Szokujące słowa proboszcza Stanowic po pogrzebie Kory oburzyły innych duchownych

piątek, 10.8.2018 15:20 27937 50

To nie pierwszy raz kiedy Sławomir Marek, proboszcz parafii pw. Najświętszego Serca Jezusowego w Stanowicach gm. Strzegom w szokujący sposób komentuje na swoim profilu na twitterze jakieś wydarzenie. Tym razem ksiądz postanowił podzielić się swoimi przemyśleniami dot. pogrzebu Kory czym wywołał kłótnie pomiędzy duchownymi.

Olga Jackowska zmarła po długiej i ciężkiej chorobie w wieku 67 lat w sobotę, 28 lipca. Jej pogrzeb odbył się 9 sierpnia i miał charakter świecki. Mistrzem ceremonii, na prośbę rodziny, został znany dziennikarz Wojciech Mann. Artystce w ostatniej drodze towarzyszyły tłumy fanów. 

Pogrzeb w sposób ironiczny na swoim profilu skomentował proboszcz ze Stanowic: "Samozbawienie. Zamiast krzyża zdjęcie z młodości. Zamiast Salve Regina pioseneczka o niczym. Smutny koniec". Wpisem tym wywołał burzę wśród innych duchownych.

- Czy my naprawdę nigdy nie zrozumiemy, że takim chamskim zachowaniem nikogo do Chrystusa i Kościoła nie przyciągniemy?– odpisał jezuita, ojciec Grzegorz Kramer. Dosadniej na twitt zareagował duchowny Wojciech Lemański. - Zamilknij klecho. Po tym, jak została przed laty skrzywdzona przez faceta podobnego do ciebie, powinniśmy Bogu dziękować, że zmarła nie zażyczyła sobie, by na jej pogrzeb nie wpuszczano żadnego księdza. Nie martw się, była i msza w intencji zmarłej i Salve Regina. Gdybyś miał w sobie odrobinę miłosierdzia - sam byś taką mszę odprawił. A gdybyś miał w głowie choć kilka kropel oleju - milczałby w takiej chwili.

To jednak nie pierwszy raz kiedy ks. Sławomir Marek na swym profilu wywołuje burzę wpisem. W marcu postanowił skomentować odejście genialnego astrofizyka, Stephana Hawkingu, który otwarcie twierdził, że jego zdaniem  Bóg nie stworzył świata, bo nie był do tego potrzebny. Wielki Wybuch był - w jego opinii - nieuniknioną konsekwencją praw fizyki.

- Wszystkim roniącym łzy nad genialnym fizykiem co wziął był umarł przypomnę, że ów odrzucił istnienie Boga... więc w ramach wyboru swego świadomego i jak utrzymują niektórzy genialnego umysłu... podjął decyzję o życiu w piekle. Więc nie wklejajcie pięknych obrazków z gwiazdami" – napisał ksiądz ks. Marek na Twitterze.

***

Ksiądz Sławomir Marek ma 43 lata, święcenia kapłańskie przyjął 17 lat temu. Poprzednio służył jako wikariusz w świdnickiej katedrze. W Stanowicach zastąpił w 2014 roku księdza Bartłomieja Szewczyka, który odszedł do Dzierżoniowa.

Przeczytaj komentarze (50)

Komentarze (50)

a czwartek, 16.08.2018 22:43
To ks.Lemański może już publicznie gadać? Przecież miał zakaz, a powiniensię cieszyć że go przywrócono do kapłaństwa. Zero pokory.
misiu środa, 15.08.2018 16:10
Dobrze ksiądz powiedział !!! Miał pełne prawo do tego nie jest klakierem TVN.
Pro Katholicos wtorek, 14.08.2018 09:18
W Polsce jest wolność słowa i każdy swoje prywatne zdanie może wypowiedzieć, tak samo jak zajadli poganie plują jadem na Kościół. Bardzo dobrze powiedział szczególnie, że prawdę o zbawieniu niektórzy światli księża rozmywają i podlizują się chcąc być dobrotliwym kumplem, wujaszkiem do różańca i do tańca. Takie ciepłe żygowiny są wszędzie.
iacobus poniedziałek, 13.08.2018 09:40
Próbka tego, co by było, gdyby w średniowieczu dano kościołowi twittera...
Karolina piątek, 10.08.2018 18:14
I niby człowiek wykształcony a taki prostak!!!!! Dla nich tylko kasa się liczy a gdzie pomoc i nawracanie zbłąkanych owieczek?? Moim zdaniem Kora to świetny przykład ich porażki żaden z nich nie potrafił jej nawrócić.
sobota, 11.08.2018 09:26
To nie porażka księży.Ani kościoła,że się nie nawróciła.Każdy ma wolną wole i może wybierać dobro albo zło.Wybierając dobro wybiera się Boga .A wybierając zło odrzuca się Boga i jego miłość.Nikt za cudze grzechy odpowiadać nie będzie .Tylko każdy sam za swoje.Nikt nikogo do wiary katolickiej nie zmusza.A kościół i księża tylko pomagają w lepszym poznaniu Boga i samego siebie.Trzeba tylko chcieć z tej pomocy skorzystać.A Jak zabłąkana owieczka nie chce się nawrócić to nikt jej nie nawróci.Ani nikt za jej czyny i brak wiary nie będzie odpowiadał.
Karolina sobota, 11.08.2018 12:37
Uważasz że osoby które nie są katolikami są złe?? Ja uważam że trzeba być dobrym człowiekiem nie koniecznie wierzącym!! Tylko powiedz mi kto dał temu księdzu prawo krytykować jej ostatnia wolę???
niedziela, 12.08.2018 11:54
Co do pierwszego pytania to nic takiego nie pisałem.Wiara jest łaską darmo daną ale i zadaną.Można tej łaski nie mieć ale szukać Boga i starać się czynić dobrze...Ja tam wcale nie widzę krytykowania jej ostatniej woli.Tylko raczej komentarz,opinie na temat przekręcania dogmatu wiary przez takich jak Środa.W Boga nie wierzy.Deklaruje się jako niewierząca a nawiązuje do wiary i nieśmiertelności.Albo ,,Zamiast krzyża zdjęcie .Zamiast salve Regina pioseneczka o niczym.Dla katolika jest to smutne,że ktoś w życiu źle wybiera i promuje ideologie które prowadzą do nikąd.
Karolina niedziela, 12.08.2018 21:04
Każdy ma prawo wierzyć w co i kogo chce i to nie jest zły wybór. Osoby innej wiary mogą to samo powiedzieć o katolikach i twierdzić że smutne jest to że wybrałeś właśnie taką wiarę. Tak nie powinno być chcesz być katolikiem proszę bardzo ale jeżeli wybierasz inna wiarę to nie powinno być krytyki. Prawdziwy katolik nie wypowiedział by się w taki sposób o osobie innego wyznania.
On piątek, 10.08.2018 18:20
Nawracać to można tych co nie mają świadomości istnienia Boga. Ona miała świadomość nieistnienia Boga.
Karolina piątek, 10.08.2018 18:33
Raczej uraz do księży
On piątek, 10.08.2018 18:42
Molestowanie to nie uraz. To przestępstwo za które jest surowa kara. Zrobił to bandyta w tym przypadku w sutannie, ale Kościół to nie sutanna. Jak tego nie rozumiesz to chodź do kościoła i módl się, nie potrzebujesz księdza. Jak nie chcesz chodzić to "ale" do księdza jest najprostszym argumentem.
Karolina piątek, 10.08.2018 18:53
Modlić mogę się wszędzie kościół nie jest mi do tego potrzebny. Jeżeli chce posłuchać o polityce i braku kasy w kościele to uwierz mi wolę się modlić w domu. A Kora miała prawo do takiego pogrzebu i żaden ksiądz nie ma prawa tego krytykować!!!!!!
sobota, 11.08.2018 12:27
Modlić można się wszędzie.Ale sakramenty święte są tylko w kościele,który został zbudowany ludzką ręką.Ale na polecenie Boga.Nie ma też zbawienia poza kościołem.Chyba,że nie jesteś wiary katolickiej.To możesz sobie takie rzeczy pisać i trwać w błędzie,skoro twoja inna nie katolicka wiara pozwala,żeby modlić się wszędzie poza kościołem.Tylko ,że tu jest mowa o księdzu katolickim i wierze katolickiej której albo nie znasz.Albo tworzysz coś co nie ma nic wspólnego z w/w wiarą.Następna sprawa to tacy wojujący ateiści jak np.Środa mogą kościół i księży krytykować a wielu takich nawet wyzywać.A ksiądz nie może swojego zdania w całkiem kulturalny i przyzwoity sposób wyrazić.
Karolina sobota, 11.08.2018 22:44
Jeżeli dla ciebie to było wyrażone w sposób kulturalny to o kulturze wiesz tyle co o wierze katolickiej!!!!! Każdy ma prawo do takiego pogrzebu jaki chce a innym nic do tego!!! Nawet jeżeli jest się księdzem to trzeba uszanować ostania wolę!!!!
Karolina piątek, 10.08.2018 22:32
Nawracać trzeba wszystkich, albo chociaż próbować. Rola księdza nie polega tylko na pleceniu głupot podczas kazania (najczęściej tematem jest polityka) ich rola polega na pomaganiu i nawracaniu
Profesor niedziela, 12.08.2018 17:46
Dobrze ksiadz powiedzial!!!
piątek, 10.08.2018 16:25
Wyrazy współczucia dla mieszkańców Stanowic.
Parafian niedziela, 12.08.2018 13:04
Jusz dawno go powonni wywiez na taczkach
Gbur a nie ksiadz niema podejsia do wiernych pycha go jusz rozpycha pasibrzuch
zwis-19,5 cm sobota, 11.08.2018 19:11
Sądzę że ksiądz NATANEK pogodziłby obie strony !
en niedziela, 12.08.2018 11:05
Biskup Alojzy Dec zbliża się nieuchronnie do emerytury , może więc w jego miejsce Natanek (niezależny od Rydzyka , wolne konopie etc ) ?
wierząca niedziela, 12.08.2018 07:54
Księża mają się niewiadomo za kogo porządnego kazania nie umją powiedzieć a płacić każą sobie krocie powinni odprowadzać podatek i mieć kasy fiskalne może to nauczyło by ich pokory
Stanko sobota, 11.08.2018 18:36
Niektórzy duchowni pracują intensywnie nad szerzeniem niechęci do Kościoła....
dziewczyny postępowe piątek, 10.08.2018 16:15
Ksiądz Mareczek wypowiedział tylko swoje zdanie .... Gdyby padło ono tydzień póżniej ?
sobota, 11.08.2018 10:42
Ksiądz jest kozłem ofiarnym całokształtu wtrącania się książąt kościoła nie tylko do polityki , ale również w życie prywatne ludzi ! Kiedyś na słowa Jasna Góra człowieka ogarniały tzw.ciary , a dzisiaj Rydzyk i PiS uczynili z niej jarmark osobliwości ( kibole ,Narodowcy , sprzedaż telefonów etc.)
Alojzy sobota, 11.08.2018 12:35
Zgadzam się !
JA piątek, 10.08.2018 17:57
Ciekawe czy ks.Marek jest tak samo aktywny w niesieniu pomocy swoim parafianom, jak aktywny jest na fb i tweeterze!!
Ja piątek, 10.08.2018 18:48
Od pomocy jest Caritas. On ma pełnić posługę tym co chcą należeć do kościoła.
JA sobota, 11.08.2018 00:48
A jak Caritas ma to zrobić bez pośrednictwa księdza z parafii?
en piątek, 10.08.2018 19:10
Oto ludzie którzy nienawidza kościoła, najczęściej uzywane słowo to KLECHO SIEDŻ CICHO, Klecho .... Prostactwo niewiernych sięga DNA.
Hulaj piątek, 10.08.2018 22:18
Przecież gamoniu sam pozwalasz sie nazywać prostakiem..."parafianin"
Ja piątek, 10.08.2018 17:25
Ksiądz też człowiek i może się wypowiadać o ludziach publicznych, czy to Kora czy ktoś inny. Stańko - też artysta a jego pogrzeb był dzisiaj bez wielkiego halo.
Osobiście nie podoba mi się robienie tematu przewodniego z jej doświadczeń z dzieciństwa. Ksiądz Lemański mówi że była za nią msza...... no i co z tego. Deklarowała się ateistką to po co ta msza.
I w ramach demokracji nie odmawiajcie księdzu prawa do głosu, tym bardziej w zakresie wiary, a pogrzeb jest tego dopełnieniem.
piątek, 10.08.2018 17:31
Ksiądz reprezentuje pewne poglądy i religie. Dlatego oburza mnie ten jego komentarz. Kora miała prawo żyć jak chce i mieć pogrzeb jaki chciała. I wara od tego.
piątek, 10.08.2018 21:22
Zgadzam sie
en piątek, 10.08.2018 19:14
Bardzo slusznie, ksiądz przestrzega- to jego powołanie, abysmy sie zastanowili wczesniej co robimyjaką drogę wybieramy. Nie wierzę aby się ludziom podobało gdy pani Środa na grobem ......... i podobnych tam było. Myślę, że śp. Olga w zyciu wiele przeszła, a to przez to że jej śp. ojciec był źle widziany po wojnie jako człowiek który wrócił ze wschod=u a był policjantem ale nie stalinowskim. Szkoda że nie widziłą tego zła które jej wyrządzili właśnie cio lewacy. Czytałam historir jej życia...
Starsza piątek, 10.08.2018 21:20
Nie raz słyszałam w kościele nie osądzaj nie będziesz sądzony, kto jest bez winy niech pierwszy rzuci kamień dlaczego to ma obowiązywać wybranych,gdzie dobry przykład?
piątek, 10.08.2018 20:45
Klecha za....ny :/
TFU!
Tomasz piątek, 10.08.2018 20:37
Karolina trafilas w samo sedno,zgadzam sie w stu procentach!
piątek, 10.08.2018 18:59
Ciszej nad grobem
Ja piątek, 10.08.2018 16:32
Kora to była Wielka Artystka,a ksiezunio z pipidowy i tam zostanie.Papieżem ci**a nie wybiorą.Kora żyła tak jak chciała i tak została pochowana.Zero zakłamania,a ta czrna cholota guzik ma do tego.Zamilcz klecho,bo tylko głupota z twoich ust pomieszana z jadem płynie.
piątek, 10.08.2018 16:59
Eeee, no chyba przesadzasz. A w czymże taka wielka? Po prostu artystka o bogatym dorobku, nietuzinkowa osobowośc ot i wszystko. Co nie znaczy że nie należyjej się szacunek oczywiście, ale z ta wielkością to moim zdaniem przesada. My Polacy mamy niestety takie skłonności do przesady i to w obie strony
ja piątek, 10.08.2018 18:01
Każdy ma prawo do swoich poglądów-dla mnie była wielka i nie jestem w tym odosobniona.
On piątek, 10.08.2018 18:46
Była wielka bo zamawiała maryśkę na swojego kota......
piątek, 10.08.2018 18:52
Aha to na księdza to można pisać co się tylko da i wyzywać.A według DOBY i takich jak ty,to prawdy o tych co są przeciw wierze nie obrażając ani nie wyzywając nikogo to już napisać nie można.Cóż za tolerancja i Pluralizm .Trochę zastanów się nad sobą.Czy aby to z twoich ust jad nie płynie .
piątek, 10.08.2018 16:20
A h... go to obchodzi jaki miała pogrzeb. Nie była wierząca to niby jaki miał być pogrzeb? Ten był przynajmniej zgodny z jej poglądami. Po co na siłę pchać kogoś do kościoła???
Ja piątek, 10.08.2018 18:51
Na siłę to obrońca ks. Lemański jej chyba mszę odprawiał bo twierdzi że msza i śpiewy były.
piątek, 10.08.2018 16:24
Ojciec Kramer dobrze powiedział. Później się dziwią, że nie ma komu chodzić do kościoła a wierni odchodzą
piątek, 10.08.2018 16:27
Nawet wśród kleru widać zanik kultury w społeczeństwie. Zatracamy granice przyzwoitości
piątek, 10.08.2018 16:16
Milcz klecho nad grobem
piątek, 10.08.2018 16:25
Zgadzam się. Niektóre tematy naprawdę lepiej jest przemilczeć