc pogarde dla innych co maja odmienne zdanie
Anonim poniedziałek, 22.04.2019 19:26
A może niech nauczyciele zaczną normalnie pracować po 8godz.dziennie i w wakacje brać dwa tygodnie urlopu jak każdy i dalej pracować a nie calewakacje przesiedza odbędzie zimowe i pracują sobie po6,7a nawet 5 godz dajcie im pełny wymiar pracy
środa, 24.04.2019 21:04
Uwierz mi że każdy nauczyciel chciałby pracować po 8h dziennie . Ale czy rodzice byliby zadowoleni ? Też nie bo wywiadówki byłby O 14tej . A wakacje ? Kiedy nauczyciel ma 2miesiace wakacji ? 2tyd po rozpoczęciu wakacji i ba 2tyg przed rozpoczęciem roku jest do dyspozycji dyrektora . Więc zostaje dobry miesiąc wolnego . Ale w roku szkolnym nie może sobie pójść na wolne na żądanie.
:-p poniedziałek, 22.04.2019 20:15
Anonim po 12 klasach podstawówki...
Czytelniczka poniedziałek, 22.04.2019 19:33
Brawo popieram
Witek poniedziałek, 22.04.2019 20:06
Nasz Duszpasterz stał się politykiem jednej opcji kosztem misji służby Bogu .Dobry Kaplan nie dzieli dla polityki a Łączy w imię Boga Uważam ze Eminencja się pogubil zagubil misje sluzby Bogu a stał się adwokatem PiS .Eminencjo my jesteśmy wszyscy dziećmi Boga i idąc do świątyni chcemy Boga i tylko Boga a nie politykę czy to tak dużo .Nauczycieli winien być godnie wynagradzany i mieć godny szacunek a nie pogardę i manipulacje ktora rząd uprawia a eminencja kosztem wiary popiera .Eminencjo jeśli tak polityka dominuje proszę wybrać misję służby Bogu lub złożyć powołanie i stać się cywilem politykiem .
niedziela, 28.04.2019 16:51
Jesteśmy dziećmi Boga, a Bóg wymaga pokory!!! Na tle innych budżetowych wynagrodzeń nauczyciele mają bardzo dobrze już teraz, a podwyżki jeszcze poprawią ich sytuację. Znam wielu nauczycieli i wiem ile zarabiają. Każdy, kto strajkował drogą negocjacji postępował kompromisowo. Nauczyciele nie chcą. Cóż, kto chce zbyt wiele, może nie mieć nic.
Eminencja ma rację. Wszędzie potrzebny jest umiar. Co to znaczy godnie zarabiać??? 10, 20 tysięcy??? Pieniądze to nie wszystko, ich ze sobą na tamten świat nie zabierzesz, a to, co dobrego zrobisz innym , a zwłaszcza dzieciom, za których kształcenie odpowiadasz przed Bogiem, owszem.
wtorek, 23.04.2019 10:34
To święta prawda
piątek, 19.04.2019 12:24
A na jakiej podstawie twierdzisz, że nauczyciele pracują mniej, mniej? Czy przystoi bezpodstawnie oczerniać bliźniego i to w Wielkim Tygodniu? Czy TVP-pis i inne szczujnie wyprały ci mózg doszczętnie! Wesołego Alleluja :-)
adaś piątek, 19.04.2019 12:59
Nie rozśmieszaj mnie!!! A ile Twoim zdaniem pracują? 1/4 tego co każdy inny pracownik. O całej gamie przywilejów nie wspomnę. Nie jestem zwolennikiem dobrej zmiany ani tym bardziej sukienkowych chłopców ,ale rząd nie powinien rozmawiać nawet z szantażystami. W dupach się poprzewracało.
Ewa sobota, 20.04.2019 08:53
Adasiu zapraszamy do szkoły!
już emeryt piątek, 26.04.2019 13:17
to czemu ty Adasiu nie uczyłeś się na nauczyciela ? ,zabrakło inteligencji czy nieuctwo ogarnęło twoją główkę ?
Grypaw piątek, 19.04.2019 14:32
Tu pracujesz 8 godz. Nauczyciel jest w pracy 7 ale drogi Panie ty nie przynosisz pracy do domu. Nie sprawdzasz sprawdzianow nie przygotowujesz sie do lekcji za kazda nadgoszine masz placone a nauczyciel siedzi od 16 do 21 na zebraniu czy radzie za darmo. Konkurs w sobotę za darmo a odpowiedzialnosc wpisana w ryzyko zawodowe. Do ciebie nikt nie wydzwania ze wystawiles zla ocene. Kiedys nauczyciela sie szanowalo teraz się gnoi
Baba Jaga. poniedziałek, 22.04.2019 10:39
do-Grypaw.Wlasnie jest w pracy 7 godzin i tyle.
Piotr piątek, 19.04.2019 17:03
Hahaha dobre może pracujecie 24h 7 razy w tygodniu. Podwyżka może się należy , ale nie 1000 zł. Ponoć chodzi Wam o dobro uczniów tylko czemu krzywdzicie tego rocznych maturzystów, ósmoklasistów i gimnazjalistów- też dla ich dobra? Porażka już nie można czytać tego bełkotu. Chcecie strajkować ,proszę bardzo już nie długo wakacje , a zapomniałem przecież Wasza grupa zawodowa ma wolne.
n-l piątek, 19.04.2019 18:52
Dodam i nie ponosisz odpowiedzialności za 20-30 uczniów, którzy sa pod Twoją opieką, tylko za dobre skręcenie rurki lub zamurowanie dziury. Różnica!!!
Pedagodzy jak dzieci, podwiesili sobota, 20.04.2019 08:14
kpisz? Kierowca autobusu ma większą i jeździ dużo dłużej niż ty i nikt go nie pyta czy zmęczony i nie ma 3 miechy urlopu, a jakby ode mnie zależalo to tobie pedagożko bym zabrała a jemu do 2 zwiększyła :) .
n-l sobota, 20.04.2019 10:06
Tylko żeby (prz całym szacunku dla ciężko pracujących kierowców) zostać kierowcą to nie trzeba studiów ukończyć, robić podyplomówek i całej masy szkoleń.
nauczyciel na wagarach sobota, 20.04.2019 10:33
studia dają ci prawo do leberowania o końca życia na koszt tych co studiów nie mogli ukończyć bądź nie mieli potrzeby takiej? Za pracę , a nie studia się płaci- zapomniałaś na jakim świecie żyjesz, role nauczyciela z uczniem się pomieszały?
kamień sobota, 20.04.2019 15:22
z tego co wiem kierowcy maja większa pensje niż nauczyciele, a może znasz jakiegoś który by codziennie był odpowiedzialny za 30 dzieci w wieku 5, 6 lat.
Kierowca zawsze może jeszcze przenieść się do innej firmy transportowej, gdzie mu płacą więcej, a w każdej szkole płacą tyle samo.
Dzierzowianin niedziela, 21.04.2019 21:01
dokładnie ostatnio pracowałem woziłem ludzi do Lg wstawanie o 4 rano za 2 tys. chcesz sie zamienić za twoje 3 tys i pół roku wolnego
poniedziałek, 22.04.2019 12:45
ale ty nie możesz się zamienić bo jesteś tumanem bez szkoły..
Rodzic piątek, 19.04.2019 23:12
Bzdur to nie jedyny zawód, który ma odpowiedzialność za kogoś, no ale wiadomo, nauczyciel ma najgorzej
n-l sobota, 20.04.2019 10:08
Nie jedyny to jest racja, ale jednak odpowiedzialność jesti za zdrowie, i za wychowanie (często brak tu pracy rodziców) i za wykształcenie dzieci.
piątek, 19.04.2019 23:16
No już widzę jak 5 dni w tygodniu po 7 godzin przy tablicy stoją... Ktoś tu się zagalopował, to prawie 2 etaty by były, oczywiście nauczycielskie, a wywiadówki pół godziny i się spieszą...
n-l piątek, 19.04.2019 18:50
Wymieniaj te przywilej znawco teatu.
sobota, 20.04.2019 08:15
płatny urlop zdrowotny, 13-pensja, 2 paski w miesiącu i wczasy na 3 miesiące
n-l sobota, 20.04.2019 10:15
13-pensję to znawco, zabierają na co miesiąc z pensji, nauczyciel ma urlo, a nie wczasy, bo na wczasy go nie stać, urlop zdrowotny to już niszczyciel Zalewska zadbała żeby mało kto dostał. Warto myśleć i być zorientowanym. Życzw wesołych świąt, bez mowy nienawiści zazdrośniku.
sobota, 20.04.2019 10:36
chciałeś wyliczanki, a teraz od zazdrośników wyzywasz- brak argumentów. Weż Zalewskiej z kieszeni ten urlop zdrowotny i zaprzecz, że go w obecnej chwili nie ma- kłamczuch
n-l sobota, 20.04.2019 12:08
Argumenty są wyżej. Przeczytaj ze zrozumieniem.
Czytelnik poniedziałek, 22.04.2019 19:36
Co
piątek, 19.04.2019 23:10
Karta nauczyciela np.! Rzaden inny zawód nie jest tak chroniony, was nie da się za nic ukarać, ani zwolnić, tak jak innych. To jest jak ze św. Krowami normalnie, kara śmierci jak coś nauczycielowi powiesz, zwrucisz uwagę...
sobota, 20.04.2019 07:58
Jakby co, to ,,żaden'' i ,,zwrócisz'' . Od razu widać, z jakiego powodu ta niechęć do nauczycieli....
Diaco sobota, 20.04.2019 15:29
To nie niechęć. To widać efekt nauczania tych biednych i mało zarabiających nauczycieli. Jak widać nie potrafią głąba nauczyć poprawnie i bez błędów pisać. Dlatego należy im zabrać po 500 zł a nie dawać 1000.
piątek, 19.04.2019 12:34
Czy nauki Kościoła mówią coś o gwałceniu dzieci przez Jego pasterzy?
nauczyciel nie gwałcił nigdy sobota, 20.04.2019 10:39
to samo co o gwałceniu dzieci przez NAUCZYCIELI, a tych przypadków też nie nagłaśniacie, szczególnie w domach dziecka czy innych ośrodkach
zgred poniedziałek, 22.04.2019 10:43
A o nauczycielach skupiających z e swoimi uczniami na korepetycjach nie napisałeś!
zgred poniedziałek, 22.04.2019 10:48
A o nauczycielach sypiających z e swoimi uczniami na korepetycjach nie napisałeś!
Arek niedziela, 28.04.2019 10:08
KK TO RAK POLSKI!
Helena piątek, 03.05.2019 19:09
18 godzin w tygodniu pracują i jeszcze im mało, w d...ch się poprzewracało, jak nie pasuje to zmieniać prace na na Amazon, tam 40 godzn tygodniowo będzie do wyrobienia i można więcej zarobić i nie będzie czasu na pitolenie i strajkowanie
rodzić poniedziałek, 29.04.2019 06:14
nauczyciele uczą wasze dzieci wy rodzice nie znacie tego obowiązku mam 80 lat wychowałam 3-troje dzieci umieją się zachować i szanować zasady jak to dzisiaj wygląda wsiądz do autobusu co wozi dzieci do i ze szkoły zachowanie płakać się chce tak samo w miejscach publicznych wasza postawa rodzice inni mają obowiąz a wy wmagania gdzie wasza rola .Mam propozycje niech twoje dziecko zostanie nauczycielem .jak sobie wychowasz tak bedziesz miał nauczycielowi należy się płca ty wolisz zasiłki i 500+ doczekasz się .
porafianin poniedziałek, 29.04.2019 06:23
A przewielebny niech wprowadzi sposób wynagrodzania jak w niemczech będzie dostawał pensje a dotacje dla parafi rozdysponuje rada kościelna za moj deklarowany podatek bede miał chrzest slub pochówek a nie zdzierstwo i on ma szczelność mówić ile ma zarabiać nauczyciel
Andrei sobota, 20.04.2019 22:50
Dobrze, ze taki Ks. Biskup jest jeszcze i ze nauczycieli ruszylo sumienie, bo napisali list do ks. Biskupa. To jest sygnal, ze w czasie Triduum Paschalnego slowa nie poszly na wiatr.Za daleko posunęliscie sie drodzy nauczyciele.Nie jestescie nauczycielami z powolania.Macie jedynie zawod.Nauczyciel z powolania jest zawsze ze swoimi dziecmi a nie oddala sie od nich. Wiem, ze potrzebne sa Wam pieniadze. A czy to jest najwazniejsze w zyciu? Zrobie sobie porzadny rachunek sumienia, czy jestescie dobrymi pedagogami, jesli opuszczacie dzieci.Pozdrawiam.
czwartek, 25.04.2019 12:34
dobrze napisane szacunek dla Biskupa
a tak sobie sobota, 20.04.2019 22:55
Jeszcze napis z, że nauczyciel ma pracować dla idei . Oj szkoda mi tych nauczycieli , którzy Ciebie nauczyli składac literki
niedziela, 21.04.2019 16:04
Andrei,ubierz sobie powołanie na grzbiet i włóż do przysłowiowego garnka.
Anna niedziela, 28.04.2019 16:40
Sorry, bez przesady! Nie znam nauczyciela, co by nie miał co włożyć do garnka ;) Nie wstyd tak biadolić??? Wiem, że Grecja, Włochy, Turcja czy Portugalia to mało, wiem - chciałoby się na Hawaje lub do Australii, co? Ja naprawdę wszystkim nauczycielom tego życzę i tak będzie, jeśli nadal będą rządy propolskie. Pomału, ale do przodu. Jednak państwo po tylu latach wykorzystywania przez zaborców, później przez Hitlera, następnie przez ZSRR, po tylu stratach w majątku narodowym i ludziach musi poczekać, aby przeskoczyć Anglię i Niemcy. I może tak byc:) Pozdrowienia
mamuska niedziela, 21.04.2019 19:37
Ty nawet czlowieku nie wiesz co to jest powolanie. Gdybys wiedzial, nie pisalbys bzdur.Andrei. dziekuje za super komentarz. Jest najbardziej na czasie.
niedziela, 21.04.2019 19:40
Jeszcze raz powtorze.To fragment kazania przypominający Janusza Korczaka jest jak najbardziej trafny. Strajkujący nauczyciele są oburzeni ? oni powinni spalić się ze wstydu i zakopać się na metr pod ziemię, jak mawia klasyk Kopacz za to co zrobili własnym uczniom. Zamiast się wielce oburzać czy obrazać powinni na kolanach przepraszać swoich uczniów za krzywdy jakie im wyrządzają. Pytam się tych strajkujących, czy przystoi nauczycielom uniemożliwienie swoim uczniom start w dorosłe zycie ?
Anna czwartek, 25.04.2019 11:11
Zgadza się. Korczak nie opuścił dzieci do końca i dobrowolnie poszedł z dziećmi do gazu. Podczas okupacji nauczyciele ryzykowali życie nauczając na tajnych lekcjach... To była postawa godna nauczycieli dbających o dzieci. A teraz co się dzieje??? Jeszcze mają za złe, że biskup do nich apeluje o opamiętanie się. Jako duchowny ma taki obowiązek, milczenie byłoby grzechem zaniechania. To strajk o kasę mierzoną w tysiącach, a nie o wolność jak w latach osiemdziesiątych. Dzieci, młodzież są zakładnikami. To nie strajk, jak inne, np. na Zachodzie, gdzie kosztem są straty materialne jakiejś firmy, ale kosztem jest brak klasyfikowania uczniów za cały rok nauki, wyrzeczeń i poświęceń. Nigdzie tak się nie dzieje. Są przecież jakieś granice. Poza tym chodzi o budżet, czyli pieniądze nas wszystkich.
An niedziela, 28.04.2019 00:30
Dobrze ze księża dzieci nie opuszczaja i co niektorzy teraz w prokuraturze musza sie tlumaczyc
rodzic środa, 24.04.2019 17:49
Bardzo dobrze ksiądz biskup powiedział , nauczyciele powinni się wziąć w końcu do roboty a nie , udawać że coś robią . Ogarnijcie się nieroby zatracone jak się nie podoba to do biedronki na kase .
Ania niedziela, 28.04.2019 11:01
A mogła matka Cię wyskrobać.
czwartek, 25.04.2019 20:18
Rodzic ty pajacu co ty piszesz za śmieci? Ten twój ksiądz to musiał cię chyba molestować jak byłeś mały bo z twoją psychiką jest bardzo źle.
Ludwik piątek, 26.04.2019 19:24
Szarlatan? Komediant? Szaman czy zwykły oszust w koloratce?
j23 sobota, 20.04.2019 14:40
co biskup zrobil z klerem z zabkowic sl z parafi sw.anny ktory jest podejrzany o molestowanie uwazam niech kler ureguluje swoje sprawy a niech nie poucza innych
czwartek, 25.04.2019 12:33
no chyba coś zrobił bo nie ma poprzedniego księdza
Uczeń poniedziałek, 22.04.2019 20:33
Jeżeli tak mało zarabiacie to zawsze możecie iść do innego zakładu pracy w innym zawodzie pracować. Dla mnie nie podobało się moje miejsce pracy więc je zmieniłem przekwalifikowalem się. Żyjemy w wolnym świecie jeżeli komuś się nie podoba zawód nauczyciela to niech idzie pracuję do supermarketu niech idzie pracuje na ulicy zamiatający wtedy myślę że będzie zadowolony. A co do słów biskupa Myślę że są bardzo mądre i wreszcie coś powiedział mądrego. Tylko jeżeli państwo chcę stawiać sobie domy chcę się wozić samochodami i wyjeżdżać na wczasy za granicę to rzeczywiście za mało zarabiacie jeżeli się pozwalacie wrobić w grę polityczną
poniedziałek, 22.04.2019 20:44
Po stylu twojej wypowiedzi nie dziwię się, że nie lubisz nauczycieli. chyba w szkole nie często bywałeś.......
czwartek, 25.04.2019 11:01
A po wypowiedziach które są tutaj i komentarzach to widzę że większość komentarzy komentują nauczyciele którzy właśnie siedzę na strajku i nie mają co robić więc siedzę na Internecie i się bawią i piszą komentarze Zamiast wziąć się do roboty drodzy nauczyciele strefa Wałbrzyska i strefa Wrocławska Czeka na was
adam bloj czwartek, 25.04.2019 09:12
biskup niech sie zabierze za zrobienie porzadku ze swoimi ksiezmi potem niech juz zejdzie na emeryture bo po zdjeciu widac poczatki uwiadu starczego zaczyna gadac od rzeczy . a nauczyciele walcza o swoje dziwne klecha za szerzenie wiary nie powinien brac zadnej kasy a oni bez skrupulow biora proponuje powrot do salek katechetycznych tam uczyc swoje owieczki
wagarowicz środa, 24.04.2019 22:02
Rodzice! Dajmy im ("nauczycielom") podwyżki ale zacznijmy surowo i konsekwentnie egzekwować realizację programu, oceniajmy jawnie styl i jakość nauczania, skończmy z kwiatkami, darmowymi wycieczkami, zielonymi szkołami, innymi upominkami, wymagajmy jakości nauczania - a ręczę że większość z tym zarozumialców będzie sama szukała nowej pracy.
czwartek, 25.04.2019 06:43
Polacy,opanujmy się wreszcie!Nie dajmy się dzielić na lepszy i gorszy sort!Brońmy się przed tą "szczujnią"!Czy nie widzicie,że jest to celowa i świadoma działalność?Na pewno większość z Was wie,czym jest szczucie społeczeństwa na jakąś inną grupę społeczną (zawodową)?Przypomina to Europę lat 30-tych ubiegłego stulecia.Obudźcie się!
mgr poniedziałek, 22.04.2019 12:12
dec ma kasy tyle ze liczyc mu sie niechce ma maszynke do liczenia ostatnio w mediach glosno o grupie pedofili
wtorek, 23.04.2019 12:39
Trzeba było iść na księdza. A pewnie powiesz ze wszyscy tam dupczą? Ok prawdy nie znamy co robią. Ale gdybyś został księdzem to też byś dupczył? Ten kto jest wierzący nie zapomina że składa przysiege Bogu no chyba że Boga ma za nic
czwartek, 25.04.2019 00:07
Byłoby dobrze, żeby też niektórzy księża nie zapominali o tym, że składali przysięgę Bogu.
JAN sobota, 20.04.2019 08:19
KOŚCIÓŁ POWINIEN JEDNAĆ LUDZI ,A NIE DZIELIĆ.DLATEGO NIE CHODZĘ DO KOŚCIOŁA ,A ILE ZARABIA JEGO EKSCELENCJA.
sobota, 20.04.2019 10:41
nie chodzisz i nie dajesz, to co za prawo masz do rozliczania? Ja daję i będę dawał i co ci do tego?
Jan poniedziałek, 22.04.2019 08:33
Mój sąsiad jest księdzem i wiem na co wydaje kasę od takich jak Ty.
poniedziałek, 22.04.2019 08:36
żal ci, daję mu na to, chciałbyś też ? Zamiast patrzyć jak żyją sąsiedzi weź gacie w garść i za robotę się weź, bo tobie nie damy
środa, 24.04.2019 20:08
A te pasibrzuchy,których tak bronisz,to co robią pożytecznego?Jeśli uważasz,że jedyną pożyteczną robotą z ich strony jest wyciąganie łapy po kasę,to twoja sprawa.
JAN poniedziałek, 22.04.2019 10:00
Kasy to akurat mi wystarczy,a roboty to mam nadmiar i muszę odmawiać.Do tego emeryturka mundurowa.WESOŁYCH ŚWIĄT.
wtorek, 23.04.2019 12:46
No to popatrz masz emeryturę i jeszcze musisz rypać. Jesteś zadufany w sobie bo nie potrafisz wydatkowac jak należy a emerytura jest od odpoczywania, pilnowania wnuków i dbania o resztę zdrowia które zostało. I tak finalnie wszyscy trafimy do piachu to po co ta chęć pożądania. Cieszysz się że masz ale i tak jesteś nieszczęśliwy. Taki paradoks
zgred poniedziałek, 22.04.2019 10:29
Nikt nie powinien dzielić.Wszyscy żyjemy we wspólnej ojczyźnie!
Warszawa wtorek, 23.04.2019 18:07
Ja nie popieram nauczycieli! Co ja mam do ich pensji i poco uczniowie strajkują ! Bp Jgnacy Dec dobrze powiedział !
środa, 24.04.2019 20:05
Przypuszczam,że nawet gdyby twój biskup puścił bąka,to byś powiedział,że jesteś na polach lawendowych w Prowansji...
Nauczyciel sobota, 20.04.2019 19:48
Jestem nauczycielem,ale tym zlym,bo niestrajkujacym i już nie mogę czytać tych bredni wypisywanych przez moich kolegów i koleżanki. Jesteście jak mówicie wykształceni bierzcie sprawy w swoje ręce tyle jest innych zawodów. Poniżacie rodziców, uczniów innych pracujących ludzi np z Biedronki .Jest mi wstyd,że należę do takiej grupy zawodowej.Po trupach do celu
środa, 24.04.2019 20:03
Wstydź się za siebie i za to co wypisujesz.Przypuszczam jednak,że jesteś trolem...
poniedziałek, 22.04.2019 10:30
To się zwolnij łamistrajku. Wstyd że są tacy nauczyciele
poniedziałek, 22.04.2019 15:33
weź się walnij w ten swój pusty globus,
poniedziałek, 22.04.2019 14:50
Podziwiam,ze ma pan swoje zdanie i umie sie do niego przyznac.
Nie jest pan jak te owce co nawet nie maja pojecia po co strajkuja.Strajkuja,bo wszyscy strajkuja i czekaja,az im manna z nieba spadnie.Pozdrawiam.
Aśka poniedziałek, 22.04.2019 15:13
Teraz jest mało nauczycieli z powołania. Niestety, większość ma w nosie uczniów. Im tylko zależy na kasie.
wtorek, 23.04.2019 21:48
Popieram przykład u mnie w szkole
wtorek, 23.04.2019 21:45
Nie no... to już bezczelność dosyć że maja tyle wolnego, wypłaty na wakacje dostają mimo że nie pracują jakoś szczególnie, to jeszcze chcą podwyżki bo im mało tylko dzieci przez nie cierpią bo muszą pisać egzamin w czerwcu A maturzyści nie wiedzą czy przystąpią do matury mało tego piszą list do biskupa bo wyraził swoje zdanie A jak nauczyciele napisali piosenkę gdzie obrażają pracowników biedronki to jest dobrze ale jak oni coś powiedzą to już źle no ale to są urzędnicy państwowi więc no klaniajmy się im może...
środa, 24.04.2019 20:00
Trzeba było zostać nauczycielem matołku,jeśli uważasz,że tak im jest dobrze.Ale najpierw musiałbyś się nauczyć pisać i czytać,bo pewnie pisze za ciebie twoje dziecko.
Kotek mial wtorek, 23.04.2019 22:08
Dobrze
niedziela, 21.04.2019 19:17
Kler i PiS jedna banda. Ręka ,rękę myje. Ciekawe, dlaczego nie rozmawiają tak chętnie o księżach pedofilach??
mamuska niedziela, 21.04.2019 23:58
Jak Ty taki jestes madry to odpowiedz mi: czy nie brakuje ludzi gorszacych innych w innych zawodach?Latwiej tylko wine zrzucac na jedna grupe. Wstydzilbys sie tego co piszesz, bo nie oceniasz ludzi sprawiedliwie.Przykro mi czytac takie niesprawiedliwe komentarze, ale kiedys moze zmadrzejesz jak po tylku dostaniesz
poniedziałek, 22.04.2019 06:35
PiS i kler sa tak potrzebni Polsce i inteligentnym Polakom jak jest szankier na q oo tasie potrzebny! Za komuny nie bylo ani perfidnych PiSserów ani perfidnego i obludnego kleru który byl trzymany za mordy i Polacy zyli w spokoju i nie byli sklóceni!
poniedziałek, 22.04.2019 10:12
Inteligent się znalazł zwykły komuch. Chciał byś nie twoje doczekanie.Jeszcze trochę już wiele nie brakowało a kwiczał byś pod niemieckim zaborem.
środa, 24.04.2019 19:58
Lecz ten swój pusty łeb!
środa, 24.04.2019 08:19
Co znaczy PiS? Poleciał i spadł ha ha ha
poniedziałek, 22.04.2019 08:16
Mamuśka na jakim ty świecie żyjesz? Przestań oglądać telewizję trwam i słuchać radia Maryja i zejdź na ziemię.
poniedziałek, 22.04.2019 08:32
on nie zmądrzeje, ale myśli że jak odwróci uwagę oczerniając księży to nikt jego miernocie nikt się nie przyjrzy
Tti wtorek, 23.04.2019 22:18
Nieroby nauczyciele do roboty. Biskup ma racje.
środa, 24.04.2019 08:16
Szkoda że biskup tak chętnie nie wypowiada się o pedofilii w kościele.
wtorek, 23.04.2019 20:49
A może by tak biskup powiedział za ile on sprawuje swoją "posługę". Skąd ma kasę na życie na takim poziomie? Kto mu opłaca składkę zdrowotną , emerytalną, podatek dochodowy? Kto płaci za to, że go wożą wypasioną bryką, jaką nawet Jego przełożony, czyli Papież, nie jeździ? I najważniejsze: dlaczego nie słucha tego zwierzchnika, który nawołuje kler do pokory i życia zgodnie z Dekalogiem, do którego zobowiązani są wszyscy wyznawcy chrześcijaństwa?
wtorek, 23.04.2019 21:38
A co zazdrościsz mu to mogłeś iść na księdza lub zakonnice A nie nauczyciela lub nauczycielkę
wtorek, 23.04.2019 22:00
Nie mogłem. Wychowano mnie na porządnego człowieka.
SzpetnyBoguSS wtorek, 23.04.2019 09:55
SPRYWATYZOWAĆ WSZYSTKO A RYNEK ZWERYFIKUJE KTO JEST DOBRYM NAUCZYCIELEM.PRAWDZIWY FACHOWIEC ZAWSZE BEDZIE MIAL PELNE RECE ROBOTY
poniedziałek, 22.04.2019 20:18
Należałoby zorganizować zbiórki np. żywności, odzieży itp., aby wspomóc ich w trudzie życia codziennego. Po świętach w niejednym domu pozostała żywność a można ją przekazać na szlachetny cel, czyli dla strajkujących nauczycieli.
Ggg poniedziałek, 22.04.2019 22:51
Hahahah najgorszy kawal swiata .moze jeszcze zrzutke na ich wynagrodzenia za to ze nie wykonuja pracy a mimo tego chca hajs chcesz organizowac ?? Hahahah
Autor poniedziałek, 22.04.2019 12:07
Pani minister Zalewska w 1993 roku nie przerwała strajku bo nauczycielom się należy. Egzaminy były opóźnione.
poniedziałek, 22.04.2019 13:13
PANAMA ON I OJCIEC
niedziela, 21.04.2019 19:49
niech idą na kasę do marketu jak im się nie podoba w szkołach. życia nie znają
niedziela, 21.04.2019 20:43
Na kasę niech idą ci co skończyli zawodówkę.
zgred poniedziałek, 22.04.2019 10:33
A Ty wielce wykształcony pisząc takie rzeczy stawiasz świadectwo "mądrości osoby wyksztalconej"?
Dzierzowianin niedziela, 21.04.2019 20:46
dokładnie masz rację popieram pocaekamy zobaczymy co włoza do gara
Czytelniczka doby. poniedziałek, 22.04.2019 10:05
Co ty pieprzysz jaka misja.Kasę za to bierzesz i to wcale nie małą. Bronek ze swoimi kolesiami narobił Wam w głowach sieczki. To zwykła zachłanność.Odnośnie dzieci to powinniście przy nich trwać.Biskup ma rację. Tak na marginesie od PiSu WARA.
Szymon niedziela, 21.04.2019 20:56
Jak Tak im źle i nie dobrze i tak tragicznie zarabiają to niech zmienią profesje. Jak chcą nieroby
poniedziałek, 22.04.2019 10:01
Popieram w całości niech powiedzą ile rzeczywiście zarabiają
uczyciel niedziela, 21.04.2019 18:17
Dla mnie biskup to jedynie człowiek p[pracujący w innej korporacji. Więc jego zdanie jest dla mnie jak deszcz który przemija. Drodzy nauczyciele nie bulwersujcie się tylko przestańcie chodzić do domu tej korporacji.
Obserwator poniedziałek, 22.04.2019 06:27
Trafny komentarz .
poniedziałek, 22.04.2019 08:35
oj glupiś, głupiś - korporacja głupoty twojej kwitnie i przyciągaj nauczycieli tylko ze szkoły niech dla dobra naszych dzieci pozwalniają się i zaczną zarabiać w korporacjach
Mich sobota, 20.04.2019 07:41
Kiedyś duchowni byli ze strajkującymi. Były msze za nich. Teraz są z rządzącymi zamiast być z "owieczkami". To chyba bardzo zły kierunek? Tym bardziej, że nie przystoi zaogniać sytuacji przed najwazniejszymi Świętami. Wiecej rozsądku i pokory również dla "pasterzy", bo autorytetu to już kompletnie brak. Kiedyś Kościół mediowal między strajkującymi, a teraz stoi po jednej stronie barykady. Źle to wsxystko wróży.
sobota, 20.04.2019 09:22
Ale żeś chłopie głupotę palnął.Kiedyś za komuny strajkowali ludzie wierzący z wiarą z księdzem.A teraz strajkują ludzie lewicy.Ci co wtedy nie strajkowali ZNP-KOD.Co chciałbyś,żeby biskup popierał antychrześcijańskie środowiska które są przeciw wierze .ZA gender itd.Broniarza który występuje razem z kodem i lewicą postkomunistyczną.
sobota, 20.04.2019 10:31
Może to dziwne, ale tak jestem za tym żeby "mój Biskup" "mój Kościół" był za czlowiekiem niezależnie od koloru skóry, wyznania czy orientacji. Chcę by hierarchowie nie "kolaborowali" z władzą niezależnie vzy lewca czy "socjalistyczna prawica". Tak nauczał Chrystus- najważniejsza jest miłość a nie szczucie jednych na drugich. Wstyd za kapłanów, którzy bawią się w politykę zamiast być z wiernymi.
sobota, 20.04.2019 12:07
Biskup jest za każdym człowiekiem tak samo jak każdy wierzący i praktykujący katolik.Człowiek wierzący nie może potępiać drugiego człowieka.A może i ma obowiązek potępiać zło które ten czy tamten człowiek czyni.Ale nigdy drugiego człowieka który to zło popełnia.
emeryt niedziela, 21.04.2019 12:51
To według ciebie nie wolno ganić złego bo to co....... .Jestem katolikiem i wyznaję jedno za zło karać i to surowo czy to w sutannie czy laik .A kapłani do ołtarza i konfesjonału a jak najdalej od polityki.
niedziela, 21.04.2019 18:29
Według naszej wiary katolickiej ,o czym powinieneś wiedzieć skoro jesteś też katolikiem to człowieka potępiać nie wolno,bo być może jeszcze się zmieni i dokąd żyje ma szanse na nawrócenie i zmianę swojego postępowania.Jedynie zło należy a nawet trzeba potępić.Ale nigdy nie człowieka,bo człowiek nawet taki co popełnia zło może się zmienić i zostać nawet świętym.Oczywiście trzeba też za zło człowieka ukarać odpowiednio do popełnionego przez niego zła.Ale nie potępiać.Nie mścić się.Nie być wyrocznią.Bo i Ciebie ktoś może niesprawiedliwie osądzić i za surowo ukarać.Nie rzadkie są takie przypadki.Co do księży,że powinni być przy ołtarzu jak najdalej od polityki .To przypomnę Ci o czym nie wiesz albo pomijasz,że w dużej mierze dzięki kościołowi ,księżom i JP II Polska odzyskała wolność.Każdy większy strajk za komuny był z księdzem w zakładzie pracy i z modlitwami.Ludzie masowo się spowiadali.I to nie,że ksiądz się tam pchał tylko robotnicy zapraszali księży.Wiara dawała ludziom wtedy siłę do walki z ustrojem totalitarnym jakim była komuna.Księża byli mordowani.Ludzie chodzili w stanie wojennym na zakazane Msze św.za ojczyznę.Po mszach nieraz byli bici i łapani przez ZOMO.Nawet Michnik z Frasyniukiem latali do kościoła po pomoc i tą pomoc wszyscy potrzebujący otrzymywali.To są fakty.Żyłem wtedy i wiem jak było.A ty teraz taki bohater chcesz,żeby księża nie wtrącali się do polityki.A polityka to jest wspólna troska o dobro narodu.Dlatego księża mają prawo wyborcze i nie są wyjęci z pod prawa.Dlatego mają jak najbardziej prawo i obowiązek zabierać głos w sprawach politycznych,jak się coś źle dzieje.
sobota, 20.04.2019 10:41
Parafrazując Prezesa " kto stoi tam gdzie kiedyś ZOOMO?" nauczyciele walczą o godność a po ktorej stronie stanął Biskup??
sobota, 20.04.2019 11:49
Jest po stronie nauczycieli.Ale nie tych z ZNP którzy są z gender lewicowym KODem,który chce obalić rząd.Jakoś przez 8 lat za poprzednich rządów PO-PSL ,kiedy mieli zamrożone płace ,nie mieli 500+na dziecko to nie strajkowali.Tak im wtedy dobrze było.Broniarz też nie strajkował w latach osiemdziesiątych za komuny.Nauczyciele z ZNP mówili wtedy,że ze względu na dzieci nie mogą strajkować.A teraz dzieci biorą za zakładników,mieszają do polityki,grożą,że matury się nie odbędą i biskup miałby coś takiego popierać.W głowie się poprzewracało.Biskup ani księża nie mogą popierać zła i ludzi co są przeciw wierze i kościołowi.Ale na pewno modli się za tych co zło czynią i o zgodę i pojednanie.Tylko jak ktoś tego nie chce ,tylko jeszcze atakuje.To co mu zrobić.A tu takie piękne święta się zbliżają.Ale dla strajkujących święta widać nie są najważniejsze.
sobota, 20.04.2019 17:08
Moim skromnym zdaniem brakuje dicjownym z Biskupem na czele zwykłej pokory. Widzą drzazge w Ich oku a nie dostrzegają belki w swoim... Swoją drogą ile kasy dostali za to "popieranie" na naszą piękną ale rozpadajaca sie Katedrę?
niedziela, 21.04.2019 09:28
Na rację a nie wy czerwone kodminowskie bydlo czerwonej parszywej rasy agencieSB.
emeryt niedziela, 21.04.2019 12:59
Właśnie teraz obnażyłeś swoje oblicze szatana ,przecież to Bóg powiedział "przebaczaj i ucz przebaczać" cytat"Na rację a nie wy czerwone kodminowskie bydlo czerwonej parszywej rasy agencieSB."cytat czy tak postępuje katolik ,widać jak czytasz Pismo Święte i jak je rozumiesz "Kain ukraś krowę to dobrze a jak ukraść Kainowi to źle?" Pomyśl zanim naciśniesz ENTER
niedziela, 21.04.2019 14:38
Nie ja napisałem to co skomentowałeś i nie napisałbym niczego w tym stylu.Ale co do przebaczenia to Jezus powiedział,że jak ktoś zawini przeciw tobie i potem będzie prosił o przebaczenie to trzeba mu zawsze przebaczyć.Ale nie da rady przebaczyć komuś kto nie żałuje popełnionego zła i jest gotowy nadal to zło czynić.Też trzeba mu w sercu przebaczyć i nie złorzeczyć ani nie szukać odwetu.Ale dopóki nie zrozumie że źle zrobił i nie przeprosi to pełne pojednanie jest niemożliwe.A w ogóle to skąd możesz wiedzieć,że to pisał katolik.Ja mam co do tego wątpliwości.
niedziela, 21.04.2019 17:43
I tak mowi katolik?-Kochaj blizniego swego jak siebie samego -zapomniales?
niedziela, 21.04.2019 18:47
Nauczyciele trwają przy swoich uczniach grożąc ,że ich nie dopuszczą do egzaminów.Że nie dostaną się na studia ,że będą musieli rok powtarzać.No super nauczyciele.Broń dalej wykorzystywania dzieci i młodzieży do rozgrywek politycznych.KOD -Bis.Coś okropnego.A strajk nie jest polityczny.Zgroza.Czy wy siebie słyszycie?
Dzierzowianin niedziela, 21.04.2019 20:57
podczas egzaminów były zakłucenia w niektórych szkołach w kraju musiała interweniować straz miejska to jest wychowawca który dba o dobro dziecka by mu przeszkadzać by nie zaliczył egzaminu wstyd zabrać uprawnienia i do Lg na produkcje
sobota, 20.04.2019 17:12
https://fakty.interia.pl/polska/news-pry
mas-polski-deklaruje-gotowosc-kosciola-d
o-mediacji-miedzy,nId,2948111
To jest prawdziwa postawa Biskupa.
Wróg tvn niedziela, 21.04.2019 17:22
Super komentarz pozdrawiam
Nauczycielka z powołania niedziela, 21.04.2019 17:21
Z owieczkami? To wilki w owczej skórze. Bogu niech będą dzięki za Takiego Biskupa.
Xdree piątek, 19.04.2019 17:35
Myślę iż nauczyciele i tak dobrze zarabiają . Tak naprawdę w szkole nic nie robią uczniow traktują jak służących. Może noe w każdej szkole ale tak jest. Za poproszenie nauczyciela o wytłumaczenie danego tematu on powie że w internecie jest wszystko. Do domu zadania zadawane po 5 stron czyli ok 30 zadań. Czy to jest normalnie ? Kazdy z nas chodził do szkoły i wie jak tam jest. Nauczyciele tacy pokrzywdzeni że mało zarabiają haha.. Ludzie pracujący w zakładach mało zarabiają najniższa krajową. A sie narobia 100 razy więcej niz taki nauczyciel. Drogi nauczycielu jesli ci nie pasuje płaca zapraszam do zakładu na produkcję, a następnie wrócisz do swojej poprzedniej bo stwierdzisz że za te same pieniądze nie będziesz zapierdalac jak wół.
Dzierzowianin niedziela, 21.04.2019 20:49
jak im zle to mazona za 2200 zł system czterobrygadowy swiątek piatek i niedziela pomprzepracowaniupół roku pójdą na kleczkach by wrócic do szkół
piątek, 19.04.2019 21:34
Jeżeli nie masz pojęcia o pracy nauczyciela nie zabieraj głosu. To nie tylko lekcje w kasie ale także przygotowanie się do zajęć, poprawa zadań, praca wychowawcza, kontakty z rodzicami, posiedzenia rad pedagogicznych i t.d. Każdy nauczyciel musi mieć wyższe wykształcenie a zarabia mniej niż robotnik po zawodówce. A przeładowanie młodzieży pracą domową to nie wynik wygodnictwa nauczyciela tylko przeładowanych programów w szkole "zreformowanej" przez p. Zalewską.
Dzierzowianin niedziela, 21.04.2019 20:52
pokasz mi nauczyciela co zarabie mniej niż robol mam siostre nauczycielkę i wiem co i jak terz jadą na litwe na wycieczke na majówkę i zle jest im to do Amazona na produkcję teraz potrzebują
Fikus sobota, 20.04.2019 15:24
O czym piszesz autorze? Co za bzdury. O jakiej pracy wychowawczej piszesz i o jakim przygotowaniu. A kontakty z rodzicami to mit. Jeśli tak, to proszę niech mają te swoje 4 lekcje dziennie. Potem te kontakty i przygotowanie niech robią w szkołach, w resztę czasu do ośmiu godzin. I w szkole 8 godzin niech pracują, a nie pitolą, że tacy uciemiężeni w domach pracują. Urlopu też 26 dni i wszystko. Resztę czasu wolnego niech poświęcą na pracę np. zorganizują zielone szkoły dla dzieci. Ferie też do szkoły przygotowywać materiały skoro muszą je w domu robić. Ciekawe co by powiedzieli na propozycję zmian w zakresie systemu pracy i czasu pracy?
autor niedziela, 21.04.2019 20:13
Kontakt nauczycieli z rodzicami , to jakiś żart. Jestem rodzicem i na spotkanie z nauczycielem mojego dziecka muszę czekać jak na " spotkanie z hierarchą". Próbowałem telefonicznie, ponieważ pracuję i też nie zawsze mogę wyjść z pracy i mnie nauczycielka dosłownie "olała", mówiąc do słuchawki że, nie ma czasu, dzwoniłem na przerwie między lekcjami. Tacy to są ci " wspaniali" nauczyciele.
Rodzic piątek, 19.04.2019 23:21
Trzeba było wtedy strajkować, wiedzieli, że źle będzie jak z 6 latkami do pierwszej klasy, to teraz mają, praca wychowawcza... Jaka? Bo trudno zauważyć
zmanipulowani przez Bronia rza sobota, 20.04.2019 10:43
słusznie
Maciuś sobota, 20.04.2019 11:12
Skoro Biskup jest takim historykiem, to może zacznie edukację historyczną od rozbiorów kto podpisał petycję do Rosji, kto przesłał list do Polaków ze stwierdzeniem, że "władza cara jest nadana przez Boga" . Może by też rozważył temat spłacania długu wdzięczności dla kleru za lata ubiegłe w kontekście stwierdzenia,że za walkę w "obronie..." płaci się tylko najemnikom, bo prawdziwi patrioci po prostu walczą i nie liczą na zapłatę.
sobota, 20.04.2019 11:58
Nie wiem kto napisał,że władza cara jest nadana przez Boga.Ale wiem,że każda władza pochodzi od Boga i taką mamy władzę na jaką sobie zasługujemy.Prawdziwi patrioci walczyli o wolność Polski w latach komuny bez zapłaty.Często za cenę życia,więzienia,tortur.W tym byli także księża tacy jak np.ks.Popiełuszko ks.Niedzielak i wielu innych.Oj Maksymilian oddał swoje życie za brata swojego w obozie koncentracyjnym.
Tomasz niedziela, 21.04.2019 15:55
Drogi Księże Biskupie i Profesorze, jestem pełen wdzięczności i szacunku dla Księdza - niełatwo w tych okolicznościach mówić prawdę.
niedziela, 21.04.2019 11:41
Ja na szczęście dzieci mam już dorosłe,ale pamiętam doskonale nauczycieli z "moich " czasów i nauczycieli u dziecka....Kiedyś nauczyciel był autorytetem i niejednokrotnie mentorem,dzisiaj to odbębnienie zajęć i umywanie rąk od wszelkich problemów.Przytoczę tylko jeden przykład u dziecka w klasie.Była grupka trzech takich co "rozwalali" zajęcia(w pojedynkę potulni jak baranki).Szantażowali skarbnika,że ma im klasowe pieniądze oddawać na papierosy,zastraszali innych uczniów.Wychowawca udał,że porozmawia z uczniami.Nic z tego nie wynikło,sprawa została zgłoszona do pedagoga szkolnego.Pedagog wygłosił mowę przepiękną,że sprawą już się zajmuje i nie do pomyślenia są takie sytuacje w szkole.Po kilku dniach zapytana,co w tej sprawie jest zrobione,bo uczniowie dalej skarżą się na terror i mało co nie doszło do nieszczęścia,pani pedagog zrobiła wielkie oczy,że ona pierwsze słyszy o sprawie.Nie zostało zrobione NIC.Częśc uczniów się przeniosła,część odeszła ze szkoły.
expert niedziela, 21.04.2019 05:38
Gdyby trwali przy uczniach to by przerwali strajk na egzaminy. Biskup miał rację upominając się o prawo ucznia. Cel (słuszny jakim jest podwyżka) nie uświęca środków (przedmiotowe potraktowanie uczniów) drodzy nauczyciele.
en sobota, 20.04.2019 20:01
Biskup nie może kłamać, powiedział jak uważał. Co to za nauczyciel który dla pieniędzy jak Judasz zdradza swoich uczniów. Nie wyobrażam sobie jak mozna zostawić przed maturą czy egzaminem swoje dzieci, ktore dopiero wkraczają w ten okrutny świat który bawi się ich kosztem.
sobota, 20.04.2019 20:25
A Biskup może "zdradzać z rządzącymi"? Są Święta i powinien być z ludźmi... Z potrzebującymi z wysmiewanymi odrzucanymi przez "obecnie sprawujące wladze" ponizanymi nauczycielami. Albo choć nie wpuszczać jedni przeciw drugim...
sobota, 20.04.2019 18:10
Czy przeprosił księdza proboszcza z Szalejowa za fałszywe oskarżenia.
Jozef sobota, 20.04.2019 18:59
Jest dobrze zgodnie z dyrektywom rosyjskim Polak ma się nauczyć do 100 liczyć i podpisać się i wszystko poparte przez Niemców. Strajk dalej do września. Alleluja.
sobota, 20.04.2019 14:30
Nauczyciele napisali pięknie.
W Wielki Czwartek zastanawiamy się nad istotą człowieczeństwa i wiemy że nauczyciele tego nie mają..
ateraz hejtujcie sobota, 20.04.2019 15:03
Nie dość, że strajkują pomijając interesy uczniów, to jeszcze się oburzają. Do pracy niech się wezmą i do nauczania. Kasę i tak maja dużą. Z nadanych im przywilejów nie zrezygnują. Godzin pracy nie wydłużą wolnego, że ho, ho a podwyżki żądają.
sobota, 20.04.2019 15:56
W tym kraju już nie dojdzie do pojednania jest nas za dużo tylko wojny segregowaly narody i była zgoda. Może Putin ma rację.
sobota, 20.04.2019 13:33
Wszyscy tylko użalają się nad maturzystami a nikt nie wspomina o nędzy w jakiej żyją dzieci nauczycieli, którzy dziś, kiedy inni szykują się do świąt Zmartwychwstania Pańskiego, muszą pozostać w murach szkół i przedszkoli, aby walczyć o godne życie i kromkę chleba.
optymismus sobota, 20.04.2019 15:12
Nie rozśmieszaj ludzi. W jakich murach. Okna w swoich domach panie myją w czasie strajku. Po zakupy biegają. A ty piszesz o siedzeniu w murach. Nawet jak burmistrz w pewnej wsi w gminie Strzegom z życzeniami do szkoły przyjechał to za bardzo komu ich składać nie miał. Dyr. na siłę telefonicznie grono na ten czas ściągała. Gdzie więc strajkujący byli?
Mama piątek, 19.04.2019 12:36
Biskup Dec !!! W tym roku mój syn przyjmował bierzmowanie w DDZ w kościele "na Skałach ", kazanie jak wyglosil przed młodzieżą.... brak słów. Jego wypowiedź była bardzo nie na miejscu i myślę, że wcale nie przybliży naszych dzieci do kościoła. Biskup stwierdził, że w roku 2018 było ponad 20 tys wyroków o pedofilie Ale tylko 60 to byki księża, przecież to nic złego to tylko ludzie , on nie rozumie tej nagonki na księży. Ręce opadają!!!
piątek, 19.04.2019 14:40
Rzeczywiście ręce opadają,że ktoś taki jak pani posyła dziecko do bierzmowania.Przecież jak on będzie się wychowywał w takich antychrześcijańskich poglądach,gdzie jego mama krytykuje biskupa,to z niego może nie być żaden katolik.A przecież poszedł przyjąć sakrament bierzmowania ,który jest sakramentem dojrzałości chrześcijańskiej.A pani szuka tylko winy w kościele.Zamiast zacząć od siebie.Też jestem wierzący i kościół jest nie tylko księży.Ale i mój.Nigdy bym na swój kościół i swojego biskupa tak żle publicznie i do tego anonimowo nie napisał.A nie pomyślała pani,że może ci księża pedofile to ludzie lewicy którzy weszli do kościoła by szkodzić kościołowi i naszej wierze i by mieć łatwy dostęp do dzieci?Tylko ,że to księża...
piątek, 19.04.2019 15:27
Ten wpis żałosny ręce opadaja
piątek, 19.04.2019 17:57
Ot teoria spiskowa. Śmiać się czy płakać? Sam to wymyśliłeś?
sobota, 20.04.2019 10:45
właśnie padam z twojego postu, jesteś genialny i na więcej cię nie stać? G... nic nie rozumiesz i nie zrozumiesz, weź włącz TVN i tak nic nie stracisz
piątek, 19.04.2019 13:37
Później Księża się dziwią że spada liczba osób, które uczęszczają do Kościoła!!! A ten Biskup już dawno zapomniał o swoim powołaniu.Uprawiając w Kościele politykę księża doprowadzą do takiej sytuacji jaka ma miejsce w wielu krajach Europy
sobota, 20.04.2019 10:37
przecież ty i tak nie chodziłeś do ko,ścioła, więc nie dziwne że wszystko dla ciebie jest dziwne :)
piątek, 19.04.2019 14:24
Polityka to jest wspólna troska o dobro narodu.A biskup ani księża nie są wyjęci z pod prawa.A więc mają prawo i obowiązek mówić o sprawach polityki.Nie wyobrażam sobie ,żeby jakiś ksiądz mówił piąte nie zabijaj siódme nie kradnij a był obojętny na kradzieże,malwersacje albo na zabijanie dzieci nienarodzonych.I żeby w imię poprawności politycznej nic o tym z ambony nie mówił.
JurekeM sobota, 20.04.2019 10:29
Pięknie! Ale co Twój wpis ma wspólnego ze strajkiem nauczycieli? Jakoś nie mogę znaleźć "styku". Powinien, a nawet musi, wypowiadać się na wymienione tematy. Ale problem tkwi w Tobie! Coś jakby "każde słowo kapłana pasuje do każdej sytuacji". Czyżby? POPIERAM STRAJK NAUCZYCIELI! Nawet wbrew kolegi o. rydzyka!
piątek, 19.04.2019 17:54
Skąd wobec tego obojętność w sprawie pedofilii wśród księży?
sobota, 20.04.2019 10:40
ta sama co wśród nauczycieli
piątek, 19.04.2019 17:39
Biskup ma 100% racji ,popieram ,skoro zostawili uczniów na pastwę losu to nie godni są być nauczycielami !!!!
JurekeM sobota, 20.04.2019 10:36
A przedstawiciele rządu nie zostawili???? To przecież RZĄD powinien podjąć decyzję!!! Ale łatwiej oskarżać nauczycieli jako grupę, niż samych siebie, czyli własny rząd. DO NICH NALEŻY DECYZJA! Czyć to ZNP może podjąć decyzje finansowe, czy rząd? M Y Ś L, to nie boli.
piątek, 19.04.2019 23:37
Biskup Dec jest prawą ręką Rydzyka, w piekle będą się będą razem smażyli
sobota, 20.04.2019 10:29
a Ty będziesz im drzwi otwierał Judaszu? Nauczyciele w Boga i piekło uwierzyli? Hi,hi- mamona im dobro przysłoniła , a Broiniarz odebrał mózg- dalej strajki i w wakacje urządźcie- naród was przed piekłem rozliczy
Aljo sobota, 20.04.2019 10:12
Smierdzacy katabas wogole nic nie robi tylko pasie brzuch. Rodziby nie ma wiec nie musi nikogo wykarmic. I ten grubas smie swa morse ktwierac.
Henio piątek, 19.04.2019 19:58
Nauczyciele oburzeni ? A gdzie wolność wypowiedzi ! Tu jest Polska ! Biskup ma obowiązek pilnować zasad o których nauczyciele zapomnieli !!!
sobota, 20.04.2019 08:03
oni tolerancyjni? Żart
Stanko piątek, 19.04.2019 21:23
Między wolnością wypowiedzi a nauczaniem duszpasterskim jest bardzo duża różnica. A już na pewno nie jest misją duchowieństwa dzielenie społeczeństwa i zabawa w politykę!
Henio sobota, 20.04.2019 07:15
Proszę pokazać granicę o której piszesz !
n-l sobota, 20.04.2019 10:11
Przeczytaj, warto : http://rzeszow.wyborcza.pl/rzeszow/7,349
62,24681242,przyszli-do-szkoly-otoczyli-
dyrektorke-i-krzyczeli-malo-wam.html#s=B
oxWyboImg1
Może pojmiesz.
sobota, 20.04.2019 09:11
oto nasz świat gdzie nikt nie wie, gdzie jest jego miejsce. Kler jest zepsuty. Duża kasa i władza zawsze szkodzą. Efektem tego będzie, że w kościołach za 20 lat będą hotele i kina. Szkoda. Kler jest nadal zagubiony i żadne akcje naprawcze chyba już znacząco nie pomogą.
Stanko piątek, 19.04.2019 21:57
Osoby, które potępiają tu nauczycieli, nie mają zapewne pojęcia ani o ich pracy ani o rzeczywistych zarobkach. Pisowska szczujnia robi wszystko, by narzucić społeczeństwu fałszywy obraz zarówno nauczycielskich postulatów jak i pracy tej grupy zawodowej. Dodam, że w szkole najlepiej zarabiają właśnie księża. Zniszczono, przez zrobioną na kolanie reformę, dobry system edukacyjny, programy przeładowano tak, że ani nauczyciel nie jest w stanie ich zrealizować ani uczeń przyswoić treści. Jako zasadę przyjęto pamięciowe "zakuwanie". wyrugowano nauczanie samodzielnego, krytycznego myślenia. Katastrofalne efekty tych zmian dopiero się ujawnią za parę lat. Nie mówię już o straszliwym bałaganie organizacyjnym. Rząd nie słucha krytyki ze strony kompetentnych fachowców a 40 miliardów, przy pomocy których można było poprawić zarobki całej budżetówki, przeznaczył na pisowską "kiełbasę wyborczą".
Witek sobota, 20.04.2019 03:59
czarne zło zalewa kraj
piątek, 19.04.2019 14:15
To co wyprawiają nauczyciele z ZNP to skandal poniżej krytyki.Dzieci mieszają do KODowskich strajków i im szkodzą swoją postawą,pokazując gdzie ich mają.Za pierwszej Solidarności jak trzeba było strajkować to mówili ,że nie mogą strajkować,bo nie mogą dzieci mieszać do polityki.A teraz to mogą.Co oni się oburzają na słowa prawdy ze strony Biskupa jak bliżej im do KODu jak do kościoła.A przynajmniej ich przewodniczącemu lewicowemu Broniarzowi,który nie raz brał udział w rozróbach KODu przeciw rządowi.A teraz co,chce coś od rządu?Czy może tylko o szkodzenie rządowi mu chodzi?Ja bym z nim nie rozmawiał .Żadnego okrągłego stołu z nim nie robił do puki nie przyzna,że za rządów PiS nastąpiły duże zmiany na lepiej,że lepiej się żyje,Że jest 500+ zlikwidowane zostało ubóstwo w wielu rodzinach.Że są 13 emerytury.Są podwyżki dla wielu grup zawodowych.Jest bezpiecznie.Nie ma islamistów itd.A jak lewakom tak zle to niech jadą na zachód.Tam mają duże pieniądze na uchodźców.To i dla nich będą mieli wyższe nawet bezrobotne jak u nas za pracę.
piątek, 19.04.2019 15:33
Napluj szmatką Broniarza w twarz to powiedzą 1000euro chcemy. A wont batem w dupe i kopa i lewactwo nie powinno wyciągać ręki po 500+pasozyci, połowa kraju pracuje za 2250brutto.
Czytelnik piątek, 19.04.2019 22:48
I to po 8 godzin na 3 zmiany i weekendy a oni po 4-6 godzin dziennie i jeszcze chcą podwyżki
piątek, 19.04.2019 17:52
Jest pięknie. I coraz drożej.
Magda piątek, 19.04.2019 19:48
Jestem rozczarowana postawą biskupa, słów brak. Wielki tydzień to tylko jeden z argumentów, żeby łączyć a nie dzielić. Ja do kościoła na msze mimo wszystko pójdę (będę tylko unikać tych prowadzonych przez biskupa), ale Ci mniej utwierdzeni w wierze? Smutne.
no mądrzejsi są od samego biskup piątek, 19.04.2019 18:00
Kpina, nieuki Biskupa nawet pouczają. A kolejnym wręcz zakrawającym na kpinę jest tekst "jak żadna inna – poświęca się ich edukacji i wspiera w wychowaniu". Takich zakłamanych hipokrytów to świat nie widział. POŚWIĘCA SIĘ - PRACUJĄ ZA WYNAGRODZENIE i uważam niemałe. Dość waszego poświęcenia, znajdźcie sobie pracę dobrze płatną i nie poświęcajcie się już więcej, nikt tego nie oczekuje od was byście na matematyce czy fizyce tak się poświęcali - KPINA !!! Uczycie pazerności i anarchii nasze dzieci na to wasze rozpasane zgorszenie patrzą. Zła to nauka !!!! Oj zła!!!
piątek, 19.04.2019 19:03
Tej pazerności i anarchii dzieci ucza sie w domu.Wychowanie dzieci należy do rodziców a nauczyciele pomagają waszym dzieciom zdobyc wiedze a jak wiecie wiedza kosztuje wiec nauczyciele musza dobrze zarabiac...
DsW85 piątek, 19.04.2019 18:11
HEHE Pedofil zawsze Pedofila zrozumie
Dsv piątek, 19.04.2019 18:36
Widzę, że masz duży szacunek do tych zboczeńców, że piszesz z dużej litery... @DsW85 Pewnie masz coś wspólnego z tym procederem, że wiesz kto kogo zrozumie :-/
ja piątek, 19.04.2019 13:04
NAUCZYCIELE MAJĄ RACJĘ!!!!!K..WA WASZA MAĆ!!!!!
n-l piątek, 19.04.2019 18:53
Ty masz rozum, więz zacznij go uzywać. To nie boli!!!
piątek, 19.04.2019 14:54
Kultura Ci obca człowieku... A racja, racją, jednak nie takim kosztem!
piątek, 19.04.2019 18:18
IGNACY ! Wałęsa --zły , Tusk--zły , Owsiak--jeszcze gorszy .... Co jest grane ? Dokąd zmierzasz , synu Boży ?
Dsv piątek, 19.04.2019 18:33
Co do Bolka i Tuska to akurat ma rację...
piątek, 19.04.2019 12:48
Uwazam ze mial racje dziwie sie rodzicom ze nikt niepostawi sie nauczycielom bedzie miesioc strajku jak wyjdo z programem nauczania my rodzice bedziemy nzdrabiac bo bedo zadania domowe to smiechu co robio znaszymi dziecmi to oni dzieci kosztem chco swoje pensje podniesc dziadostwo
piątek, 19.04.2019 17:59
Nie sądzę, by twoje nadrabia ie rzyniosło efekty. Sądząc po stylu pisania nigdy nie lubiłeś nauczycieli.
piątek, 19.04.2019 13:23
Po pisowni widzę, że nie lubiłeś szkoły...
piątek, 19.04.2019 14:20
ostatnio był w Pensylwanii z rydzykiem warto obejrzeć film jak brali koperty
zdegustowany piątek, 19.04.2019 14:23
https://www.facebook.com/Antykleryk/phot
os/a.258809587542021/2130483817041246/?t
ype=3&theater