Chciał dopłacić za prąd, stracił 5 tys złotych

poniedziałek, 4.4.2022 13:00 2044 2

67-latek otrzymał SMS z prośbą o uregulowanie niedopłaty w kwocie 4,27 zł za energię elektryczną. Nieuregulowanie tej wskazanej kwoty miało spowodować odłączenie energii elektrycznej. Niestety mężczyzna wszedł w zawarty w treści wiadomości link i autoryzował transakcję. W efekcie stracił 5 tys. złotych.

Oszuści w sieci nie próżnują- wciąż wymyślając sposoby jak pozbawiać nas naszych pieniędzy W ostatnim czasie internetowi oszuści coraz chętniej podszywają się pod firmy kurierskie ale też dostawców prądu czy gazu i informują o niewielkiej zaległości w spłacie. Kiedy nie zachowamy ostrożności podczas internetowych transakcji szybko możemy stać się ich ofiarą. Bo w wiadomości przesłanej od oszusta zawsze podany jest link, który przekierowuje potencjalną ofiarę na stronę łudząco podobną do strony banku bądź operatora płatności, gdzie nieświadoma osoba wprowadza wrażliwe dane dotyczące konta takie jak login czy hasło i umożliwia tym samym przechwycenie tych danych przez oszustów.

W ten sposób niepowołane osoby mogą wyciągać hasła do aplikacji bankowych, czy też przekierowywać SMS-y, dzięki czemu przejmują kontrolę nad konkretnym kontem bankowym.

Właśnie w takiej sytuacji znalazł się 67-letni mieszkaniec powiatu świdnickiego, który chcąc uregulować niedopłatę kilku złotych stracił kilka tysięcy.

W tym przypadku chodziło o uregulowanie należności za prąd. Poszkodowany otrzymał sms-a o niedopłacie. W grę wchodziła kwota 4,27 zł. Dodatkowo wiadomość informowała go o tym, że w razie nieuregulowania należności, prąd w jego mieszkaniu zostanie odłączony.

- 67-latek wszedł w podany link, gdzie otworzyła się strona łudząco przypominająca witrynę dostawcy prądu. Instruowany kolejnymi poleceniami na stronie, zalogował się na swoje kontro bankowe, by dokonać wpłaty. Kiedy po chwili ponownie zalogował się na swoje konto okazało się że konta zniknęło dużo więcej niż 4,27 zł. Bo z konta oszust dokonał przelewu środków pieniężnych w kwocie 5 tyś złotych - informuje Oficer Prasowy KPP Świdnica mł. asp. Magdalena Ząbek.

Świdniccy policjanci apelują o ostrożność i dokładne czytanie wiadomości od rzekomych operatorów czy kurierów. Poświęcenie kilku sekund na zweryfikowanie, jaką transakcję mamy zaakceptować, może uratować nas przed utratą pieniędzy.

 

Przeczytaj komentarze (2)

Komentarze (2)

środa, 06.04.2022 16:20
Dobrze,że do Torunia nie wysłał
poniedziałek, 04.04.2022 17:02
Ciekawe. 67-latek, który ogarnia smartfona i wie jak zalogować się...